Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2124694
Keet is vanmorgen naar de DA geweest aangezien ze al een paar dagen niet wilde eten.
Bloed afgenomen en ik kreeg net een uur geleden de uitslag. haar Ureum is 30.5 en haar creatine is 208.
Ik heb ondertussen Fortecor en Emeprid opgehaald en (vvor noodgevallen 2kg nierdieet,brokken, en 4 blikken :-[) Ik heb de dierenarts te kennen gegeven dat ik haar, als het mogelijk is, op vlees wil houden.
Nu ben ik een ontzettende muts met rekenen en dus heb ik jullie hulp nodig.
Keet eet nu per dag ongeveer 400 gram bio(natuurvoer) van carnibest en ik wil nu zelf gaan samenstellen.
Wat kan ik haar geven? Graag met de hoeveelheden erbij zodat ik dat snel in kan gaan slaan. Liefst nog vanavond voor 8 uur.
Ik weet het, het is misschien te veel gevraagd maar graag zou ik een kant en klaar menu krijgen omdat ik doodsbang ben in deze fase fouten te maken en ik heb niet genoeg ervaring op dit gebied dus,... :(

Als dit niet meer helpt dan zijn we uitgeput wat mogelijkheden betreft.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2124775
Balen!
Heb ook een hond met nierfalen en ben met haar naar Any Animal gegaan. Daar heb ik een aangepast dieet gekregen.
Ik heb hier een excel sheet van gemaakt, die kan ik je wel mailen als je wil?

Zou wel naar een arts gaan die een voorstander is van rauw voer, ben er inmiddels achter dat de reguliere DA's hier weinig verstand van hebben. Fortekor is ook bij haar voorgeschreven, maar Dorethea (Any Animal) vond dat geen goed idee.
Door keetje
#2124834
Watje schreef: Balen!
Heb ook een hond met nierfalen en ben met haar naar Any Animal gegaan. Daar heb ik een aangepast dieet gekregen.
Ik heb hier een excel sheet van gemaakt, die kan ik je wel mailen als je wil?

Zou wel naar een arts gaan die een voorstander is van rauw voer, ben er inmiddels achter dat de reguliere DA's hier weinig verstand van hebben. Fortekor is ook bij haar voorgeschreven, maar Dorethea (Any Animal) vond dat geen goed idee.

Wat geef jij dan ipv Fortecor?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2124961
Lees even hoe ze humaan denken over ace remmers (zoals fortekor) en hun effect op de nieren
http://www.consumed.nl/medicijnen/groep ... jwerkingen
http://nl.wikipedia.org/wiki/ACE-remmer
eigenlijk zijn ze alleen geindiceerd bij eiwitverlies in de urine of een verhoogde bloeddruk, want het zijn bloeddrukverlagers!
Maar wat gebeurt er vaak in de praktijk, o ureum kreatinine verhoogd, nierdieetje en fortekor klaar is kees, voor het gemak wordt het meten van de bloeddruk vergeten. Honden met een normale bloeddruk die fortekor krijgen kunnen flink beroerd worden door een te lage bloeddruk.
Door keetje
#2125076
Watje schreef: Balen!
Heb ook een hond met nierfalen en ben met haar naar Any Animal gegaan. Daar heb ik een aangepast dieet gekregen.
Ik heb hier een excel sheet van gemaakt, die kan ik je wel mailen als je wil?

Zou wel naar een arts gaan die een voorstander is van rauw voer, ben er inmiddels achter dat de reguliere DA's hier weinig verstand van hebben. Fortekor is ook bij haar voorgeschreven, maar Dorethea (Any Animal) vond dat geen goed idee.

