Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Heleen_Nuru
#2121526
Goedemorgen allemaal, mijn naam is Heleen en ik woon in Leeuwarden. Ik heb me hier aangemeld om de volgende reden; ik heb sinds anderhalf jaar een heerlijke galgo-teef, Nuru. Zij is nu 3 en een half jaar. Nu is zij in maart 2011, terwijl ze op een losloopveldje hier liep, getorpedeerd door een labrador waardoor zij haar linkerachterbeen heeft gebroken. Zij heeft destijds een plaat in haar been geplaatst gekregen met twaalf schroeven. Die schroeven zorgden vele malen voor vervelende ontstekingen, ook omdat zij zulke dunne beentjes heeft waardoor elke 'misstap' zowat zorgde voor vochtophopingen en irritatie.
Na vele antibiotica-kuren en vele zorgen, is nu bijna vier weken geleden de plaat eruit gehaald. De breuk was goed genezen en we waren klaar voor de volgende stap. Helaas kreeg zij anderhalve week na deze operatie twee bulten, aan elke kant van dr been, daar waar ze altijd ontstekingen had. Dit bleek kraakbeenvorming (Callus) te zijn en zou op zich onschuldig moeten zijn en uiteindelijk weg moeten trekken. Helaas kreeg mevrouw er een ontsteking bij en heeft ze veel pijn gehad.. En dus kreeg ze weer een antibiotica kuur, 2 soorten naast elkaar en een pijnstiller. Nu trekken de bulten nog niet weg en blijft ze pijn hebben, en heeft ze nog altijd antibiotica. Over anderhalve week moet ik terug naar de dierenarts om te laten controleren in hoeverre het is verbeterd, en mocht er geen verbetering zijn, dan wordt er een biopt genomen. Kortom, het is al een half jaar erg vervelend, en het blijft tot op heden zo. De dierenarts vroeg mij wat ik haar voer (omdat ik vegetarier ben, maakte hij zich zorgen dat ik haar ook zo zou voeren, maar nee hoor..dat is mijn keuze en zeker niet die van mijn dieren, dus Nuru krijgt vlees.)
Ik maak me zorgen om haar en heb met verschillende hondeneigenaren hierover gepraat. Een ervan raadde me aan om me hier aan te melden, zij vertelde namelijk over het gebruik van pro-biotica en raadde mij dat aan vanwege Nuru's langdurige antibiotica-gebruik.
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie ideeen zijn omtrent het gebruik van pro-biotica.
Ik geef Nuru trouwens KVV, eerst van Naturis en nu van Lotgering. Ik heb al gelezen dat daarover de meningen zijn verdeeld en ook dit zet mij aan het denken, ik vraag me af of ze wel voldoende belangrijke voedingstoffen binnenkrijgt. Kortom, in eerste instantie gaat mijn vraag over pro-biotica, maar ik sta ook open voor meningen en adviezen omtrent voeding. Maar als het nodig is, kan ik daarover elders een topic openen.

Nou, dit was een heel verhaal...als er onduidelijkheden zijn, hoor ik het graag!
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen  ;) en meedenken!

Groetjes,
Heleen
Door sella
#2121852
Poeh het zit jullie meisje niet mee. Galgo botjes zijn zo dun en dan platen, och diertje wat een ellende.

Ik zou zeker met probiotica beginnen.
Hoe zwaar weegt je langpootmug?
Ik wissel graag merken af, omdat in merk a en b vaak net wat andere stammen en variaties worden gebruikt.
Op het moment wissel ik solgar, orthica en now af qua merken.
En je kan het beste met diersoorten afwisselen, en evt merken onderling laten rouleren.
Ik stel liever zelf samen, omdat je dan precies weet hoe de verhoudingen zijn die je voert, en kan je ook de verhoudingen aanpassen als je hond het niet optimaal doet op het gemiddelde menu.
Door Heleen_Nuru
#2121977
Dankjewel voor je bericht! Het zit Nuru zeker niet mee nee, en ik vind het zelf ook heel erg moeilijk allemaal. Ik ben gewoon ook heel erg bang..
Nuru is een langpootmug (  :biggrin2:) van 24 kilo.
Ik stel zelf geen voer samen, maar ik zou daar wel meer informatie over willen (Ook daarom heb ik mij hier aangemeld). Voor nu wil ik inderdaad probiotica gaan geven.
Daarom ben ik heel benieuwd naar de soorten die jullie gebruiken/die goed bekend staan. Ik kwam zelf op Probio Forte van de site van vitamine-hond.nl.
Zijn meer mensen daar bekend mee?
Door sella
#2121981
Ja ik heb probiotica forte van de groene os gebruikt.
Ik vindt het niet zo geweldig werken, ik heb beter effect met de merken die ik genoemd heb.
Omdat ze al langer ab gebruikt en ook al veel ab gebruikt, zou ik een sterkere nemen dan de probiotica forte van de groene os.
Je kan heel veel info vinden over zelf samen stellen, in de rubriek zelf samen stellen hond, over kvv is er ook een board met info.
Ga maar eens lekker snuffelen.
wat een geweldige naam trouwens nuru!

