Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door schnueggerli
#2125080
Ik ben druk bezig om een barf menu te maken voor mijn toekomstig nieuwe hondje ;D
zet je in de rekenhulp het volwassen gewicht of het gewicht van nu?
Dit scheeld namelijk nog al aan ponden/kilo,s
Door robbiekomvoor
#2125217
Angelique schreef: Ik gebruik het huidige gewicht. Dit omdat ik een toekomstig volwassen gewicht erg moeilijk in te schatten vind.
Voor een pup klopt dit toch niet?
Als ik het gewicht van een duitse herder van 8 maanden en een gewicht van 20 kilo invul,zou ze per dag 625 gr moeten eten.
Dat lijkt me ernstig aan de krappe kant. :-\
Door Deesje
#2125278
met een maand of 6 ga je normaal van de hogere percentages iets omlaag zakken, omdat de hond de grootste groeifase heeft gehad en wel nog groeit maar niet meer zo explosief.. voor de ene is dat iets eerder dan voor de ander, de ene hond verbruikt ook meer dan de ander, natuurlijk pas je daar ook op aan..

maar een duitse herder van 8 maanden, 20 kg krijgt met 625gram dus ongeveer 3% van het lichaamsgewicht.. daar is in principe niets mis mee tenzij je een exemplaar hebt dat veel verbruikt en meer nodig heeft.. of die misschien gewoon nog 3,5 of 4% moet hebben.. het kan dus best zijn dat de ene hond van 8 maanden al terug is naar 3 of zelfs 2 % terwijl de ander nog op 4% hangt...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2125297
Er staat in de bib een overzicht van welk percentage van het huidige gewicht je aan pups op een bepaalde leeftijd moet voeren.
Het is natuurlijk afhankelijk van de pup in kwestie, maar er zijn wel richtlijnen.
Sorry, ik weet het niet precies staan, maar het staat er ergens, heel overzichtelijk.
Door robbiekomvoor
#2125306
Deesje schreef: met een maand of 6 ga je normaal van de hogere percentages iets omlaag zakken, omdat de hond de grootste groeifase heeft gehad en wel nog groeit maar niet meer zo explosief.. voor de ene is dat iets eerder dan voor de ander, de ene hond verbruikt ook meer dan de ander, natuurlijk pas je daar ook op aan..

maar een duitse herder van 8 maanden, 20 kg krijgt met 625gram dus ongeveer 3% van het lichaamsgewicht.. daar is in principe niets mis mee tenzij je een exemplaar hebt dat veel verbruikt en meer nodig heeft.. of die misschien gewoon nog 3,5 of 4% moet hebben.. het kan dus best zijn dat de ene hond van 8 maanden al terug is naar 3 of zelfs 2 % terwijl de ander nog op 4% hangt...
Ik geef ook maar een voorbeeld.
Als ik Justa 625 gram ga voeren,zal ze binnen no time veranderen in een biafra hond. ;)
Door Miranda 1
#2125361
Het is ook wel een beetje per hond en pas afhankelijk. Ik geef mijn Berner van 1 jaar en 4 maanden 3% Barf. Dat heeft er ook mee te maken dat ik hem momenteel alleen konijn mag geven, vanwege een dieet en konijn mager vlees is.

Je neemt ip het gewicht van je hond dat hij nu heeft en afhankelijk van zijn leeftijd bepaal je hoeveel procent je hem geeft. En als je iets teveel of iets te weinig geeft dat heb je dat vrij snel door en kun je het altijd bijstellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door