Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#2127561
Ik wil het toch even hier met jullie delen, mijn jack russell van 9 jaar loopt al ruim 1,5/2 weken flink mank, ze wil ook niet veel lopen en slaapt veel.. soms moet ze ook overgeven en heeft diarree (misschien staat dit er gewoon los van) Ik ben nu 2x met haar naar de DA geweest, toen gaf ze niet echt pijn aan, we hebben om alles uit te sluiten ook bloed geprikt, maar uitkwam dat ze iets van een virus had... maar vond ik vreemd want dat heeft niks met die poot te maken lijkt me..kuurtje AB mee.. maar heeft natuurlijk voor die poot niks geholpen.. dus terug naar de DA, weer uitgebreid alles onderzocht, rontgenfoto's gemaakt, daar was niks op te zien.. dus kijk maar weer even aan is het advies, maar ondertussen vertrouw ik het gewoon niet, de nagels aan die poot zijn ook gewoon echt blauw! Dus die bloedtoevoer moet denk ik afklemmen ofzo..ik ga nu op aanraden van een kennis naar een goede dierenfysio, in de hoop dat hij wat kan vinden..maar weet het zelf ook niet meer.. zou bv Maarten Kappen hier raad mee weten.. geld maakt me niet uit, maar ondertussen al best wat geld kwijt en eigenlijk niet veel wijzer.
Kent iemand deze klachten? En dan vooral die blauwe nagels?
Door sella
#2127746
Nee, maar ik wil je wel sterkte wensen met het hondekind.
Ik hoop dat de dierfysio wat kan helpen
Door Mevroi Kruim
#2127827
Blauwe nagels ken ik ook niet maar heb wel goede ervaringen met een dierfysio. Maar eerlijk gezegd ging ik hiermee eerst naar een goede orthopeed. Ik ben zeer te spreken over Yolanda Krooshof in Hilversum.
Door linda1985
#2128029
Ik wacht eerst die dierenfysio af, het is Victor Hoogma, iemand hier bekend mee?? Als dit niks uithaald ga ik naar Maarten Kappen. Ik neem aan dat hij het dan wel moet weten.. het verbeterd in ieder geval nog steeds niet.. ze heeft verder geen koorts en eet redelijk. Hoop dat het niks erg is, ik hou jullie op de hoogte. Als iemand verder nog goede tips/adviezen heeft hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2131234
heel veel sterkte voor jou en je doggy,
arm beest lijkt me echt niet fijn om daarmee rond te lopen. ik hoop voor jullie dat het snel verbeterd  ;)

ik kan alleen de link tussen de blauwe nagels en dat op die site niet zo goed leggen dus snap het niet helemaal :-[
maarja tis al laat en die kleine vreet energie van me dus vergeef me mijn slechte concentratie.

wat is nu eigenlijk de behandeling? en hoe heet dit in het nederlands?
Door linda1985
#2131528
Die blauwe nagels ed komen dus door een bloedpropje dat kan voorkomen bij deze 'ziekte' Ze krijgt nu prednison en pillen voor het vocht af te drijven en voor haar darmen metrazol als ik het goed heb. En speciaal voer (helaas brok) Maar het allerbelangrijkste is nu dat ze heel snel weer opknapt!
Door Bishy
#2131535
Sterkte voor je hond. Ik hoop dat ze snel van de prednison af mag. Bishop heeft 2x een kuur gekregen en het effect op hem was niet mals (zwaar hijgen, veeeeel drinken, bijv).
Wat voor voer krijgt ze nu en ging de overgang naar brokken goed (aangezien al last heeft van haar darmpjes)?
Door linda1985
#2131536
Ja dat hoop ik ook! Iemand trouwens ook ervaring met deze 'ziekte' ?? Ja ze reageerd goed op de brokken, heb ze toevallig de dagen ervoor ook wat gegeven omdat ze bijna niks meer at..ze krijgt gastreo van Royal Canin nu..
Door sella
#2131557
vitamine E in hoge dosis, helpt ook om de bloedprop op te lossen. Dit maakt het bloed dan tijdelijk dunner waardoor het stolsel dus afgebroken kan worden.
Ik heb dat zelf ook gedaan na mijn zoveelste longembolie.

Verders kan ik de ziekte niet en wil jou en je woef sterkte wensen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door