Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2125442
Wat ik zou kunnen geven als ontstekingsremmer?

Lola heeft een scheurtje in d'r nagel tot aan het vlees en nu doe ik het wel steeds in een biotex badje en soda badje maar ik heb het idee dat het toch licht ontstoken is, zo ruikt het in elk geval.

Ik wil liever niet meteen aan de AB dus wat zou ik kunnen geven als natuurlijke ontstekingsremmer?
Door Lizzy
#2125504
Uitwendig kun je dit goed behandelen met Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zit ook Cat's Claw en Plantago in, dat werkt super bij dit soort ontstekingen. Gewoon zo puur op de wond druppelen, diverse keren per dag. Oh, en je kunt het ook prima inwendig geven. Sterkte met Lola!
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2125511
Lizzy schreef: Uitwendig kun je dit goed behandelen met Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zit ook Cat's Claw en Plantago in, dat werkt super bij dit soort ontstekingen. Gewoon zo puur op de wond druppelen, diverse keren per dag. Oh, en je kunt het ook prima inwendig geven. Sterkte met Lola!
Oh dat is fijn, ik had dit net in huis gehaald om mijn eigen weerstand een oppepper te geven, dus Lola mag dit ook hebben?
Dan krijgt ze zo direct een capsule in haar eten. Dank je wel!!
Morgen ga ik dan eens kijken voor de druppels om uitwendig ook te druppelen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2125908
Cis schreef: Tea tree oil werkt ook! Mag je ook puur erop druppelen.
Bij mijn weten mag je alleen de tea-tree oil van T asman 20%  onverdund gebruiken, andere soorten moet je verdunnen . ;)

Sarah, als je groene leem in huis hebt, dan kun je die ook goed erop smeren  :) Heb ik al  goede resultaten mee geboekt
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2129768
De ontsteking is over door voetenbadjes met zeezout en het druppelen van Echinea van Bloem direct op de nagel.
Voor groene leem stond ik in de drogist maar zag later pas dat het iets van De Groene Os is (ik heb het inmiddels wel besteld om in huis te hebben) heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!  :-*

Voor mij hebben de druppels er direct op dus erg goed geholpen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door