Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#2127823
Hallo ik ben Thea wij hebben 2 honden.
Boy 5 jaar Friese stabij en Bency 15 weken kruising Friese Stabij/ wetterhoun.
Ik voer altijd RC brokken en s'middags RC diner met smuldier.
Maar de DA zei dat Bency te hard groeit en rade aan om over te stappen op volwassen voer.
Ik vond trouwens ook dat de RC voor Bency best duur uitkwam daar hij best veel ervan moet hebben. Maar dat terzijde. Je weet als je beesten heb dat ze wat kosten.
Nu ben ik eerst hier gaan lezen en op internet en kwam uit bij Caroba.
Zit hier in de buurt dus betaal geen verzendkosten. Heb wat soorten van Kiezebrink besteld. Heb maar een kleine vriezer dus kan ook niet veel inslaan. Fijne bij Caroba dat ik per week kan bestellen zit geen minium afname aan.
Oa zalmmix, rund/kip pens, kippennekken.
Gisteren de zalmmix door hun diner gedaan. Boy gaf veel kommentaar en keek me ook echt aan van wat geef je nu weer. Maar heeft het uiteindelijk met lange tanden opgegeten. (iedere hap keek hij me weer aan van moet ik dit echt eten)
Bency had het zo op. Vanmiddag wil ik rund/kip geven met een kippennekje. Maar dat vind ik nog een beetje eng zal het denk ook kleiner knippen.
Ik weet ook nog niet precies hoe ik verder gaat of het voornamelijk kvv word of ook wat Barf. Wat mij daat ook een beetje van tegen hou. Wij wonen in een flat dus geen tuin en zie ze nou niet met een stuk vlees/bot hier in de kamer lekker liggen kauwen.

Wat mij wel erg aantrekt op dit forum dat jullie iedereen in zijn eigen waarde laat en niet echt zeggen van je MOET dit of Dat geven. Sta wel open voor advies, maar ben ook gewent om mijn eigen ideeen te vertrouwen.
Door Nynke
#2127832
Nogmaals welkom Thea  :) :)

Heb je een balkon? Dan kun je daar de honden laten eten, als het om grote stukken gaat ;)

Zalm heeft natuurlijk best een heftige geur, ik kan me voorstellen dat Boy daar even aan moest wennen !! 

Mijn wolfjes eten buiten, op een oud kleed, wat ik elke week uitwas. Als het regent eten ze in de keuken, op hetzelfde kleed :)
Door nienk
#2127847
hoi en welkom!

ik heb maar een klein huis en geen balkon, maar Reus eet hier thuis in de bench op een handdoek. (wel even kussen er uit, want hij en ik willen allebei geen eten in zijn bed) dat geeft hem de meeste rust om lekker rustig te knagen. als we bij mijn ouders zijn eet hij of in de tuin, en bij slecht weer op een handdoek op de mat. hij weet dat we hem rustig laten eten zolang hij op die handdoek blijft, dus dat gaat redelijk goed. bovendien wil hij altijd op iets zachts eten, dus hij gaat er niet mee aan de wandel. als we ergens anders zijn, met name als er vloerbedekking ligt, dan neem ik zijn tentje voor hem mee en eet hij daarin.

veel honden en katten hebben hier op BP vreetkleedjes, of een stuk zeil wat je in de keuken ofzo legt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2127906
Heb intussen als tussendoortje even een kippenekje gegeven.
Bency eet hem heel rustig op, had hem op een kleedje gegeven.

Boy had ik het even op de overloop gegeven. Maar hij weet nog niet goed wat hij ermee moet.
Hij gromt wel als de katten in de buurt komen of ik. Maar wij weten dat hij toch niets doet. Kon het ook gewoon weer pakken en heb het toen in 2en gebroken.
Net nog even gekeken maar nog niet opgegeten ???
Door nienk
#2127909
misschien moet hij het gewoon een beetje leren! er zijn wel meer honden die in  het begin denken, huh? wat moet ik daar nou mee...

bij Reus helpt het dan om het voor hem vast te houden en aan  te moedigen met op eten. er zijn echter ook honden die dan volledig doorschieten en enorm gaan schrokken, en dat wil je niet met een hond die wellicht in toekomst gaat barfen. aan jou dus om in te schatten of het een  goed idee is om het nekje voor hem vast te houden!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2127914
Nee Boy zou niet gaan schrokken heb hem van het begin geleerd dat ik ten alle tijden aan zijn eten mag komen.
Maar als ik het vast hou gaat ie alleen likken of sabbelen. Hij kan een heel klein stukje kaak tussen je vingers halen en alleen door te likken of knagen maar zijn tanden zal nooit je vingers raken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2127927
Heb je hem al eens platgemept? En eens gewoon spiervlees gegeven?
Als hij gewoon spiervlees snapt, zal hij een platgemepte kippennek ook snel snappen. En dan kan het ook geen kwaad als hij er wat minder op kauwt.  Voor de zekerheid zou ik hem eerst wat meppen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2128035
Hier krijgen ze hun barfhappen gewoon in binnen in hun bak en er is er zegge ééntje die met haar vleesbot wel eens aan de wandel gaat en er dan mee in haar mand gaat liggen. De rest eet het bij de bak op. Maakt iemand een rommeltje, dan loop ik er even met een mop achteraan. Je kan ze ook leren het op een afwasbaar kleedje op te eten. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door