Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bordie
#2127179
hoe vaak geven jullie vis?
Bumper is gek op zalmkop
de ene weegt 600 gram de andere 300
maar hoe vaak is goed voor een hond?
Door beesteboelmona
#2127192
Hoe groot en zwaar is je hond?
Ik geef Biggy van 26 kilo die perfect op gewicht is 1 keer per week zalm.
Dan krijgt hij gewoon het gewicht wat hij op een normale dag krijgt aan zalm.
Door bordie
#2127207
beesteboelmona schreef: Hoe groot en zwaar is je hond?
Bumper weegt 50 kg en eet ongeveer 1 kg per dag. maar dat gaan we iets verlagen want hij is nu goed van gewicht.
Door Linsey
#2127255
Hier eten ze 1 dag in de week vis. Dan krijgen ze enkel hele vis (sardienen, sprot, makreel, haring,...). Lotje eet niet zo graag hele vis, ze krijgt dan zalmmix van kiezebrink en spiervlees.
Door TMG1961
#2127256
Pixie (28kg) krijgt 1 keer per week een zalmkop, die ik heb wegen russen de 350 en 450 gram. Ik tel de zalmkop bij vleesbot.
Door sonnie1983
#2127262
vragen jullie de vis gewoon bijv. bij een viskraam op de markt of je afval (dat zijn de zalmkoppen enzo dan toch?) krijgt?
Door TMG1961
#2127266
sonnie1983 schreef: vragen jullie de vis gewoon bijv. bij een viskraam op de markt of je afval (dat zijn de zalmkoppen enzo dan toch?) krijgt?
Sommige visboeren geven de zalmkoppen gratis mee, anderen vragen er nog wat voor. Gewoon op de markt vragen of ze zalmkoppen hebben. Ik laat de zalmkoppen altijd eerst 3 weken in de vriezer liggen, dit ivm met het eventueel aanwezig kunnen zijn van een bacterie. Die overleeft 3 weken vriezer niet.
Door sonnie1983
#2127270
TMG1961 schreef: Sommige visboeren geven de zalmkoppen gratis mee, anderen vragen er nog wat voor. Gewoon op de markt vragen of ze zalmkoppen hebben. Ik laat de zalmkoppen altijd eerst 3 weken in de vriezer liggen, dit ivm met het eventueel aanwezig kunnen zijn van een bacterie. Die overleeft 3 weken vriezer niet.
Thanks, ik ga het eens vragen als ik hier op de markt kom (op vrijdag altijd markt).
Door IraPablo
#2127693
Ik koop ze bij Lupa.
En geef iedere vrijdag 1 zalmkop. Eerst wegen en dan middendoor zagen doen we hier niet meer. Een hele rechtstreeks in de bench omdat ie het niet kan transporteren vanuit z'n bak...
Sardientjes lust hij ook, maar doe ik niet meer. Hij vond ze eng en schrok als hij dichtbij kwam. Na een paar weken dacht ik dat het vel van een sardientje spiegelt en draaide ik er 1 binnenste buiten. Toen at ie ze wel op.
Maar om nou iedere week sardientjes binnenste buiten te keren... ;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2128023
Hier 2 keer per week een halve zalmkop voor beiden (Bono verdroeg een hele niet meer in 1 keer, dus terug naar een halve)
Door smulpaap
#2128085
Hier wordt geen vis (meer ) gegeten , ik werd er een beetje simpel van . Werkelijk alle trucs erop losgelaten , maar eten ho maar  ::) Vis schijnt iets voor zeehonden te zijn  :biggrin2:
Eentje verdroeg het ook slecht , dus hier krijgen ze Doils visolie en dat wordt subtiel verstopt /gemengd en dan gaat het erin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door