Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door monenzli
#2125472
Ik heb gehoord dat je met BARFING je niet meer zoveel zorgen moet maken
over wormen en dergelijke omdat het maagzuur van de hond agressiever is en er daarom minder
overlevingskans is voor parasieten in de maag..
Ook is er me verteld dat we omdat we op 1450 meter hoogte wonen,hier minder teken,wormen enz..hebben..
Waar of niet waar?
Ik ben een fan van géén chemie gebruiken op huisdieren..
Maar ik maak me toch stiekum zorgen ::)
Alle info's en ideeen welkom!!!
Monique&Jess :biggrin2:
Door Lizzy
#2125502
Ik ben bang dat ik je vragen niet helemaal begrijp....

Maar om toch mijn mening maar even te ventileren :biggrin2:. Als je verse/rauwe voeding aan je hond geeft, creeer je optimale omstandigheden voor je hond waardoor het een sterker afweersysteem heeft en dus minder snel last van bacterieen en parasieten. Het valt daarnaast op dat honden die rauwe vleesbotten eten, inderdaad minder vaak last hebben van wormen. Of dit nu komt omdat de afweer beter is, de darmflora sterker is, het maagzuur zuurder is (want dat klopt ja, honden die brok eten hebben minder zuur maagzuur. Komt door de koolhydraat in brok) of doordat bot een darmflora creeert dat niet aantrekkelijk is voor wormen...? Ik weet het niet, mogelijk zijn ze allen 'oorzaak'.

Wat hoogte doet met teken en vlooien en wormen en andere enge parasieten...? Ik heb geen flets idee.

Welkom op Barfplaats trouwens!
#2125554
Weet niet of dat wetenschappelijk bewezen is, maar wat ik wel weet is dat sinds onze honden (3) vers krijgen ze geen wormen meer gehad hebben. Ik laat de ontlasting om de 3 maanden op wormen/wormeneitjes testen en tot nu toe is de uitslag altijd negatief. Dus op vlees nog geen 1x wormen.
Door Deesje
#2125585
wat betreft de hoogte, ik heb gehoord dat er boven een bepaalde hoogte (ik dacht 1100m) minder teken zijn omdat de luchtdruk niet optimaal zou zijn.. nooit geverifieerd, maar wel in oostenrijk veel in de bossen geweest en nauwelijks teken.. dat is geen hoogstaande wetenschap maar misschien zit er iets in
Door flin
#2125923
sinds de katzels vers krijgen ( nu zo'n 5 jaar) geen vlooi meer gezien,
zelfs met egels in de tuin ( waar de katzels ook komen)
en 'n vlooiuitbraak bij de buren  ::) (waar ze overigens gelukkig niet komen)



 
Door Nientje
#2137042
Ik wilde even kijken naar wat voor effekten het BARF-voer zou hebben op de huisdieren,
ik heb een Golden Retriever welpje, 2 maandjes oud... en ik wilde ook gaan beginnen met
het voorzien van BARF-voer.

Wanneer kan men hiermee beginnen, is er nog een tijd aan verbonden waarvoor pups nog niet
mogen starten met dit eten?!

Ik ben verbaasd over de voordelen qua gezondheid van de dieren, wat ik op de site heb gelezen!:D

Groetjes,

Nien.
#2137071
Hoe eerder je begint met vers voeren, hoe beter voor je pup. Zoals je gelezen hebt zijn brokken absoluut niet gezond voor je hond dus hoe eerder je gezond gaat voeren, hoe beter voor de gezondheid van je hond.

Een pup kun je meestal heel snel overzetten omdat het spijsverteringsstelsel nog flexibel is. Je begint met 'beginnersbotten', dus zachte makkelijk te verteren bot als kippennek, kippenrug, eendennek etc. Daarnaast spiervlees en orgaan. Lees je ff goed in bij de beginnersdocumentatie!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door