Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cupcake
#2124207
Sinds een tijdje ben ik me aan het verdiepen in kvv en ook een beetje in barf (maar das nog een beetje te hoog gegrepen)
Gevoelsmatig heb ik wel m'n voorkeur qua kvv maar ik kan niet echt ontdekken of er nu echt een indeling te maken is qua kwaliteit wat betreft kvv, vandaar de vraag of die wel te maken is??
Afhankelijk van welke kvv van betere of mindere kwaliteit is en evt van de prijs wil ik een keuze maken wat te gaan voeren, dus hierbij graag jullie hulp......
Alvast bedankt!
#2124443
Ja, er is inderdaad goede en minder goede kvv. De minder goede kvv bevat:
- een calciumsupplement als calciumbron
- een portie granen
- slechte kwaliteit vlees (kopvlees, lippen, pezen en zenen)
- veel orgaanvlees
- sommigen bevatten suiker

Sommige kvv-merken bevatten synthetische vitamines. Naar mijn mening niet nodig, maar sommigen geven er wel de voorkeur aan. Meer info over wat volgens mij goede en slechte ingredienten zijn:
http://www.voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv
Hier kun je kvv-merken vergelijken op de criteria die ik genoemd heb: http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Laatst gewijzigd door Meike en Daisy op ma 03 okt 2011, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2124758
Nog een aanvulling op Meike:
Weer andere kvv's  bevatten een natuurlijke calciumbron én je moet 4 á 5 diersoorten in drie weken voeren zodat ze verschillende voedingstoffen voldoende naar binnen krijgen, synthetische vitamine (ook wel premix genoemd) zijn dan niet inderdaad nodig.
Nog een tikkeltje beter zijn de biologische kvv's.
Barf is uiteraard nog beter, maar ook mij lijkt het nog ingewikkeld... en manlief sputtert tegen....
#2125452
Als ik het goed begrijp wil je dus liefst: bot als alscalciumbron, geen granen of suikers, niet teveel groente en geen toevoegingen/ premix?
Mijn plan was om Haaksbarf met Shaweca te gaan combineren, 6 diersoorten en 1x per week vis (Shaweca erbij om het qua prijs nog een beetje leuk te houden) Deze geeft super duidelijk aan wat erin zit.
In de winkel waren ze echter groot naturis voorstander. Argument: goedkoper en 'erg goed'.
Mijn vraag was dus wat er dan zo goed aan is, want nergens is te vinden wat erin zit? Argument; een goed recept zou ik ook voor mezelf houden.
Dit vind ik niet echt overtuigend, waarom zou ik geloven dat het goed is als het een groot geheim wat er eigenlijk inzit.
Daarnaast is dit merk als ik het goed begrijp compleet gemaakt door allerlei toevoegingen?
Is mijn wantrouwen onterecht?
Heb overigens nu via een verkooppunt haaks en shaweca besteld en 1 rolletje in de winkel gekocht: resultaat: het valt enorm in de smaak!
#2125457
Haaksbarf en Shaweca lijkt me een goede keuze. En je begrijpt het goed :)

Naturis kan inderdaad wat onduidelijk zijn over de ingredienten. Maar de samenstelling van de premix is wel bekend, die is op hun website te vinden. Er zit suiker en menadion in, beiden geen goede toevoegingen vind ik. Er zijn veel honden die niet zo goed tegen Naturis kunnen, maar er zijn ook tevreden gebruikers.

Super dat het bevalt, dan zou ik dat lekker blijven geven. Hopelijk bevallen alle smaken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door