Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Natasha
#2125439
Ik moet weer opnieuw voer bestellen.
ook voor een vriendin van mij, nou vragen wij ons af; wat is beter? Haaksbarf of Tinlo?
Of maakt het vrij weinig uit??
Door nienk
#2125448
in haaksbarf zit groente, in Tinlo niet. los daarvan, als je toch in het groot besteld, doe lekker allebei en mooi afwisselen!
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2125458
Aanvulling: Tinlo bevat meer bot (dus meer calcium) dan Haaksbarf. Honden die snel harde ontlasting hebben, kunnen daar last van krijgen op Tinlo.

En Tinlo heeft in sommige varianten vacht zitten, dat bevalt ook niet bij iedereen.
Door M@rina
#2125574
Tinlo bevalt hier uitstekend, mooie harde drolletjes. Nog nooit vacht tegen gekomen. Ik hode wel laatst van een froumlid dat ern een konijnenoog haar aankeek toen ze de rol door sneed....

Haaksbarf heb ik geen ervaring mee.
Door nienk
#2125579
[quote="M@rina"]
Tinlo bevalt hier uitstekend, mooie harde drolletjes. Nog nooit vacht tegen gekomen.
[/quote]

idem hier. Volgens de ingrediëntenlijstjes op de site van Tinlo zit er ook geen vacht in.
Door mysmoothcollies
#2125626
[quote="Meike en Daisy"]
Aanvulling: Tinlo bevat meer bot (dus meer calcium) dan Haaksbarf. Honden die snel harde ontlasting hebben, kunnen daar last van krijgen op Tinlo.

En Tinlo heeft in sommige varianten vacht zitten, dat bevalt ook niet bij iedereen.
[/quote]

Uit nieuwsgierigheid en belangstelling: in welke varianten van Tinlo zit vacht dan? Nog nooit gehoord of gezien.........
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2125631
Er zitten dierlijke vezels in de *premium* varianten, dat zijn paard, lam en hert.

Van hondenpage (volgens mij zit de schrijfster hiervan ook op Bp:
"Onze Sem (Shih-Tzu) heeft de GEWONE variant van LAM , EEND en KONIJN gegeten van Tinlo.
Prima ontlasting. Toen.......de premium variant van lam......en.......veeeeeeel meer ontlasting EN na een aantal dagen lam premium gegeten te hebben, braakt Sem "harige vloerkleedjes".....dat komt door de toegevoegde vezels....het lijken dan harige, wollige stukjes vloerkleed."

Ik heb er verder nog weinig ervaringen over gehoord, omdat de premium vrij nieuw is. Maar er zijn ook genoeg varianten zonder vacht.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2125658
Op barfmenu.nl is het inderdaad niet te vinden, maar dit staat op tinlo.nl:

---------------------------
  BARFmenu - Paard *Premium*
Bevat: Vers paardenvlees, verse eendenorganen en verse eendennekken
Verrijkt met dierlijke vezels.
lees verder

  BARFmenu - Lam *Premium*
Bevat: Vers lamsvlees, verse lamsorganen, verse lamspens en verse lamsbotten.
Verrijkt met dierlijke vezels.
lees verder

  BARFmenu - Hert *Premium*
Bevat: Hertenvlees, hertenorganen, kippenvlees en kippenbotten.
Verrijkt met dierlijke vezels.
--------------------------------------------------
Door M.P
#2125878
hoi

ik heb al veel mensen horen zeggen van tinlo dat hun hond hard moet kreunen voor het er uit te krijgen.
dat zal inderdaad zijn door veel karkas te gebruiken en minder spiervlees. ik vind dat in mijn ogen niet gezond , dat zal zich op termijn vreken in de darmen.(denk ik)
maar dat merk je ook in prijs natuurlijk.
ik heb haaks barf al dikwijls zien produceren , hun waar wat ze gebruiken mag gezien worden , de hoeveelheden wat ze erin steken kloppen , de % kloppen.
maar je moet het er willen aan geven , voor een grote hond is het duur.

groetjes
Door bernerfan
#2125999
Het zijn allebei goede kvv's , en zoals hier vaak al gezegd is, je moet gewoon kijken waar je hond het het beste op doet... :)
Haaks Barf is iets duurder, dus als je t voor de prijs wilt doen , is de keuze snel gemaakt...
Qua klachten hoor ik weinig over beide, al is de ontlasting bij TinLo misschien inderdaad wat harder...maar als je smaken onderling afwisselt valt het weer reuze mee , gewoon uitproberen  ;)

In TinLo zijn inderdaad dierlijke vezels toegevoegd in de premium versies, dit zou het verteringsproces bevorderen , en nog minder ontlasting geven.
Mocht je dit geen prettig idee vinden, neem je deze smaken gewoon niet...dan neem je Haakbarf Lam , Paard en nog wat gewone smaken van TinLo bijvoorbeeld.

Ikzelf wissel merken en smaken af en dat bevalt erg goed... :)

Succes  :)
Door nienk
#2126122
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat van Tinlo relatief meer honden hardere ontlasting krijgen dan van andere merken. maar om te zeggen dat dit per definitie ongezond is, is niet terecht vind ik. Reus bijvoorbeeld doet het er echt heel goed op, ook qua ontlasting. Het is dus inderdaad maar net wat jou hond het beste verwerkt. Zo zijn een heleboel mensen  bijvoorbeeld heel tevreden over Lotgering, maar je hoort er wel relatief vaak van dat honden er jeuk van krijgen. is het daarom een ongezond/minder merk? nee. kwestie van uitproberen en afwisselen!
Door M@rina
#2126644
Ik geef bewust tinlo vanwege de stevige ontlasting in alle smaken is de poep heel consistent. als ik bijv carnibest afwissel qua diersoorten heeft dit direct invloed op de stevigheid van de ontlasting. Ook geef ik zelf gedroogd spiervlees dus mocht er tewveel bot in Tinlo zitten, dan compenseert het spiervlees voldoende.

Maar om nou te zeggen dat dit op lange termijn slecht is.... het bot is zo klein dat verteert echt wel hoor  :-\ Echt goedkoop vind ik het ook niet  tussen de 3,75 en 4.75 euro per kilo.....
Door mysmoothcollies
#2126701
Hmmmm apart! Ik heb zowel de paard al de hert en Lam gehad van Tinlo maar nooit geen haar of vezels of wat ook gezien, is dat misschien nieuw? Jammer dat de paard eenden orgaan en bot bevat, word mager toch weer vetter.........
Door Natasha
#2126964
Wow bedankt voor de antwoorden.
Maar is groente niet belangrijk voor de hond? Voornamelijk voor de hond van die vriendin van mij. Ik ben nl bang dat Rumur op de groente kan gaan reageren, voordeel van Haaksbarf is wel dat ze alleen paard hebben, Tinlo is Paard/eend...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door