Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sieglinde
#2129180
Max mankt sinds gisteren. De linker voorpoot is de schuldige. Het is nog maar 2 maand geleden dat ze is geopereerd aan de rechter achterpoot( kruisbanden). Herstel ging vlot.
Nu mankt ze dus sinds gisteren vooraan. Haar poot is ook gezwollen.

Wat kan dit zijn?
Kan dit te maken hebben met het volgende:
Max is atopisch. Heb al verschillende zaken geprobeerd om de jeuk tegen te gaan maar geen enkele wilt helpen. Ik heb het een tijdje redelijk onder controle gehad door middel van haar voeding maar sinds de operatie twee maand geleden zijn we terug bij af. Het is zelfs nog nooit zo erg geweest als nu. Nochtans is haar voeding dezelfde gebleven.
De laatste tijd bijt ze dus ook constant op haar poot. Dat zie je ook aan de foto.


Afbeelding
( Hoop dat dit lukt want eerste keer dat ik hier een foto post)


Kan dit manken en de dikke voorpoot daaraan liggen? Van zodra ik merk dat ze erop bijt dan grijp ik wel in maar s nachts heeft ze vrij spel.
Heb haar vanacht een sokje aangedaan zodat ze er niet kon op bijten maar deze morgen zag ik geen beterschap.
Traumeel krijgt ze al maar zie er geen beterschap mee. Terwijl de week voor de kruisbandoperatie ik binnen korte tijd zag dat ze beter liep en geen pijn meer aangaf.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2129195
Lijkt mij ook ontstoken. Dat zou goed te maken kunnen hebben met haar atopie en de narcose die gebruikt is bij de operatie.
Ik zou er ook naar laten kijken.
Door Sieglinde
#2129199
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik had het eerst ff hier gevraagd omdat het vertrouwen in de plaatselijke dierenarts niet super groot is zeg maar.
Voor serieuze zaken ga ik naar Sleeuwijk( heb 2 bullen namelijk) maar woon in België en das dus al een paar uur rijden. Neem erbij dat vriendlief niet echt meer kan stappen dus tja, het zal toch de plaatselijke DA worden.

Daarom pluis ik graag al het een en het ander uit.
Door nienk
#2129207
wat er met het pootje is weet ik niet. dat de atopie-klachten erger zijn geworden naar de operatie, heeft ze antibiotica gehad? of sowieso eigenlijk, alle 'rommel' die bij een operatie gebruikt wordt zijn een behoorlijke aanslag op het gestel van je hond en daarmee ook de weerstand. aangezien allergieën (en atopie dus ook, denk ik) problemen zijn met de weerstand, is het niet gek dat het na de operatie erger is geworden. wel erg vervelend! als dit een ontsteking is zal er wellicht weer AB bij komen, ik zou opzoek gaan naar manieren om de weerstand van de hond weer even flink op te krikken, dikke kans dat daar mee de atopie ook weer verbeterd. succes!!
Door Sieglinde
#2129421
Terug van de DA.
Volgens haar is het haar voetzool die open ligt. Is inderdaad wel zo maar ik vind het wel raar dat daardoor de poot zo dik als wat zit.

Heb een AB kuur meegehad en een honingzalf.
:-\
Door nienk
#2129425
kan dat haar voetzool ontstoken is en daardoor haar poot op gezwollen is, klinkt niet heel onlogisch. misschien kun je nog iets met schoonmaken in een badje biotex ofzo? heb daar zelf geen ervaring mee, maar iemand anders hier vast wel.

hoop dat de AB helpt!

edit: zeker omdat ze nu weer antibiotica krijgt zou ik echt iets aan haar weerstand proberen te gaan doen!!
Door Sieglinde
#2129430
[quote="nienk"]
kan dat haar voetzool ontstoken is en daardoor haar poot op gezwollen is, klinkt niet heel onlogisch. misschien kun je nog iets met schoonmaken in een badje biotex ofzo? heb daar zelf geen ervaring mee, maar iemand anders hier vast wel.

hoop dat de AB helpt!

edit: zeker omdat ze nu weer antibiotica krijgt zou ik echt iets aan haar weerstand proberen te gaan doen!!
[/quote]
Wat raad jij ervoor aan? Om de weerstand te verhogen?
Reus heeft ook last(gehad) van jeuk zeker?

Momenteel krijgt ze kvv. Sinds vandaag ben ik overgestapt op DARF wild, omwille van het biologische en in de hoop beterschap te zien. De diersoorten die erin zitten zijn normaal gezien oké voor haar.
Ik wou doils bijgeven maar ben nog niet helemaal uit welke. De skin of de joint omwille van de kruisbanden.

Zou ik echinacea geven of x anders?
Door nienk
#2129433
Reus krijgt de Probiotics en/of Immuboost druppels van Phytonics. dat laatste is echter iets wat geloof ik niet gewoon verkrijgbaar is, waar vast ook een rede voor is. met echinacea heb ik zelf geen ervaring, maar daar hoor ik hier op BP wel goede verhalen over. Misschien is Cat's Claw ook een idee? zelf ook nooit gebruikt maar dat wordt wel eens hier aangeraden in geval van ontstekingen, geloof ik. via de zoekfunctie kan je daar vast meer over vinden.
Gebruikersavatar
Door nova
#2129674
Wat ik zeker zou geven dat is een ontgiftingskuurtje.


kan met drainage compositum, met chlorella of met detox.
Om de weerstand op te krikken kun je idd immuuboost geven, het is te koop bij medpets.nl.
In immuuboost zit oa. cat's claw en ecineachea,  :)
Beetje probiotica na een AB kuur helpt ook om de weerstand op te krikken

je ziet  vaak bij atopische honden dat de klachten toenemen na een operatie of na een AB kuur  :-\ :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door