Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2121084
Ik las in het boekje voer voor carnivoren,dat je af en toe een vitamine kuur/probiotica kuur moet/kan geven maar wat is een goede vitamine kuur/probiotica kuur.?En is echt nodig om dit af en toe te geven.
Door nienk
#2121091
ik gebruik voor Reus Probiotics van Phytonics. ik denk dat het heel goed is voor de hond, af en toe even een onderhoudskuurtje. Reus krijgt het als hij ziek is geweest, of na iets waar hij allergisch op gereageerd heeft. bij een gezonde hond zou ik denk ik ook een paar keer per jaar een ontgiftkuur doen, en ook een probiotica kuur. gewoon voor de zekerheid, ik denk dat je er dingen als buikvirusjes mee kan voorkomen.
Door Flyball-Junkies
#2121105
nienk schreef: ik gebruik voor Reus Probiotics van Phytonics. ik denk dat het heel goed is voor de hond, af en toe even een onderhoudskuurtje. Reus krijgt het als hij ziek is geweest, of na iets waar hij allergisch op gereageerd heeft. bij een gezonde hond zou ik denk ik ook een paar keer per jaar een ontgiftkuur doen, en ook een probiotica kuur. gewoon voor de zekerheid, ik denk dat je er dingen als buikvirusjes mee kan voorkomen.
Misschien een rare vraag maar wat is een ontgiftigingskuur en welke kan ik dan het beste geven
Door nienk
#2121122
een ontgiftingskuur is een kuur van een tijdje met een middel dat het honden lijf helpt om opgebouwde afvalstoffen het lijf uit te werken. zegmaar op dezelfde manier als het ontgiften wat een hond kan doen nadat hij van brok over gaat op vers. ik denkk dat ook gezonde honden afvalstoffen in hun lijf opbouwen, bijvoorbeeld door een  beetje ziekig zijn, iets van straat eten, uitlaatgassen inademen, een slok uit de sloot, inentingen, medicatie, etc. met een ontgift kuur werkt de hond dan al die stoffen naar buiten, en is zijn lijf weer mooi schoon en kan het weer alle goede stoffen goed opnemen.

voor Reus heb ik Detox van Phytonics, maar ik weet niet of dat een middel is wat je gewoon kan kopen, ik kreeg het (net als weerstand verhoger Immuboost) van de holistisch DA voorgeschreven. Chorella komt hier ook nog wel eens voorbij als goede ontgifter, maar het fijne weet ik daar niet van.
Door Flyball-Junkies
#2126984
Op advies van een Holitische Dierenarts ga ik ook Probioforte van groene Os aan ze geven.
Maar wat ik me nu af vraag (ben het vergeten aan haar te vragen)is het volgende.Mijn honden krijgen op dit moment ook iedere dag een beetje magere Yoghurt door hun eten.Kan ik dat nu blijven geven als ze Probioforte van groene os krijgen of is het beter om geen Yoghurt meer aan ze te geven.Kan iemand me dit vertellen alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op vr 07 okt 2011, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#2127048
Naar mijn idee is het helemaal niet nodig om vitamines en probiotica bij te geven.
Als er iets aan de hand is, dan is het het overwegen waard, maar bij een gezonde hond geef ik niets extra's en zeker ook geen ontgiftings kuur.
Waarom zou je? Met gewoon goed voer en een gezond leven komt je hond een heel eind.

Hanny
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2127070
Mijn honden geef ik probiotica als ze aan de diarree zijn, of herstellende van iets.
Ik geef ze hier verder 2 keer per jaar een kuur groene leem
Door lianneke
#2127110
Loris heeft net een AB kuur achter de rug en een stoot Prednison.
Dan krijgt hij een Probiotica kuur en Drainage Compositum van Groene Os, om alle rotzooi uit zn lijf te helpen verwijderen.
Maar nooit zomaar.
Door Flyball-Junkies
#2127400
De reden dat de holistische dierenarts me dit heeft geadviseerd is omdat allebei mijn honden sinds ze barf krijgen zijn afgevallen en schijnbaar hun barf eten nog niet goed verteren om hun spijsvertering te verbeteren/helpen heeft ze dit aangeraden en ook dat ze twee maal per jaar een detoxkuurtje van groene os krijgen.Ik wil dit ook echt gaan doen omdat ik ervan overtuigd ben dat ze gelijk heeft.Alleen waar ik nu mee zit (ben het helaas aan haar vergeten te vragen) en waar ik graag antwoord op wil is of ik ook nog steeds iedere dag een beetje magere Yoghurt door hun eten kan of moet doen.Dat doe ik nu namelijk ook.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op vr 07 okt 2011, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#2127405
Ik denk dat gewone yoghurt niet echt veel meerwaarde heeft, dus maakt het net zoveel uit.
Ik geef het ook wel eens maar dan biogarde, gewoon omdat ze het lekker vinden.
Zou me er niet al te druk om maken.
Groetjes, Lianne
Door Flyball-Junkies
#2127818
Ik geef de magere yoghurt inderdaad ook omdat ze het lekker vinden.Ik kom net van de dierenarts en heb ze weer gewogen ze zijn weer in een week tijd een paar ons afgevallen terwijl ik hun precentage wat ze per dag mogen hebben iets omhoog heb gedaan.Het is juist de bedoeling dat ze iets aankomen niet afvallen ik hoop dat dit niet zo door blijft gaan.Hopelijk ga de Probiotica forte helpen ik heb het net voor de 1ste keer gebruikt.
Door Jasmin
#2132652
Ik heb ze ook pas een kuurtje gegeven, toen ze last hadden van een darmvirus, waar ze maar niet vanaf kwamen. Telkens besmetten elkaar weer. Tot ik de etensbakken na het eten direct wegnam, zodat ze elkaars bakken niet meer konden uitlikken.

Ik geef het ook alleen als er iets aan de hand is. Het is toch nogal prijzig. Ik had eerst 45 pillen van Arkocaps, maar daar was ik heel snel doorheen met 2 capsules per hond per dag. En die moet je eigenlijk voor de maaltijd geven en die moeten ze heel doorslikken. Nou, dat lukte  echt niet! Toen zag ik bij Kruidvat van Lucovit probiotica kauwtabletten. Die waren wel iets duurder, maar daar moesten ze er maar 1 per dag van en daar moest juist op gekauwd worden!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door