Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2120779
Heb ik 8 kilo super mooie konijnenniertjes liggen, vind Iza ze niet lekker  :(.
Heb ze nu samen met lever, pens en hart gemalen ( in de juiste samenstelling ), maar ik geef liever geen gemalen spul.
Wanneer gaan er nu de minste voedingsstoffen verloren? Als je droogt, kookt of maalt?
Door Nadia
#2120796
Malen - drogen - koken in die volgorde.

Als je het maalt leren ze het niet eten. Ik zou kiezen voor drogen, een paar uur maar. Zodat ze het lust. En dan steeds iets minder lang. Zodat ze het uiteindelijk rauw eet.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2120830
Die van mij vonden niertjes in het begin ook niet zo lekker maar heb het toen klein gesneden en samen met sardientje of pens aangeboden.
Bij Luka moet ik het nog steeds op deze manier aanbieden anders laat ze het subiet liggen.
Maar ja Luka is een halve belg he?!  ;)
Door malimaniac
#2120877
Hihi die belgen ook van tegenwoordig!

Denk dat ik de volgende kilo maar ga drogen. En dan steeds iets korter idd.
Vind het zo zonde om al het orgaan te malen.
Rundernier lust ze wel, maar daar ben ik niet zo kapot van. Biologisch vind ik echt veel te duur.
Dus ze zal toch de konijnenniertjes moeten leren eten.
Door Miranda 1
#2120915
Ik heb mijn hond net op een eliminatiedieet gezet en hij vind de konijnenniertjes ook niet lekker. Ik kreeg ook de tip om ze licht te drogen. Dit heb ik gister gedaan. Ik heb het vet er ruim afgehaald, dus niet alles zeg maar. Ik heb ze 4 uur in de droger gedaan en vanmorgen at hij ze zonder problemen op. De volgende keer doe ik het een uurtje korter en dan kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2123132
Als honden nier en ander orgaan niet lekker vinden kun je beginnen met karkas waar alles nog in zit. Dan leren ze de smaak vanzelf kennen. of idd eerst licht aangaren aan de buitenzijde totdat ze het leren te eten als het rauw is. Komt denk ik door de glibberige structuur van het meeste orgaan.
Door malimaniac
#2123406
Het probleem was dan ook dat ze karkassen helemaal niet wilde eten als er maar een flintertje lever in zat.
Nu gaat het goed, maar de lever laat ze liggen. Normaal kook ik die voor haar even, maar die aan het karkas natuurlijk niet.
Nier is normaal geen probleem, alleen van tam konijn lust ze het niet. Maar die 8kg zal toch op moeten  :).
Door Nadia
#2123456
Konijntjes worden ook best behoorlijk opgefokt. Kan best zijn dat er te veel ballast stoffen in de nier zitten. De hond heeft een beter reuk vermogen dan wij.
Of de dieren hebben teveel 'stress' moeten ondergaan bij het slachten. De hond schijnt dat te kunnen merken aan het vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door