Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2123995
kayne.. de beagle van meneer spreeuw had toen ik hun leerde kennen wel wat kriebels in zijn oren..
maar verder is/was hij een goed gezonde hond..
toen hij na advies (en lichtelijke dwang :P ) op barf ging, ging die kriebel in zijn oren ook weg.. en zijn stijfheid en kreupel lopen na wandeling (snelle verzuring) werd ook stukken beter..

maar sinds een korte tijd (kayne staat nu 1 jaar op barf) heeft hij ineens jeuk.. en het wordt steeds erger..
er zijn hier vlooien.. dat klopt.. bij kiek zie ik ze af en toe lopen en ook bij kayne en de katten zie ik een enkeling of poepjes..
dus een tijdje geleden hebben ze nog een pipetje pulvex gehad omdat meneer spreeuw dat nog had liggen..

verrassing.. het werkte niet..
dus na een paar weken ging ik strongholt halen bij de d.a.
want kayne had nog steeds de kriebels.. en die vlooien waren er nog..
nog geen week later zag ik de vlooien weer rondhopsen.. niet eens een klein beetje sloom ofzo..
neu.. kortom.. dat spul werkte ook niet!!

kayne zijn vachtje werd wat minder zacht en glanzend.. en hij heeft nu overal jeuk..
veel erger dan in het begin..  :-[
ook bij zijn bil is hij nu een plek kapot aan het bijten.. dus ik baal.. want meneer spreeuw twijfelt nu aan alles..
het voer, de vlooien, wat er anders dan anders is.. want kayne kent hij zo niet..  :-\

1,5 week terug heeft meneer spreeuw gewassen met malaseb.. tegen gisten en schimmeltjes..
puur omdat we niet goed weten wat we moeten doen..
dat gaf een paar dagen verlichting..
maar vanavond wordt het ineens zo erg dat hij geen moment rustig kan liggen en gaat piepen als hij jeuk heeft..

iemand enig idee??
kan hij zomaar ineens allergisch zijn voor bepaalde voeding?
ligt het aan de pipetten??
of zijn het toch de vlooien?
maar voorheen had hij nooit last van evt. vlooien.. meneer spreeuw is van mening dat hij nog nooit vlooien gehad heeft.. maar dat geloof ik niet.. vrijwel iedere hond heeft minstens 1 vlo.. toch?
Door ulla
#2124016
Nou hier hebben ze al jaren geen vlooien, en behandelen hoef ik gelukkig niet.
Maar Kayne kan zeker jeuk hebben van de vlooien, dus ik zou echt zorgen dat die bij al je beestjes verdwijnen.
ook het huis ontsmetten, eventueel een omgevingsspray gebruiken. ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2124026
ok.. maar ik las bijv. in een topic over vlooienbestrijding dat alleen advantix nog schijnt te helpen?
maar advantix mag weer niet bij katten..
ik krijg wat van die etters..  >:( 
de rest heeft er geen last van.. maar kayne voelt zich echt niet happy nu..  :-[
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2124044
spreeuwtje schreef: ok.. maar ik las bijv. in een topic over vlooienbestrijding dat alleen advantix nog schijnt te helpen?
maar advantix mag weer niet bij katten..
ik krijg wat van die etters..  >:( 
de rest heeft er geen last van.. maar kayne voelt zich echt niet happy nu..  :-[
Voor de katten is er advantage, daar zit alleen een antivlomiddel in. In advantix zit ook een antitekenmiddel waar katten niet tegen kunnen. Raar dat de stronghold niet werkt, ik had de indruk dat dat momenteel het beste middel is.

Hier heb ik overigens nog nooit een vlo gezien, dus niet alle honden hebben vlooien.
Door ulla
#2124050
Bij de supermarkt kan je ook vlooienspul kopen , ik meen op natuurlijke basis, misschien is dat wat!
Je zal zelf maar vlooien hebben, dan heb je ook jeuk, en jeuk is erg. >:(
En als hij zo bijt kan hij ook nog een lelijke kapotte, natte plek krijgen of een hotspot.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2124055
ulla schreef: Bij de supermarkt kan je ook vlooienspul kopen , ik meen op natuurlijke basis, misschien is dat wat!
dan kun je je centen net zo goed direkt in de kliko gooien...  ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2124056
Jakkes Lyd, jeuk is zó vervelend!  :(


Ik kan alleen maar mijn ervaring met Tristan (Beagle met jeuk) vertellen. Naarmate hij ouder werd kon hij steeds minder goed tegen vlooienbeten. Als hij ook maar één keer gebeten werd -en dan zat er geen vlo op hem- had hij wekenlang jeuk. Als het echt heel erg was kon je hem niet eens meer over zijn rug aaien zonder dat hij aan zijn flanken ging krabben. Ik heb het homeopatisch geprobeerd, maar dat lukte niet. Hij heeft toen een kuurtje van de Da gehad (weet niet meer wat maar het zal niet fris geweest zijn........) om er uit te komen want het lukte hem zelf niet meer. Hij piepte idd van de jeuk en tijdens het krabben, z'n zijkanten lagen open en hij beet heftig naast z'n staart.

