Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2123298
Ik deed het met pure teetree olie, enkele druppels in een bepaalde hoeveelheid water. Werkt ontsmettend, binnen enkele dagen was het weg.

Toch vergat ik het af en toe en dan had Eddie meteen weer pus. Hij zit laag bij de grond, dus bij elke plas hangt hij wel in gras e.d. Ook schachtte hij bij het wandelen vaker uit en dan lekker zand eraan (auw). Ik heb hem uiteindelijk laten castreren omdat ik bang was voor verklevingen en dergelijke en dat hielp zeer goed. Nooit geen puspiemel meer gehad. Qua gedrag heeft het ook goed gedaan voor hem overigens, iets rustiger geworden maar wel nog voldoende pit over. Hij schacht sindsdien ook niet meer uit tijdens het wandelen bedenk ik mij nu, over het algemeen genomen zelfs veel minder.
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op zo 02 okt 2011, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2127382
Een grote injectiespuit( ca 100ml) en dan natuurlijk zonder naald, spuit je de vloeistof in het gaatje, even dichtknijpen en naar achteren masseren en dan komt er nogal wat gruis uit som.
Oa schilfers van bladeren, fijn zand ect.
#2127442
sella schreef: Een grote injectiespuit( ca 100ml) en dan natuurlijk zonder naald, spuit je de vloeistof in het gaatje, even dichtknijpen en naar achteren masseren en dan komt er nogal wat gruis uit som.
Oa schilfers van bladeren, fijn zand ect.
Dan weet ik niet waar jouw reu allemaal in zit, maar hier zie ik niets van dat alles. ;D  Ik spoel ook alleen maar als ze een puspiem hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door