Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#2120852
Ik voer lotgering pens en vis, maar die rollen zien er hetzelfde uit in de vriezer, en ik wil toch weten wat ik voer.

Hoe kan ik dit labellen? Graag iets per rol (anders had ik het bv in tassen apart kunnen houden) omdat Joep soms vis krijgt als Gijs pens krijg, en dan moet het in dezelfde bak ontdooien.
Etiketten blijven niet plakken, en ook met stift werkt het niet....
Door Lil
#2120892
Die tape die je gebruikt om af te plakken als je iets schildert blijft normaal goed zitten in de diepvries, kun je nog makkelijk op schrijven ook.
Door Martine-Tom
#2121174
[quote="Lil"]
Die tape die je gebruikt om af te plakken als je iets schildert blijft normaal goed zitten in de diepvries, kun je nog makkelijk op schrijven ook.
[/quote]
Dat hoeft dan niet eens, als je maar 1 soort taped weet je gelijk welke welke is :)
Door Martine-Tom
#2121328
[quote="Angelique"]
Aan de leverancier vragen of hij het voer fatsoenlijk wil etiketteren ::)
[/quote]
Nou je dat zegt...
Dat moet toch eigenlijk ook, of geld er voor versvoer/dierenvoer een andere regel?
Door Lil
#2121389
Elke krat heeft een etiket en niet elk zakje apart. Aan de verplichting is voldaan. Hier is dat geen probleem, ik gooi het niet door elkaar ;)
Door inni
#2121410
Ik snij dozen op de smalle open en zet ze rechtop in de vriezer zodat alles elke soort in de juiste doos blijft (voor de dozen met rollen) een woldraadje van een bepaalde kleur blijft ook wel zitten aan de uiteinde van een rol.
Door eelke
#2121499
hm, nou kijk, de etiketten blijven wel plakken als het ingevroren is, maar niet als het net geleverd is, dan is het plastic vochtig zeg maar (niet dat de hele boel ontdooit is, maar de rijp op de rollen is wel ontdooit)
dus ik denk dat dat met tape hetzelfde verhaal is...hoewel schilderstape wel weer een andere soort is, heb ik nog liggen dus ga het eens proberen.

ik bestel inderdaad per krat, en daar zit een sticker op.
en het zijn ook niet echt sjieke rollen van lotgering, dat zijn rollen vlees met een stuk huishoudplastig erom heen.
watervaste stift, zou dat niet door het plastic heen drukken dan?

@lil, hoe doe jij dat dan, niet door elkaar gooien?
Door Lil
#2121631
Laatst 10 kratten geeleverd gekregen en had dus 10 tassen klaar staan. Krat in tas en terug aan leverancier. Daarna. Elke soort apart in diepvriesla. Ik heb dus lades ;) moeders heeft een kist en zij doet het per soort in een plastic zak of kartonnen doos. Nu heb ik wel 2 la's doelbewust door elkaar gegooid, zodat ik zonder te kijken uit de vriezer kan pakken en ze dan iedere keer wat anders eten.
Door SjaakBF
#2121757
Ken je die isolatietape voor electriciteit? Komt in gezellige kleurtjes. Mijn ervaring is dat het in de vriezer erg goed houdt. Je kunt die tape ook oprekken. Je zou een cirkel rond elke worst kunnen 'trekken'.
Die isolatietape kost bij bv *cti*n (ik weet niet of ik de winkel mag noemen op dit forum) bijna niks.

Groetjes Nicole
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door