Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#2123488
Er begint zich hier een probleem te ontwikkelen waar ik niet vrolijk van wordt.
Keet at altijd met graagte haar Carnibest(natuur bio) en Smulcompleet pens/vlees.(En haar barfdingetjes)
Dat was altijd een graadmeter , als Keet lekker eet dan gaat alles goed met haar.
Nu eet ze sinds eergisteren niet super meer. Ze liet haar carnibest staan. Daar zaten helaas haar pillen in dus die heb ik daarna nogmaals handmatig gegeven. De volgende dag weer ellende, nu had ik haar pillen al van te voren gegeven. Ik gaf even de Carnibest de schuld en ging vanmorgen in de herkansing met Smulcompleet/vlees.
Weer hetzelfde, ik heb er wat vis uit blik overgegooid en dat ging met lange tanden naar binnen.
Het vreemde is als ik haar kattensnoepjes of pensstaafjes geef eet ze dat wel op.
haar propalin moest op een stukje brood (met leverpastei :-[) anders kreeg ik het er niet in.
Toch moeten dat soort dingen wel naar binnen anders begint ze te lekken etc en daar waren we net lekker vanaf.
Als ze zo slecht blijft eten gaan we morgen toch maar weer even een afspraak maken bij de DA want als ze al niet meer eten wil dan denk ik toch dat haar eind in zicht is.
Heeft iemand nog suggesties?
Door benjilucky
#2123506
nu ken ik je hond natuurlijk niet, maar omdat ze snoepjes etc wel pakt. zou het niet zo kunnen zijn dat ze de cb bio en de smuldier gewoon een beetje beu gegeten is. ik weet natuurlijk niet of het mogelijk is maar zou je niet kunen proberen om wat andere smaakjes te proberen?

als je het echt niet vertrouwd natuurlijk gewoon naar de da gaan. vanachter een scherm is het altijd lastig te beoordelen maar misch wel een idee om te kijken of ze bijv eend of kalkoen etc in kvv vorm wel zou opeten.
Door keetje
#2123507
Bedankt voor je reactie. Ik heb daar ook al aan zitten denken, maar omdat Keetje in de (late) herfst van haar leven is begin je overal rekening mee te houden.
Ik heb kippennekken  en rundvlees uit de vriezer gehaald en ga vanavond proberen of ze dat wel wil eten.
Dus vanavond gaat ze in de herkansing.
Door nienk
#2123543
heeft ze ooit gemutst met haar eten? als in, niet willen eten om uit te proberen of ze dan wat anders krijgt?

zou kunnen dat ze gewoon eens iets anders wilt, ander smaakje, ander merkje...

is het misschien te veel voor haar, zou ze een kleinere portie wel op eten?

is ze verder niet ziek of hangerig ofzo? (voor haar doen dan.)
Door mysmoothcollies
#2123657
Hoi,

Propalin verminderd de eetlust......hier dezelfde ervaring.......ik geef nu minder te eten en nu gaat het beter. lukt het helemaal niet dan is Propalin vrij makkelijk gewoon met het spuitje rechtstreeks in de bek te spuiten, dan geef je haar daarna iets lekkers. Andere pillen zoals pijnstillers is ook een probleem soms de Previcox is niet smakelijk, dus die wil ze hier ook niet zomaar ook deze gaat (met wat meer moeite) nu rechtstreeks in haar bek. Ik laat haar zitten prop de pil tussen haar kiezen naar binnen en houd d'r kop even omhoog terwijl ik over de huig wrijf. Ook daarna krijgt ze iets lekkers maar zo weet ik zeker dat ze al medicatie binnen heeft en krijgt. Suc6
Door keetje
#2123768
Vanavond weer een fiacso.Ik had een lap entrecote kleiner gesneden, eitje erbij, blikje sardientjes. Maar nop. Ze lijkt wel te willen eten, hapt in de bak maar eet dan niet. Ze probeert haar eten (met bak en al) te begraven onder de deken in haar bench (Ze eet in de bench)
Ik heb haar tanden bekeken en verder in haar bek want misschien is daar iets mee, maar ik zie niets vreemds.
Ondanks dat ze al maanden Previcox en Propalin krijgt had ik nog niet gemerkt dat het haar eetlust terugdrong. Ze is een enorme vreetzak, We noemen haar de wandelende kliko, dus dat zegt wel wat. ;)
Bak staat in de koelkast voor een latere herkansing, anders morgen naar de DA.
Kunnen we haar ook wegen en zien of ze afgevallen is.

Ze krijgt op het ogenblik een antibioticakuur en ik zal eens gaan goegelen of dat ook eetlustverminderend is.
Ik heb de AB en Previcox gewoon maar in haar bek gegeven en ga dat dan straks ook maar even met de Propalin doen. Jammer voor haar maar het moet toch naar binnen.
Door keetje
#2123850
Ze heeft vandaag wel 2 pensstaafjes gekregen en die at ze, zij het met lange tanden, wel op.
Ik heb naar haar gebit gekeken en (achter) in haar bek en zie niets afwijkends.

Nu kreeg ik net wel een berichtje dat Sulfatrim bepaalde afwijkingen in het bloed kan gaan geven zoals, te weinig bloedplaatjes, een afwijking in de witte bloedlichamen en bloedarmoede, waardoor een hond enorm lusteloos en slap kan worden. dat zou misschien dan wel de oorzaak kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door