Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jantina
#2121922
Ik heb een erg actief Teckeltje van 9 maanden en er mag wat meer vlees op. Meer voeren gaat 'm niet worden. Ze eet hier nog altijd meerdere keren op een dag om alles weg te kunnen krijgen, en nog zit ze strak in haar velletje.
Voor haar 1e loopsheid wisselde ik KVV en een goede geperste brok af omdat ze KVV erg slecht at. Na haar loopsheid is de eetlust een verschil van dag en nacht dus staat ze volledig op vers gelukkig!
Ze zit super in haar vachtje, doet het prima, maar nu ze geplukt is zie je haar ribjes en daarom mag er een beetje vlees op het lijfje.
Wat is nou een KVV waar ze wat van aandikt? Ik wissel in principe alle merken en diersoorten af, mits het fijn gemalen is anders eet ze het niet. Ik heb nu een mengeling van Carnibest Eko en puppy, Naturis in div. smaakjes (kip, rund, hert, eend), Tinlo makreel en konijn en vuile schapenpens in stukjes waarmee ik dus afwissel. In principe kan ik aan alles komen.
Door nienk
#2121971
je hoort inderdaad veel dat lotgering wat vetter is, maar persoonlijk zou ik eerder kiezen om vettere diersoorten meer te gaan voeren. dus de konijn even laten voor wat het is en in plaats daar van meer eend, bijvoorbeeld. maar een beetje rib zien is niet erg toch?

heeft niet zoveel met het te schraal zijn te maken , maar als ze aan het mutsen is met dat ze grof gemalen dingen niet eet, is ze je dan niet gewoon ook aan het uit proberen?
Door M@rina
#2121987
Hier ook zo'n schraal druk gevalletje. Teun eet inmiddels meer dan 500gram kvv per dag met net aan 12 kg... meer krijg ik er niet in en na drie drukke vakantieweken is hij dus ook weer een halve kg afgevallen. Als ik de hoeveelheid opvoer laat hij het staan. Ik geef hem dus verhoudingsgewijs ook wat meer vette soorten en veel grotere stukken gedroogd vlees als tussendoortje dan juffrouw Saartje krijgt.
Door Parelridder
#2122092
Mijn Indra was een erg matige eter: ze wist exact hoeveel ze nodig had en at gewoon geen hap meer dan dat. Gaf ik vettere voeding, dan at ze minder... Meer of vetter aanbieden leidt dus zeker niet persé tot het wat zwaarder worden.
Zeker een hondje van 9 mnd. wat iets schraal is, omdat ze gewoon niet meer trek heeft dan dat, zou ik zelf lekker zo houden. Het is een leeftijd waarop ze gewoon nog moeten uitzwaren en spieren zich nog verder moeten ontwikkelen. Denk ook aan puber mensen: ze kunnen een stapel boterhammen eten van-heb-ik-jou-daar en dat alleen in de lengte stoppen...
Door Jantina
#2122199
Dat ze liever fijn gemalen KVV heeft vind ik geen ramp. Ze eet wel grovere KVV maar met lange tanden en moeilijker, dan loopt ze er even mee weg om het goed te kauwen enz. Dat is niet handig met een allergie hond in huis die geen kruimel van haar KVV mag. Ik zie graag dat het snel op is.
En als het aan haar ligt zou ze wel meer willen eten, maar ze eet nu al zo veel. Daarom dacht ik aan een KVV van idd bijvoorbeeld een vettere diersoort. Snacks krijgen ze hier niet ivm de allergie van de andere hond. Wel voeg ik bij haar 2x per week nog een eitje toe.
Door Parelridder
#2122224
:biggrin2: De puber met de uitpuilende broodtrommel dus, die desondanks alleen maar langer en dunner wordt..
Mijn eigen voorkeur zou uit gaan naar meer eten, ipv vetter eten, als ze dat zich zou laten smaken. Qua voedingsstoffen zou ik dat interessanter vinden voor haar ontwikkeling dan meer vet. Maar als je voor het laatste kiest zijn er van diverse kvv merken 'aktief' versies.
Door Pedro98
#2122438
[quote="Parelridder"]
:biggrin2: De puber met de uitpuilende broodtrommel dus, die desondanks alleen maar langer en dunner wordt..
Mijn eigen voorkeur zou uit gaan naar meer eten, ipv vetter eten, als ze dat zich zou laten smaken. Qua voedingsstoffen zou ik dat interessanter vinden voor haar ontwikkeling dan meer vet. Maar als je voor het laatste kiest zijn er van diverse kvv merken 'aktief' versies.
[/quote]

