Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#2121547
Zijn er hier mensen die, bij hun teefje, ervaring hebben met medicijnen tegen schijndracht? En dan met name om de gedragsveranderingen aan te pakken. Dus het niet willen eten, nest graven, gepiep, depressief zijn.....

Ziggy is tijdens haar loopsheid, half juni, in een "dip" geraakt. Bij de DA is een echo gemaakt en uitgebreid bloedonderzoek. Uitslagen allemaal aardig in orde. Ik ben toen begonnen met Puur schijndracht en dat leek na een maandje wel iets te helpen. Ik kreeg er weer redelijk wat eten in en ze ging ook weer mee wandelen 's middags. Nu zitten we op 2 maanden na de loopsheid en zijn we weer terug bij af. Ze is nu blijkbaar echt schijnzwanger (iets wat ze altijd wel heeft deze periode na de loopsheid) Ze eet amper, zie ligt maar te piepen, ze graaft zich het ongans in de zandbak. Dat laatste mocht dus niet meer van mij en ik hou haar daar nu dus bij weg...Heeft ze zojuist in het andere deel van onze tuin een enorm gat gegraven :o Nu zit ik dus met alle deuren dicht en een piepende hond naast me :-X
Ik krijg hier echt stijf de zenuwen van dat gepiep en ook 's nachts is ze aan het spoken, piepen en drentelen. Ik slaap heel licht en doe nu dus al een aantal nachten geen oog dicht.
Als we wandelen is ze redeijk zichzelf maar nu met dit warme weer kan ik gewoon niet zo veel wandelen als anders.

Ik ben dus benieuwd of er ervaringen zijn op dit gebied met medicatie....
Gebruikersavatar
Door Cherry
#2121599
Ik heb Scully om die reden laten helpen, galastop werkt wel, maar enkel tegen de melkgift,
Puur schijndracht heeft hier niks geholpen, en na elke loopsheid werd het ook erger.
Door zurca
#2121605
Melkgift heeft ze niet...of misschien nog niet...

Ziggy is hier nu zo'n 5 jaar en is hier nu ook 5 maal loops geweest. Ze had elke keer wel last van schijndracht maar te behappen zeg maar. Zo'n 6 tot 8 weken na de loopsheid begon ze dan slecht te eten en ze was dan wat lusteloos. Na een weekje of 3 a 4 was het dan weer over. Zoals het nu is gegaan en gaat, zo ken ik haar niet...dit is "nieuw". Het is ook niet zo dat de vorige keren zich gingen "opbouwen" zeg maar. Het was van "te behappen" naar hoe het nu is en zoals het nu is krijg ik er echt de zenuwen van :-[
Puur schijndracht heeft hier de vorige keer juist goed geholpen, haalde de scherpe randjes er van af. Ik geef haar het nu 4 maal daags en dan 15 druppels ik hoop heeeeel hard dat het snel weer gaat aanslaan maar ik vrees van niet :-X Daarom ben ik dus benieuwd naar medicijnen via de DA maar wat ik las op internet, daar hebben ze het voornamelijk over melkafgifte en dat is heir niet aan de orde. Maar ik moet er ff niet aan denken om zoals ze nu is nog een maand door te moeten :-\
Door zurca
#2121711
Zojuist de DA maar is gebeld en die kwam dus met galastop en om daarna maar gelijk te castreren...Beter voor de teef, minder kans op melklierrumoren ( op mijn "maar" dat je daarvoor je teef al vrij vlot moet laten helpen om zulke dingen uit te sluiten werd van tafel geveegd) en natuurlijk geen kans meer op baarmoederontst. en ik ben van de schijndracht af. Want dit is voor mijn teef allemaal maar niks...In een roedel honden krijgen alleen de alfa reu en teef pups en de andere teven niet. Schijndracht is daar makkelijk om zo de alfateef haar pups mee te kunnen voeden. In het dagelijks leven onzin dus hups alles eruit is het advies.

Nu moet ik wel zeggen dat als dit bij Ziggy een volgende keer weer in deze heftige vorm terug komt, dat ik zeker castratie zal overwegen maar niet om die redenen die er nu aangedragen werden.

