Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2124352
volgens mij is het weer zover en beginnen de anaalklieren van ivan weer vol te raken.

Elke keer naar DA is voor hem ook niet fijn (hij is niet dol op de DA) en voor ons ook niet (in de zin dat ivan het niet leuk vind dus dat het elke keer vechten is zo ongeveer). Vorige keer moest hij roesje omdat hij niet wilde laten kijken. Toen waren ze heel erg ontstoken dus ook AB gehad. geen idee of hij nu wel zou laten kijken, we vermoeden da thet weer begint de anaalklieren. maar elke keer roesje is natuurlijk ook niet goed.

Maar nu weten jullie vast mij ook al wel wat dingen te vertellen.

Ik heb nu de kippennekken al weer uit de vriezer gehaald. die krijgt hij vanavond 4. (vanaf zaterdag elke dag 4 nekjes gegeven)

Nu is het zo dat Mike de honden geen vers wil gaan voeren dus blijven ze (voorlopig in ieder geval) op brok.
Ivan en Diego doen het heel goed op barca. Ivan glanzende vacht, goede harde ontlasting (paar keutels maar op een dag), etc.

Maar nu zat ik er aan te denken voor die anaalklieren om Ivan af en toe iets te geven met bot, zodat de anaalklieren beter leeg gedrukt gaan worden. (al heeft hij goede harde ontlasting schijnbaar worden ze toch niet goed leeg gedrukt).

En hopelijk hiermee dat het minder vaak gebeurd of niet meer. De vorige keer waren ze gruwelijk ontstoken dus dat wil ik niet meer voor ons ivanneke.

Wat kan ik Ivan straks gaan geven om de volle anaalklieren wat meer te gaan voorkomen? heb nu dus kippennekken. deze even dagelijks geven 4 stuks? en dan extra boven op zijn brokken (niet tegelijk geven). Het zou voor hem geen kwaad kunnen als extra op zijn brokken want hij is nooit vet geweest, eerder juist iets te mager. En we krijgen al weinig vet op hem met de brokken. Hij eet nu zo'n 600 gram per dag van barca nl. geloof dat op de zak staat dat 300-400 genoeg zou moeten zijn. maar dan word hij echt mager.
Beter bij kippen nekken blijven of straks (na hoeveel tijd?) overstappen op karkas ofzo?

Ivan eet de kippennekken met smaak dus dat is geen probleem gelukkig.

Is er nog iets wat ik Diego kan geven ipv kippen nekken? deze eet hij nl. echt niet op. Ook met paardenvlees een blokje ooit gegeven toen we hachee gingen maken, bij ivan met smaak er in, diego rook een keer en liep aan.
Het zal voor diego ook wel goed zijn af en toe iets van vlees/bot. al moet hij het dan nog wel willen eten natuurlijk :) Rodi gaat er overigens bij beiden ook goed in maar dat is volgens mij alleen vlees. Smuldier lusten ze ook allebei alleen laatste paar keer kwam het een half uur later gelijk allemaal weer uit bij Diego.

volgens mij is het een beetje warrig verhaal maar hopelijk kunnen jullie mij toch al wat dingetjes vertellen.

de brokken blijven voorlopig. maar misschien dat ik 2x per week ofzo iets anders kan geven?
De kippennekken blijf ik nog geven, zo kan zijn maag natuurlijk ook gaan wennen als ik het goed begrepen heb.
het is allemaal nieuw voor ons dit.
#2124360
welkom hier!
een paar dagen per week vers gaan voeren, zo ben ik ook begonnen!!!
doen!
geef eerst kvv bv, maar dan wel een kvv met natuurlijke calciumbron...
of ga die dagen lekker barfen, kip-konijn-parelhoen karkas met wat spiervlees ed..
moet je opletten hoe snel je over bent!
en tja, constant die anaalklieren laten legen, is niet je van het......volgens mij stimuleer je de boel daar ook wat mee....
zou het in de voeding gaan zoeken....die paar kippenekken zullen het ook niet doen...
je schrijft dat ze nu al stevige ontlasting hebben, moet ook weer niet zo knetterhard worden dat ie er last van gaat krijgen...
#2124367
Ik had begrepen te beginnen met kippennekken zodat zijn maag kan wennen toch?

dat homeopatisch middel haal je gewoon bij de apotheek of moet ik daar ergens speciaal voor naar toe?