Zou ik denk ik zelf ook eerder voor kiezen vet eten zet ook vet aan. Ze kan beter wat spiermassa gaan opbouwen dan vet. Wij hebben zelf ook 2 teckels waarvan de jongste Jopie een hele andere bouw heeft als Ukkie die had veel meer spieren opgebouwd op de zelfde leeftijd. Bij hem kun je ook de ribben zo nu en dan goed zien, maar liever dan dat een teckel te dik is. Want hou er rekening mee dat zijn rug erg lang is en dus meer gewicht is ook mee kans op last van de rug.

Hier is hij 7 maanden ongeveer en kun je een beetje zijn ribben zien maar kan niet zeggen dat hij mager is.

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pedro98 op vr 30 sep 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Miranda 1
#2122457
Ik heb een berner van 1,5 jaar. Van lotgering krijgt hij 1 kilo per dag, dan andere kvv's zoals Farmfood en smuldier eet hij 1600 gram per dag. Het scheelt dus best veel.
Wat je beter kunt doen weet ik niet, want het is voor mij ook allemaal nog vrij nieuw. Maar ik wilde wel bovenstaand even met je delen.
Door nienk
#2122518
hoeveel eet ze nu eigenlijk? het kan overigens ook schelen om het juist in minder maaltijden aan te bieden. snap het probleem met de allergie van je andere hond.
Door Mevroi Kruim
#2122976
Logi was ook zo'n graat, niet dik te krijgen, altijd druk en in de weer en bezig. Ik heb de hoeveelheid voer (ik voer barf) geleidelijk opgevoerd tot hij bijna 2x zoveel kreeg, dat ging er nog netjes in in 1 maaltijd. En inmiddels is het graatmagere er wel af en is hij gewoon netjes gespierd en op formaat. Heeft wel 6 maanden geduurd  :P maar hij is nu ook wel klaar met in de hoogte groeien en vooral bezig met spieren opbouwen.
Door hamada
#2123044
Hier meestal erg graag etende cavaliertjes, die voor je het weet model bijzettafeltje worden  :biggrin2:
Maar ook ervaring met cavaliers die erg slecht gingen eten en broodmager werden door hartfalen. :( Hier op het forum vond ik recepten voor Satinballs als snackje erbij. Dit hielp erg goed, ze vinden het heerlijk en het zet flink aan. Ook bij onze diefachtige kat, die altijd probeerde de balls als ze ontdooiden te kapen  8)
Nu was onze situatie anders dan bij jullie teckeltje, maar als ze echt veel te mager is, is het misschien een optie. Bij het recept staat ook dat het kan werken bij even snel herstellen/gewicht aan kweken in tijden waarin een hond te schraal is.
Maar ongetwijfeld zijn er barfplaatsers die ervaring hebben met het geven van Satinballs aan honden die niet om medische redenen aan moeten komen.
Door Mevroi Kruim
#2123228
Satinballs zijn grotendeels graan, niet iets dat ik aan mijn honden wil voeren. Ik zou het zeker niet aan een verder gezonde hond geven eerlijk gezegd. Gewoon meer voeren is normaal gesproken de beste oplossing. En geef het de tijd, je kunt niet verwachten dat ze binnen een week ineens lekker mollig is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door