Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esmeralda77
#2114886
Hey allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat er iemand met wat kennis is die kan helpen. Onze heilige birmaantjes krijgen altijd al kvv (eerst carnibest en sinds een jaar ongeveer Bibi). Onze poes Paley vertikt het alleen om de Beef variant te eten, terwijl zij de natuurvariant verslindt!

Na een jaar proberen en ook weghalen als ze niet eet ben ik er een beetje klaar mee... ze vindt de Beef echt niet lekker. Van begin af aan een drama geweest, een enkele keer eet ze het een beetje, maar laat het meestal staan wat ik ook doe.

Is het mogelijk om haar alleen de natuurvariant te geven, of kan het dan zijn dat ze voedingsstoffen tekort gaat komen??

Ik vind het keer op keer ook zo zielig als ze dag bijna niks gegeten heeft, omdat het Beefdag is...

(ze doet dit echt alleen bij de Beef).

Groetjes,
Esmeralda
#2114936
Hey Koekje!

Dankjewel... Ik blijf ook wel proberen als ik weer iets nieuws zie maar...

Ik hoef er dus niks bij te geven om haar voeding compleet te maken ofzo begrijp ik?

Ik heb wel e.e.a. geprobeerd zoals haaks barf en van carnibest eend en ik heb ergens kwartel van geprobeerd en lam... Nou... Het is echt een muts, want ze lust/eet gewoon niks  :-\ Ik zag ook iets van Carnivoer ofzo... maar dat is hier weer niet goed te krijgen. Wat dat betreft zitten wij een beetje in een uithoek van KVV punten hahah...  :'( Wij rijden een pokke eind om de Bibi te halen.

Ik merk dat zij de kvv's wat uit een heel gemalen beestje bestaat (kwartel, eendagskuiken) niet lekker vindt... misschien omdat er dan ook pens doorzit ofzo?

Eigenlijk komt het erop neer... als ik het al vrij sterk vind ruiken, dan eet madam het ook niet.  >:(
Gebruikersavatar
Door koekje
#2114945
Pens vinden de meeste katten niet te vreten nee. Daar hoef ik hier ook niet mee aan te komen.
Maar een kwartel/kip bestaat van nature niet uit een pens, die hebben alleen herkauwers en vogels niet. Of bedoel je gevulde maag? Zouden ze hier ook niet eten, daarom koop ik kale kwartels en maal ik het menu voor Ot zelf (Sien kan wel knagen).
De Bibi-rund, is dat wel de versie voor katten? Die voor honden heeft dus wel pens, maar die voor katten niet. Of ze vindt koeien gewoon niet lekker, dat kan.
#2115193
Je zou paard kunnen proberen, dat is hier iig zeer populair. En ik zou zelf ook eens een runderlapje, in kleine stukjes, neerleggen om te kijken wat de muts daarmee doet.
Pens, er is er hier 1 die het soms eet, als het echt supervers is, dus koei 's morgens geslacht en ik sta de boel 's avonds te snijden en te verpakken. Dan wil Eppo wel een stukje. Verder is het voor de honden.
Als er ergens magen inzitten, bij vogels bv, dan haal ik die eruit, snij ze open, dump de inhoud en pel de taaie binnenwand eraf. Het spiergedeelte eten ze graag.
Door Emytje
#2115919
Grappig om te lezen dit. Ik heb dit namelijk ook met een poes hier. Alleen zij is fan van de Beefmix en trekt haar neus op voor de Natuurversie. Ik zat ook met de vraag of alleen de beefmix voeren wel voldoende zou zijn, maar ik heb nu dus antwoord. ;) Al ben ik met de poes wel een aantal weken geleden begonnen met barfen, wat gelukkig verbazingwekkend goed werkt. :)
Door flin
#2130177
[quote="*Yvje*"]
Wat is dan die aparte geur .. misschien hebben ze me het verkeerde gegeven, ik ruik toch echt pens..
[/quote

lamsvlees misschien?

perzoonlijk vond ik de (kat)darf er mooi uitzien (+ ruiken)
katzels dachten daar iets anders over...maar vraten 't wel
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door