is 2x per week kvv bijv. geven genoeg of moet dat dan vaker?

jaja een echte leek :)
#2124372
ik ben met m'n pups begonnen met nekken, maar die zaten binnen no time aan de karkassen...
jouw honden kunnen karkassen prima aan!
silicea kan je bestellen bij een reformzaak..
ik ben toen begonnen met 3dagen vers te geven......de jongens aten dat met veel meer plezier en als snel werden het er meer...
binnen no time stonden ze op vers, carnibest kregen ze, toen hier terecht gekomen en tja toen was ik gelijk om ;D
#2124417
Ivan lust de kippennekken met smaak.

Maar Diego neemt de kippennek nog niet eens aan. die haalt zijn neus er voor op.
Dus of ik hem zo blij maak met vers?

Ik geef nu sinds zaterdag weer kippennekken, een dezer dagen dan karkas of ergens kvv ofzo halen?
#2124456
sommige honden moeten er even aan wennen, denk dat ie kvv wel lekker zou vinden!
karkassen haal je bv op de markt....als je vaker vers gaat voeren is het handiger om in meerdere kg's te gaan bestellen, veel goedkoper!
zal zeker karkas gaan geven, hebben ze ook wat langer werk aan dan aan die nekken..
#2124485
de grote hoeveelheden zullen dan nog moeten wachten, nou ja de diepvries er voor dan. Beetje hele erge tegenslag gehad met onze auto :(

maar we kunnen in ieder geval vast beginnen met een karkas dus. En hoe vaak per week dan?
En dat in ruil voor 1 maaltijd? of dan die dag alleen 1 karkas geven of?

Ik schaam me eigenlijk dood dat ik er niks van af weet hihi, maar daar is het forum voor toch?

Hier op mijn werk is op vrijdag markt. Staat wel zo'n kippenkraam maar dat is voor warme kipvleugels, kippeling, kippenpoten enzo. Moet ik het daar vragen?

Anders moet ik eens zoeken naar een poulier in mijn woonplaats.

Hoeveel mag een karkas kosten? En dan gewoon van kip? moet ik daarvoor voor ik het geef nog iets aan doen of gewoon geven en in de gaten houden dat hij goed kauwt??
De nekjes kauwt hij meestal wel 1 tot 3x op. maar een enkele glipt zo hop naar binnen.
Dat is Ivan dus.

Diego die lust het alleen als het fijngemalen is zoals bij rodi of smuldier. Alleen van smuldier de laatste paar keer kwam het binnen een half uur weer allemaal uit. Dus krijgt hij nu als Ivan nekjes krijgt een klein stukje rodiworst.
#2124569
zou lekker 4x per week gaan barfen....
kip/konijn/parelhoen karkassen, wat spiervlees en eventueel groente erbij
en dat in plaats van een maaltijd brokken..
denk dat als je het vraagt dat ze zeker aan karkassen kunnen komen!
meestal verkopen ze het in een zakje, bv voor de soep, zitten karkassen nekken ed in, geloof voor een euro ..
niks aan doen gewoon zo geven, en ze zullen er best goed op kauwen als ze dat op een kippenek ook doen
geef diego ook eens een karkas, kijken wat ie ermee doet!
hoeveel krijgen ze per dag?
meestal van die hoeveelheid geef je de helft vleesbot en dan de rest spier en groente en orgaan..
moet je even kijken bij de barftabel..
kan de link zo snel effies niet vinden..
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 03 okt 2011, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2124573
waar kan ik die tabel vinden?

Diego krijgt ong. 400 gram barca op een dag (2x ong. 200 gram dus).
Ivan krijgt ong. 600 gram bard op een dag (2x ong. 300 gram dus).
Volgens de zak zouden ze iets van 340 moeten krijgen. maar dan word ivan echt te mager. daar zit nu al geen randje vet op (hij is ook niet vel over been maar je ziet zijn ribben als hij in beweging is met rennen ofzo).
#2124616
hier kan je ook veel vandaan halen..http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

moeilijk welnee, zo nauw komt het allemaal niet hoor!
ik vindt het gewoon een hobby geworden ;D
is er een islamitische slager bij je in de buurt?
daar kan je natuurlijk ook veel halen!
geit, schaap, lam, kip ed!
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 03 okt 2011, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door