Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucky13
#2126804
Hallo Allemaal,

ik heb al een beetje ingelezen op dit forum, maar kwam er niet echt achter waar ik naar zocht.
Ik ben al vanaf dat mijn hondje een paar maanden is al vers gaan voeren. tot nu toe altijd nrv. dus zonder groentes.
mijn hondje is nu 3 jaar en wil graag groente erbij geven, omdat ik heel erg actief bezig ben met haar, en haar niks te kort wil doen.
groentes leek mij meer logischer worden om te voeren.

mijn vraag is. welke groentes kan ik het beste met elkaar geven?
heb wel een lijst gezien van groentes die ik kan geven, maar wat is goed voor wat.
en welke combinaties kan ik maken.
Helaas heb ik alleen een blender en ik ben bang dat ik groentes zoals peen of wortelen niet kan pureren.
of kan ik deze dan eerst koken en dan pureren, en mengen met de rest?
alles rauw, of alles gekookt, of mag gemixed ook?
Door Lizzy
#2126969
Heb je deze ook gezien?

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... e-en-fruit

Waarschijnlijk lukt het wel, om wortel rauw te pureren als je ze eerst in kleine stukjes snijdt. En anders kun je er inderdaad even kort de kook overheen gooien. Alles mag trouwens. Je mag alles gekookt geven, alles rauw gepureerd of een combinatie van. Ik geef zelf de voorkeur aan alles rauw gepureerd. Maar ik ken ook honden die het uitstekend doen op gekookte groenten.

De combinaties maakt niet zoveel uit. Ik zou zeggen: neem een stuk of 5 tot 15 groentes en wissel ze ook lekker af en gebruik zoveel mogelijk seizoengroentes.
Door Ieke-Meike
#2127742
Met een blender zou ik wel uitkijken met tomaat ;) Deksel goed vasthouden, want voor je het weet is je hele keuken voorzien van tomatenspetters...

Wij hebben zo'n mini-keukenmachientje... Uit de tijd dat wij (kids) nog baby waren... Werkt perfect voor het pureren van de groenten van Meike...

Je zou eens kunnen kijken bij Blokker o.i.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door