Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2121111
Liampje is een beetje ziekjes sinds gisterochtend. Hij is aan de water dunne diarree, al
was het de laatste paar keren ontlasten ietsje vaster gelukkig maar nog wel echte diarree.
Het pruttelde eruit vanochtend. Vannacht heeft ie overgeven, al was het dacht ik meer
passief braken want het ging zonder buikpers, hij heeft ook niet zo veel eetlust als
normaal en ik moet het voor zijn neus neer leggen wil ik dat ie het opeet, dan eet ie nog
wel redelijk goed gelukkig. Hij voelt zich verder dacht ik prima ! Speelt nog actief met de
andere katten en vanmiddag kon ie maar geen genoeg krijgen van de Dragonfly libelle
dus echt ziek is hij er dan lijkt me niet van.. hij heeft wel buikpijn want toen ik vanochtend
aan zijn buikje voelde begon hij te staart zwiepen.. verder geen gedragsverandering, ja mauwen wanneer
hij van de kattenbak af komt, ik denk dat ie beetje last heeft van buikpijn dan.

Wat is nu het handigst, hij is 4 maand oud trouwens. Maar gewoon zijn normale eten, Kvv blijven voeren
of iets anders gaan proberen ? Ik ben overigens bang dat ie kip niet gaat eten, loopt ie normaal ook bij weg..

Hij krijgt vanaf gister ( met moeite ) 2 keer daags 1 pilletje gastro van huisdierdokter, dit helpt
meestal wel bij diarree bij de andere katten al moet het wel even inwerken ..
Ik wil niet te snel naar de DA rennen, ik wil het dit weekend even aankijken, hij blijft de gastro krijgen,
en mocht ie maandag nog niet de oude zijn kwa ontlasting en eetlust kan ik dan nog heen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2121120
Ik zou hem zn gewone eten geven, dat krijgen ze hier ook altijd. Ondanks dat hij niet erg ziek aandoet, zou ik nu niet extra met hem gaan spelen met de dragonfly. Het is warm, hij heeft overgeven en hij is nog maar een kitten en hij heeft ook nog eens lang haar als Birmaan. Hij kan gewoon heel erg snel uitdrogen, zeker in combinatie met bovenstaande factoren.
Ik kijk met kittens niet te lang aan, want die hebben gewoon te weinig reserves om het even een weekendje uit te zingen.
Door *Yvje*
#2121221
Tsjaaaah.. ik denk toch dat als het morgen niet over is ik even heen ga.
Punt is alleen dat ik hoogstwaarschijnlijk gewoon ab en een diarreeremmer krijg en
ik heb dan zoiets van, ben ik daar nou voor heen gegaan, ab is niets eens goed
en een diarree remmer kan ik zelf ook geven, krijgt ie dus al vandaar ..
als ik wel heen ga neem ik even wat poep mee, kan ie het meteen onder
de microscoop bekijken..

Wat betreft reserves, hih, die heeft ie dus gelukkig wel !
Door *Yvje*
#2121367
Ga morgen toch maar even heen hoor, vanmiddag ging het redelijk goed, maar nu wou
hij niet eten, heb wel een beetje naar binnen gekregen, gourmet mousse, niet echt goed maar ja,
geeft nu even niets en omdat hij nu niet veel vocht binnenkrijgt heb ik hem een spuitje met water
in het bekkie gegeven met echina complex... hij is nu ook wel wat slomer dan normaal gesproken
en omdat ik niet in het weekend heen wil ga ik morgen maar voor de zekerheid .. maak me
toch wel een beetje zorgen hoor ..  :(
Door Limpy
#2121371
In noodgevallen probeer je er alles in te krijgen, zolang die maar wat eet....
Sloomte kan ook door het warme weer komen, maar ik zou ook naar da gerend zijn.
Sterkte met het menneke!
Door *Yvje*
#2121505
Nou, ik wacht toch nog even met bellen tot 12 uur. Hij is nu weer actief en aan het spelen,
eten ging iets beter, en hij is sinds vannacht niet meer naar de bak geweest, wel
vannacht nog overgegeven maar verder komt ie niet ziek over ..
Door *Yvje*
#2122594
Ik heb nu 3 zieke katten ! Allemaal aan de schijterij en af en toe overgeven !!  :(
Waarschijnlijk toch een virusje dus ...ik blijf maar pilletjes schieten en kattenbakken
schoonmaken !  :o
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2122982
Oei, ik denk meteen aan Gardia!
Zeker stoelgang meenemen, en voldoende zodat het naar het lab kan.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
Door *Yvje*
#2123116
Ja, ik vond het ook wel verdacht maar kan dat zo ineens ? Is het dan niet wat geleidelijker ?
Ik bedoel, van het ene op het andere moment was het mis .. en Tara heeft het braaksel van
èen van de katten opgegeten, zat nog overteerd vlees bij en ik was niet snel genoeg erbij.
Het lijkt mij dat ze er dan geleidelijker last van gaan krijgen eigenlijk en niet zo in èen keer.
Misschien is het ook wel een of ander virusje hoor.. het gaat met Liam beter, eten gaat wel wat
lastig want hij wil zijn gewone Bibi die hij normaal krijgt niet, athans niet veel, hij wil wel
andere dingen maar dit durf ik ook niet aan ivm de diarree.. hij gaat sinds gister iig niet meer
zo vaak naar de bak. Axl en Izzy valt ook mee, Izzy eet wel goed en Axl redelijk, verder zijn ze allemaal niet doodziek
en spelen wel gewoon, alleen de eetlust en af en toe wat braken ..
Ik heb maar Biogarde gekocht als probiotica even .. en de broeken heel kort geknipt want Axl zat er onder !
Door Limpy
#2123264
Zal er niet gewoon een virusje heersen icm het weer?
Pekke en obi-wan zijn ook wat hangerig met mindere eetlust.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door