Tegelijkertijd ben ik begonnen met een heftig anti-vlooien beleid. Ja, het is tinnef maar een hond die vergaat van de jeuk is ook geen pretje. Dus: een goed anti-vlooien middel voor beide honden, elke week alle kleedjes heet wassen, regelmatig omgevingsspray gebruiken, ook in de auto.
Nee, geen fijne maatregelen, maar ik wilde het hem niet meer aandoen, zo'n jeukaanval.  :(

Als een hond zó allergisch is dan heb je mijns inziens geen andere keus dan ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk contact is met vlooien.


Sterkte!  :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2124118
*Dorothea* schreef: Voor de katten is er advantage, daar zit alleen een antivlomiddel in. In advantix zit ook een antitekenmiddel waar katten niet tegen kunnen. Raar dat de stronghold niet werkt, ik had de indruk dat dat momenteel het beste middel is.

Hier heb ik overigens nog nooit een vlo gezien, dus niet alle honden hebben vlooien.
stronghold werkte echt niet..
echt binnen een week had ik alweer moeite om ze van kiek af te plukken omdat ze zo snel waren..
als bij kiek een stip aan de wandel gaat.. weet ik dat dat niet klopt.. :P
maar als de stip springt.. zeker na een pipet waar kiek van moest kotsen binnen t half uur.. ben ik heulemaal niet blij!

we gaan maar eens naar de advantage grijpen voor de katten dan..
en advantix proberen voor de honden..  :-\
meneer spreeuw is niet blij.. ik ook niet.. want het is zulk baggerspul..
maar het is idd erg zielig om kayne zo te zien..
hij kan niet lekker rustig slapen.. arm beestje..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2124147
spreeuwtje schreef: stronghold werkte echt niet..
echt binnen een week had ik alweer moeite om ze van kiek af te plukken omdat ze zo snel waren..
als bij kiek een stip aan de wandel gaat.. weet ik dat dat niet klopt.. :P
maar als de stip springt.. zeker na een pipet waar kiek van moest kotsen binnen t half uur.. ben ik heulemaal niet blij!

we gaan maar eens naar de advantage grijpen voor de katten dan..
en advantix proberen voor de honden..  :-\
meneer spreeuw is niet blij.. ik ook niet.. want het is zulk baggerspul..
maar het is idd erg zielig om kayne zo te zien..
hij kan niet lekker rustig slapen.. arm beestje..
Die vlooien die je na een week ziet, die komen uit de omgeving. Ik zou een goede omgevingsspray gebruiken naast bestrijding op de dieren.
Door tessa
#2124154
Waarom kam je ze niet tweekeer per dag met een vlooienkam?
Bakje sopwater ernaast en kammen maar.
Verde natuurlijk ook het huis behandelen, anders kun je de dieren druppelen wat je wilt...
Vlooien is iets vreselijks voor honden.
Ik ben trimster en heel soms krijg ik tijdens het trimmen wel eens een vlo op mijn hoofd die van een hond af is gesprongen, nou ik kan je zeggen , dat kriebelt als een gek! :-[ :-X
Ik rust dan ook niet voordat ik dat kreng te pakken heb >:(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2124193
kayne haat kammen. Zodra Hij een kam of borstel ziet is Hij weg. Kiek heeft tekort vacht om te kammen. Maar even over omgevings vlooien. Die zouden dan toch ook t loodje moeten leggen?
Door Henny V.
#2124335
Hier ook een hond die opeens allergisch is voor vlooien.
Heeft de korsten op zijn kont gebeten en ook veel krabben.
Ik was de honden nu met defencare shampoo van de dierenarts, spuit de omgeving en heb alle kleedjes weggehaald.
Het gaat nu een stuk beter, maar we zijn nog niet helemaal vlo vrij.

Nu ze vlooien hebben gebruik ik advantage en advantix om de beurt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door