Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2126269
Stond vanochtend in de drogist, dingen voor mezelf (ben ik geen jaren zo verkouden geweest), maar dacht toen ook aan dingen die hier vaak voor bij komen die handig zijn om voor Reus in huis te hebben. Laten we een lijst maken met eerste hulp artikelen die je gewoon standaard in huis kan/moet hebben om veel voorkomende hondenkwaaltjes waar voor je niet naar de DA hoeft te verzorgen? Dus het artikel, met daarbij waarvoor.

ik zal zelf beginnen. ik heb in huis aan gewone zelf-zorg dingen voor Reus :

Vetramil Honingzalf voor wondjes, plekjes, pukkeltjes, korstjes, etc. werkt snel tegen de jeuk van genezende plekjes, en laat plekjes ook sneller genezen.

Vet Gold Cream zalf vind ik een hele mooie zalf voor plekjes die net iets meer nodig hebben dan de honingzalf, zitten wat genezende dingen in. Heb overigens ook de shampoo ervan.

Probiotica ik gebruik Probiotics van Phytonics. na diaree, of bij half net niet lekker zijn even een kuur.

Rescue remedie bloesems bij stress, schrikken, onrustig zijn, lang in het openbaar vervoer, etc.

Groene Os Darm Clear bij diaree, kan ook bij juist te moeilijke ontlasting geloof ik. recent voor het eerst gebruikt en het werkt bij Reus goed en snel!

altijd praktisch:

Ontbijtkoek (bij opeten van dingen die niet zijn om op te eten). Sokjes en tape (voor om achter poten zodat wondjes aan nek/oren niet verder open gekrabt worden). Honing (voor vieze druppels).

Nou kom maar op met jullie huis, tuin & keuken middeltjes!
Door nienk
#2126279
*Dorothea* schreef: even de zoek optie gebruiken, hier zijn echt al heel veel topics over geweest.  ;)
ook iets waar het allemaal op een rijtje staat? dat leek me zo handig! misschien heb ik goed gezocht hoor, ik vond alleen topics met allemaal afzonderlijke dingen.
Door Lonaa
#2126284
Er is inderdaad zo'n topic geweest.

Om even ontopic te reageren:

Propolis honingzalf: voor krassen, schrammen en andere oppervlakkige wondjes.

Tea Tree Oil: Voor 1000 en 1 dingtjes. Voornamelijk om in combinatie met honingzalf ergens op te druppelen. Ze vinden het zo vies dat ze er dan vanaf blijven.

VSM Arniflor: bij kneuzingen, verrekkingen e.d.

Similasan nr. 2: oogdruppels, voor geirriteerde/ontstoken oogjes

Apis: bij allergische reacties

Okugest: bij diarree

Groene leem: als papje op wondjes, of in het voer als probiotica.

Glucosamine: voor soepel houden en opbouwen van kraakbeen

Reguliere medicijnen:

Rimadyl: bij pijn

Verschillende antibiotica: bij ontstekingen

Rhingenta drops: bij ontstekingen van de neus

Betadine: om te ontsmetten

Van dit hotspotzalf met AB erin: voor hotspots of andere oppervlakkige wonden.

Zoutoplossing: om neusjes te spoelen bij o.a. verkoudheid

Novacam: pijnstillend

Overig:
Pincet
Tekentang
Verband
Medical Petshirt
T-shirt met lange mouwen op maat van Sally
Tape
Latex handschoenen


Nou, denk dat dat het zo'n beetje was wel. :P
Door Lonaa
#2126292
Ik heb gewoon gezocht op EHBO.

Moet wel zeggen dat ik niet wist dat er wel geteld 3 reacties in het topic waren. :P Dat zag ik net pas.
Door Deesje
#2126436
ik heb ook nog standaard:

traumeel
arnicadruppels
calendulazalf (wondjes)


in de wandeltas heb ik wat gaas, een zelfklevende bandage, tekentang, tea tree olie en meestal calendulazalf en een klein flesje bach rescue
Door nienk
#2126444
Traumeel pijnstillend bij kneuzingen, inwendig.

Arnica  bij zwellingen/kneuzingen, inwendig.

klopt?
Door Deesje
#2126734
nienk schreef: Traumeel pijnstillend bij kneuzingen, inwendig.

Arnica  bij zwellingen/kneuzingen, inwendig.

klopt?
yep..
de producent van traumeel gebruikt deze: bij pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking, bij spierpijn door overbelasting en bij blauwe plekken (ten gevolge van letsel).

arnica bestaat ook als zalf, voor mensen ideaal, voor honden alleen op naakte delen hihi
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2126914
Misschien raar, maar toch was ik blij dat ik dit in huis had.
Een injectie-naald.
Niet om te injecteren, maar om bultjes veroorzaakt door een ontstoken haarzakje door te prikken.
Dan uitknijpen en ze hebben er geen last meer van.
Ik heb dit al een paar keer meegemaakt bij mijn honden vandaar dat ik hier op kwam.

Een andere die ik handig vind is van die elastische zelfklevende wrap.
Erg handig als ze een klein snee-tje hebben wat niet vies mag worden.

Oh en een scherpe handige schaar om haren of verband mee te knippen.

En nog meer, maar dat zie ik al staan.
Door nienk
#2127077
ok, dat zijn inderdaad ook goede dingen!

blijf maar aanvullingen geven hoor, ik maak er voor mezelf uiteindelijk een overzicht van, ingedeeld naar soort kwaaltje (huid/buik/wondjes/etc.), zal die dan ook wel hier posten.

bedankt voor de reacties tot zo ver!
Door eelke
#2127151
Kom ik ff mutsen, is het een idee dat je er ook gelijk bij vermeld waar je het kunt kopen?

Ik zie honingzalf staan, en denk, das misschien ook wel wat voor Joep, maar hoe kom ik er aan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door