Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door willemien
#212173
ik weet niet of het zo is maar zins ik mijn hond kvv+barf geef heeft hij in de loop van de tijd een veel dikkere huid gekregen( ik geef hem nu 9 maanden vers )
in het begin was hij nog wat mager maar nu het is niet te geloven moet ik oppassen dat hij niet te dik word!!! ;)
zijn vacht was altijd al dik)
zijn er meer mensen die dat ook met hun hond hebben??
willemien
Door Lizzy
#212178
Dikkere huid? Je bedoelt dat hij dikker is geworden?

Mijn mening is dat een hond beter dun kan zijn als iets te dik. Dus ik zou hem minder eten geven!

(meestal worden honden juist slanker wanneer ze op versvlees staan. Misschien geef je iets te veel?).
Door Truus
#212609
Ja hoor, dat ken ik ;). Gewoon wat minder geven en om het hongergevoel weg te nemen, zou je aanvullend Fyto-mix kunnen geven.
Door nancy
#212715
Willemien,
Ik weet niet hoe oud jouw hond is, maar ik heb zelf ook een borderterrier en volgens mij hoort het dikker worden van de huid gewoon bij de normale volwassen opgroei. De huid moet dik en los genoeg zijn om vossenbeten te doorstaan (jachthond).
Alle volwassen borders die ik ken, zeker reutjes, hebben een erg dikke huid en dit wordt ook specifiek genoemd in de rasomschrijving.

Als je de ribben nog kunt voelen is de hond niet te dik.
Na een plukbeurt ben ik altijd weer verbaasd hoe "dun" mijn hond is, want door de dikke vacht denk je al snel dat hij te dik is misschien.
Door ~Joke~
#212951
Of de huid bij Border Terriers dikker wordt naarmate ze ouder worden is mij eigenlijk nog nooit opgevallen. De huid hoort dik en los te zijn. De vachten zijn bij de mijne wel veel dichter geworden. Vooral bij Kyra. Spike had altijd al een dikke vacht. De mijne lijken juist mager [ik noem het roppig] als het bijna weer tijd voor een plukbeurt is. De vacht valt dan niet mooi meer om ze heen. Ik heb al een paar keer gehad dat ik ze voor een plukbeurt ondanks de dikke vacht te mager vond en dat ze toen het haar eraf was precies goed waren! Als je met de vlakke hand de heupbeenderen kunt voelen zijn de honden goed van gewicht, het moet echter tussen de heupbeenderen niet ingevallen zijn.
Gebruikersavatar
Door willemien
#213131
ik denk dat ik hem toch wat minder eten ga geven en wat meer kruidenmix(goed idee Truus)in ga voeren!
bedankt voor het advies!!
willemien
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door