Maargoed, eerst maar eens zien of we Ziggy weer naar haar eigen ik kunnen krijgen ::)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2121739
Lizzy schreef: Je hebt geen framboosblad gegeven he, tijdens de loopsheid? Dat schijnt ook te helpen tegen schijndracht....
Bij Boomer doet dat niks  :-\

wat bij Boomer werkt zijn granules die ik van Tannetje heb gekregen!!
Die zijn voorgeschreven aan de hand van wat Boomer liet zien voor gedrag!
Waaronder dus ook niet eten en graven  ::) Dit jaar had ze voor het eerst ook pups ;D Maar ik ben dit jaar niet heel secuur geweest met de granules :-[
Door zurca
#2121798
En die granules he....werkt dat vrij vlot? En helpt het de scherpe randjes eraf te halen of haalt het de symptomen echt weg?
Ik heb dus ook al zitten denken om een afspraak te maken bij Tannetje ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2122756
ja het werkt voornamelijk op het niet eten! dat is bij Boomer het grootste probleem!
Ik moest 2 keer in de week een granule geven!
Vergat ik dat dan at ze niet. gaf ik de granule dan at ze de volgende dag dr bak weer leeg!
Dus ja snel resultaat!
Door M@rina
#2123547
Saartje was ook een hopeloos gevalletje schijndracht. Iedere loopsheid werd het erger, depressief, en niet een klein beetje, melk afgeven, bitchie m.a.w geen leuk leven. Na veel proberen met homeopathie toch aan de galastop gegaan dit werkte wel, ook op haar gedrag, maar zorgde ervoor dat haar cyclus verstoort werd waardoor ze 3x per jaar loops werd. Als ze loops was, werd of was geweest kon ze 5 weken niet los omdat ze lekker rook en alle reuen het hoofd op hol bracht.

Ik was er klaar mee en heb haar latern steriliseren. Ze is stabieler geworden, tot op heden is haar vacht nog netjes, maar niet meer te plukken, geen loopsheid meer geen schijndracht meer, Saar d'r leven is een heel stuk leker geworden.
Door Guus
#2125011
Lizzy schreef: Je hebt geen framboosblad gegeven he, tijdens de loopsheid? Dat schijnt ook te helpen tegen schijndracht....
wij hebben het zelfde probleem met 2 teven (krijgen hier puur schijnzwanger)
we hebben framboosblad (gedroogde) maar gebruiken het voor de menselijke cyclus van maand, helpt heel goed ik maak er thee van!
maar hoe geef ik het bij de hond? maak je er thee van? en wanneer ga ik daar mee beginnen? de laatste dag van haar loopsheid?
en hoe vaak per dag hoe veel ongeveer??? :D
zo dat waren heel wat vragen maar ik wil het zeker wel proberen!!!
groetjes Guus
Door zurca
#2126554
Bedankt voor jullie reacties!

Marije, wat goed zeg dat die granules zo goed en vlot helpen bij Boomer. Het niet/weinig willen eten is wat mij echt tot wanhoop drijft :-[ Vooral nu het al zo lang aan de gang is.

We zijn net terug van een paar daagjes "uit", dat heeft Ziggy maar ook mij, goed gedaan. Haar gepiep is een stuk minder, oke de zandbak doen we nog even niet want daar wou ze bij thuiskomst gelijk weer in (al leek het nu een cobmi van "yeahhhhhh graven jippieeee" en "graven voor een nestje")
Alleen dat eten nog...

Ik heb zo eens na zitten denken hoe het toch zou komen dat na haar loopsheid alles zo ander verloopt als voorheen...Zou het mogelijk kunnen zijn dat ze gedekt is? Dat zou dan dus om een dekking gaan zonder resultaat he want Tous is gecastreerd ;) Ik let er altijd heel erg op dat Tous dit dus niet doet, laat ze niet meer alleen samen zodra ik zie dat er meer kan gaan gebeuren dan een beetje leuk om elkaar heen draaien. Maargoed...wie weet hebben ze me nu voor de gek gehouden :-[ Zou zo'n "dekking zonder pups" zo'n reactie kunnen geven?
Door Decibels
#2127771
Mijn meiden zijn altijd schijnzwanger na een loopsheid. De één wat erger dan de ander. Als ze er weinig last van hebben dan doe ik niets. Hebben ze er wel last van dan geef ik Abla Vetsem. Tegenwoordig verkrijgbaar onder de naam 'Puur schijnzwanger' meen ik? Ik heb gelukkig nog een flesje abla in voorraad. Goya is momenteel heel erg schijnzwanger. Wilt al dagen slecht tot niets eten...zelfs haar geliefde Alaska konijn laat ze staan. Ik geef 3x dgs 25 druppels. En zodra ik effect zie ga ik minderen naar 20 drups, 15 drups, and so on.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door