Wat geef jij dan nu daarvoor in de plaats?
Door keetje
#2125079
*Dorothea* schreef: Lees even hoe ze humaan denken over ace remmers (zoals fortekor) en hun effect op de nieren
http://www.consumed.nl/medicijnen/groep ... jwerkingen
http://nl.wikipedia.org/wiki/ACE-remmer
eigenlijk zijn ze alleen geindiceerd bij eiwitverlies in de urine of een verhoogde bloeddruk, want het zijn bloeddrukverlagers!
Maar wat gebeurt er vaak in de praktijk, o ureum kreatinine verhoogd, nierdieetje en fortekor klaar is kees, voor het gemak wordt het meten van de bloeddruk vergeten. Honden met een normale bloeddruk die fortekor krijgen kunnen flink beroerd worden door een te lage bloeddruk.
Bedankt, ik ga de link even doorwerken.
We schrokken gisteren zo van de uitslag, we wisten wel dat onze meid ruim over de helft was wat betreft haar leven en dat har nieren al jaren niet optimaal werkten maar deze uitslag.
Dan pak je alles aan, hoewel de DA het dus had over nierdieetbrokken heb ik dat in eerste instantie afgeslagen. Toch later een zakje en 4 blikjes meegenomen maar vandaag ga ik op pad om iets anders te regelen. Ik hoop dat de zak en de blikjes dicht kunnen blijven zitten.
Ik las over Bandit en Duck, die een kvv voor nierpatienten zouden hebben dus daar ga ik achteraan.
Ik heb ook ondertussen een mailtje van Watje ;) gekregen (waarvoor mijn dank) waar een en ander instaat en mijn berekening voor het menu komt erg overeen met dat in de mail, dus erg fout zit ik niet.
Ik wil kvv in huis hebben als zekerheid en verder dan zelf samenstellen.
Het probleem is dat ik geen auto rijd (althans niet vrijwillig :D) dus nu gebruik moet maken van Meneer Keetje, die gelukkig nog steeds thuis is.

Dorothea, heb jij dan een ander voorstel wat ik haar moet/mag/zal geven ipv de Fortecor?
Door keetje
#2125459
Net terug uit Otterlo,

Gezellig staan kletsen en oa Tannetje ontmoet, in real life! :D
Ook serieuze zaken zijn de revue gepasseerd. :)

Teruggekomen met een doos nierdieet, wat knabbels, een pot chinese kruiden.
Weer een helehoop bijgeleerd en op weg naar huis samen met Meneer Keetje de kruiden geproefd, en inderdaad, ze zijn bitter! ::) ;)

Er staat nu een bakje te ontdooien, de rest in de vriezer gepropt, met wat paswerk kon het nog net naast de 30 kilo carnibest die we afgelopenweek aangeschaft hadden. Ik zal even kijken of carnibest het terug wil nemen anders moeten de katten erg lang Natuurvoer bio eten ;)

Ik hoop dat ze vanavond wil eten.
Door keetje
#2125589
Mevroi Kruim schreef: Ik duim dat ze braaf eet vanavond  :D
En de overtollige CB kun je best aanbieden in de Vraag en aanbod-hoek, misschien kun je iemand er een plezier mee doen.
Bedankt voor de tip daar had ik nog niet eens aan gedacht. :)

Ik heb Carnibest een mailtje gestuurd en heb nog geen bericht terug. Misschien dat ik het 'gewoon' weer terug kan brengen.

Ze heeft trouwens maar een heel klein beetje gegeten. Het is vreemd, ze likt haar eten ipv dat ze hapt/eet.
Als ze drinkt lijkt het alsof ze zich verslikt.
We hebben de knoop doorgehakt, ze gaat morgenochtend om half 9 aan het infuus. Dan kunnen ze gelijk in haar bek kijken.
Het lijkt alsof ze pijn in haar bek heeft of aan haar tanden, vreemd, ik kan er mijn vinger niet opleggen maar er is iets met/in haar bek.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2126034
Dat is typerend voor nierpatiënten. Ze hebben wel trek maar als ze met hun neus bij het eten staan likken ze er alleen maar wat aan. Ik hoop dat de infusen haar een zetje de goede kant op geven!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door