Hebbie foto?
Door Heleen_Nuru
#2121988
Ok, dan zal ik even naar die merken gaan zoeken en ik ben al bezig met het doorlezen van al die informatie hier op het forum, mag er wel bijna een notitieblok bij halen  ;) Geweldig hoor, wat een bron van info hier!

Oh en dit is Nuru, haar bijnaam was het pleistermeisje toen ik haar zag....ondertussen al een stuk grijzer;

Afbeelding

Afbeelding

Een veel gezien beeld de laatste maanden:
Afbeelding
Door Alba
#2122005
Wat een geweldig mooi hondje is Nuru! Ik wens haar (en jou) heel veel succes bij het herstel, komt vast goed!
Door Heleen_Nuru
#2122010
Ohh dankjewel :) ja, we blijven positief hier hoor. Al vind ik een biopt straks toch wel weer eng..Maar Nuru is weer lekker blij aan het doen en wil graag spelen en rennen (wat helaas nog niet mag, maar het is een goed teken), dus dan ben ik ook (heel erg) blij.
Even offtopic, jouw hond is ook geweldig zeg! Naast mijn grote liefde windhonden, heb ik stiekem een enorm zwak voor waterhonden.

Aan Sella: wat betreft de Solgar, welke soort gebruik jij? Is dat de Advanced Acidophilus? Ik zie hier ook de plus-variant en de Multi-billion. Nu ben ik echt een leek wat betreft het gebruik van probiotica... :shy:
Door sella
#2122024
Ook al zo een mooi galgomeisje.
Het biopt wordt van de bulten genomen?
Wordt ze toevallig in Sneek behandeld?
Door Heleen_Nuru
#2122029
Dat is de bedoeling inderdaad, of tenminste van het bot dus, als de bulten niet afzakken. Om hopelijk (!!) uit te sluiten dat het dus om iets kwaadaardigs gaat...toen de dierenarts dat zei, stroomden de tranen al over mijn wangen hoor.. het zal toch niet, na al die tijd..en al die zorgen, dat het nu ontwikkelt tot iets kwaadaardigs?
Maar ze wordt niet in Sneek behandeld, maar in Leeuwarden bij de Sterkliniek.
Door sella
#2122466
Ah oke. Paul Groenestein in de waterpoort te Sneek heeft naast een passie voor Duitse herders, een passie om windhonden weer op de klaver te krijgen.
Dus mijn overleden dh en huidige dh en toekomtstige dh en langpootmuggen zijn daar in goede handen.
Mocht er ooit iets zijn moet je eens nadenken of je daar niet beter te pas komt.

Niets afdoent aan de huidge da, maar gewoon de ervaring die deze man heeft (helaas ook geen aandelen daar)
Door Lonaa
#2122470
Ik sluit me helemaal aan bij Sella wbt Paul Groenestein.

Wij hebben ons podenco'tje daar laten opereren. Andere dierenartsen konden niks vinden, of stelde een verkeerde diagnose en we bleven maar klungelen. Ze mocht niet meer rennen en dat deed me zo'n pijn om te zien. Op aanraden van een aantal mensen hier naar Sneek gegaan en die man heeft fantastisch werk verzet. Ons meiske rent harder dan ooit. :P

Verder vind ik dat je een ontzettend mooie hond hebt!! Van welke stichting komt ze?
Door Heleen_Nuru
#2122640
Okee, wauw! Nooit geweten..ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden, dank jullie wel!
Nuru komt nog van ProZUS, ze is begin 2010 bij me gekomen.
Door Lonaa
#2122876
Doe dat. Ik wens jou en je hondje iig het beste met het pootje.

PruZUS ken ik wel. Heb al eens geinformeerd naar opvangmogelijkheden, maar daar kwam Indy (zie onderschrift) van de greyhoundfoundation tussendoor. :P
Door Heleen_Nuru
#2135797
Ondertussen zijn we al weer een paar weken verder en Nuru doet het erg goed. Ze is ontzettend vrolijk en loopt alweer veel beter op haar poot. De bulten zitten er nog altijd, en het kan volgens de dierenarts maanden duren voordat deze enigszins verdwijnen. De dierenarts heeft geen biopt genomen, omdat hij er niet onnodig in wil 'rommelen'. Aangezien ze zo goed loopt en ze verder ook helemaal niet ziek is, is de kans miniem dat het iets kwaadaardigs is.

Ondertussen krijgt Nuru nu ook probiotica van Solgar. En misschien wil ik het gewoon heel graag zien, maar ze is gewoon zoveel blijer en speelser weer, alsof ze zich echt beter voelt. Of dat nu door de probiotica komt, weet ik niet...maar daar gaan we dus zeker mee door.
Zoals ik eerder omschreef, ben ik nu ook bezig met kijken naar andere soorten KVV en wil ik verschillende soorten graag afwisselen.
Naast Lotgering, heb ik Alaska en Darf besteld om te kijken hoe ze het daarop doet.

Daarnaast lees ik mij natuurlijk verder in over alle info hier mbt KVV en Barf en wil ik ook toewerken naar wekelijkse Barf-dagen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door