Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2124096
Hier heeft stronghold altijd goed gewerkt. Ik geef ze 1x per jaar maximaal een pipetje. Altijd precies in het kuiltje van de nek, dat kunnen ze er zelf niet uitwassen. En dan even opletten dat ze het niet bij elkaar eruit wassen de eerste 2 uur. Ze mogen de eerste dag dan niet zwemmen of in de regen zitten (aangezien katten uit zichzelf niet zullen gaan zwemmen).
Als je een heftige vlooienplaag hebt, zou ik de Rendac laten komen. Bloemetje heeft daar volgens mij ervaring mee, die had pietjes in huis en liet de boel weghalen.
#2124126
ik heb niet echt heftig last van pietjes..
dwz.. aan mijn katten merk ik niet veel qua krabben..
in huis zelf zie ik ze niet..
maar kayne heeft erge jeuk.. en we vermoeden dat dat door de vlooien komt..
ik zie ze bij kiek af en toe wandelen.. maar die loopt niet te stressen.
dus een bestrijdingsbedrijf langs laten komen hoeft van mij niet..
maar ik ga wel een omgevingsspray halen en de hondjes en katjes te grazen nemen nu..

alleen kom jij met stronghold..
dorothea dacht ook dat dat een goed middel was.. (zie topic in medisch honden)
maar hier liepen de vlooien gewoon door..
#2124165
Wat Dorothea als schreef, dat zijn de poppen die in je huis liggen en uitkomen. Die springen op een toevallig passerende hond en zijn niet gelijk wijlen helaas. Ook het beste anti-vlooienmiddel kan niet werken tegen vlooien/eitjes/larven/poppen die niet op de hond zitten, daarvoor moet je toch echt de omgeving aanpakken. Dus 2x daags stofzuigen met een stuk vlooienband in de stofzak, vooral langs plinten, in kieren en naden, de meubels, stofzak legen/weggooien na het zuigen anders komen de eitjes alsnog uit, kleden weghalen (eerst heet wassen en dan opbergen), honden en katten kammen en de gevangen vlooien verzuipen en een kuur met een omgevingsspray die goed werkt.
#2125294
Als je een goed werkende pipet hebt (advantage werkt ook behoorlijk meestal), alle dieren daarmee behandeld en dan even met de omgevingsspray de kieren aanpakt, alle dekentjes en kussentjes was of behandeld met spray en stofzuigt met spray of vlooienbandje erin (en prop in de uitgang stopt als hij uitstaat of zak vervangt), dan zou het wel snel over moeten gaan.
Daar hoef je geen ontzettende verbouwingen voor te doen...

Als de pipetjes werken doen die het werk want dan kan er geen vlo zich voortplanten en sterven ze langzaam uit. De omgevingsspray versnelt dat.
Vlooien moeten namelijk een dier bijten om zich voort te kunnen planten en als ze een goed behandeld dier bijten, gaan ze dood voor ze eitjes kunnen leggen... Zo lost het probleem zich op...
Maar dat kan wel even duren omdat eitjes nogal een tijd meegaan.  Dus is een omgevingsspray en al de rest wel aan te raden om er wat vaart achter te zetten. Regelmatig de dieren behandelen is echter belangrijker, en dan heb ik het over een paar maanden volhouden, anders heb je ze plots weer terug als er ergens nog een eitje aan de dans ontspringt.
#2126812
sterkte.
Pietjes zijn echt ROTdingen. met herplaats Alice kreeg ik veel ellende mee. En helaas ook pietjes. Heb 5 maanden achter elkaar mijn huis gesprayt. En ik kan je vertellen dat die óp natuurlijke basis' zooi niet werkt. Dus je echt even de chemische tuig moet pakken.
Daarnaast alle kleden en kussens van je honden en katten in de was.
Na het stofzuigen, de stofzuigerzak in een plastic zak in de container.

Ik heb op het laatste mijn katten ook een enting bij de DA laten geven. Die moet nu om het half jaar. Die is tegen vlooien. Maakt ze steriel. En de eitjes die nog uitkomen, die kunnen zich niet meer voortplanten.

En nu eindelijk na 6 maand ben ik van de pietjes af  >:( de ondingen. Maar nu moet ik erbij zeggen, dit had dus ook in 1 maand gekunt als ik gelijk chemische troep had gebruikt.

Hoop dat jou het gespaart blijft. Ik was die pieten goed zat.
#2138911
Advantage pipetjes bij katten (is uitwendig gebruik) werkt super! Ik heb geen omgevingsspray hoeven gebruiken, wel natuurlijk de hondenkussens in de was gedaan, goed gestofzogen.. De dingen die je redelijker wijze kúnt.
Omgevingsspray gebruik ik niet omdat ik ook honden heb en mijn 1e eens heeft gekwijld nav gebruik, waarbij de dierenarts vroeg of ik wellicht het huis had behandeld tegen vlooien, want dan zag je dat wel vaker.. Sindsdien (riuim 10 jaar) doe ik dat niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door