Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lil
#2120784
Nou ja zeg, vraag niet hoe, maar Boris heeft net 1 kg. Voer gejat. Dat terwijl hij net 170 gram ophad. Hij krijgt tussen de 350 en 380 gram per dag en is best mollig (10.5 jaar en 60 cm en 28 of 29 kg. Vergelijking Cayley is top, 7.5 jaar en 60 cm en 24 kg). Wat te doen?  3 dagen geen eten geven gaat niet lukken. Dan wordt hij ziek; reden dat het na al die jaren niet gelukt is om naar 1 keer per dag voeren te gaan en hij krijgt 2 maal daags medicatie dat met voer moet. Zou ik dan 6 dagen een halve portie per keer gaan voeren? Ook dan vrees ik namelijk honger, spuwen etc. Hoe zouden jullie dit oplossen? Vanavond. In ieder geval geen voer. Jammer dan van die pijnstiller, dan krijgt hij die maar niet. En wat te doen morgen?
Door Nadia
#2120786
Ik zou er persoonlijk niet te veel waarde aan hechten. Wellicht is het wel eens goed voor zich om zich een keer flink vol te eten. Ik kan me zoiets benken dat dat de spijsvertering een boost geeft. Zo van, even wakker worden, veel eten.. Werken!! Geen flauw idee of ik nu onzin uitkraam hoor.

Vanavond gewoon eten geven, wellicht maar een beetje. met de pijnstiller.
Morgen gewoon normale porties aanhouden. Is wat IK zou doen.

Maaruh, ik vraag het toch :P HOE heeft ie het gejat.
Door Lil
#2120789
Ja hoe is heel knap Nadia. Ken je die luchtdichte emmers waar de horeca sausen in krijgt? Nou die heeft hij van de aanrecht getrokken (niet knap) en helemaal stuk gekauwd! Zijn tandvlees bloed op enkele plaatsen, maar duhhhh een luchtdichte super dikke plastic emmer kapot gekauwd.
Ja, ik zat ook al te denken aan morgen weer gewoon eten. Krijgt hij gewoon morgenvroeg pijnstiller ipv vanavond. Grote wandeling zat er voor vandaag al op. Daarbij vraag ik me wel eens. Af of ik met pijnstiller kan stoppen. Da zegt van niet en ik zeg hij doet het zoooo goed. Kan ik dat meteen even testen als hij vanavond niet krijgt. Hond met pijn krijgt hier pijnstiller, maar dat weet je wel ;)
Door Barf
#2120798
[quote="Lil"]
Nou ja zeg, vraag niet hoe, maar Boris heeft net 1 kg. Voer gejat. Dat terwijl hij net 170 gram ophad. Hij krijgt tussen de 350 en 380 gram per dag en is best mollig (10.5 jaar en 60 cm en 28 of 29 kg. Vergelijking Cayley is top, 7.5 jaar en 60 cm en 24 kg). Wat te doen?  3 dagen geen eten geven gaat niet lukken. Dan wordt hij ziek; reden dat het na al die jaren niet gelukt is om naar 1 keer per dag voeren te gaan en hij krijgt 2 maal daags medicatie dat met voer moet. Zou ik dan 6 dagen een halve portie per keer gaan voeren? Ook dan vrees ik namelijk honger, spuwen etc. Hoe zouden jullie dit oplossen? Vanavond. In ieder geval geen voer. Jammer dan van die pijnstiller, dan krijgt hij die maar niet. En wat te doen morgen?
[/quote]
Wat goed van Boris :biggrin2: Persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken, wat is nou een kilo ;) heeft hij vandaag eens een vet extraatje gehad, lekker laten uitbuiken zou ik zeggen en vanaf morgen weer gewoon zijn normale voer
Door Lil
#2120803
Goed is ie he. De lolbroek weet ook dat er stiekem om gelachen wordt. Snel voor arme Cay (die heeft vast niet mogen delen, alles lag in de mand van Boris) nieuw uitgepakt en ik kwam een zak pens tegen. Dus morgen lekker "mager" pensdagje, vinden ze heerlijk ;) langzaam zie ik een klein hangbuikje ontstaan. Hahaha maar eigenlijk zie je bizar weinig aan de buik ondanks de hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2120806
Inderdaad...morgen even iets minder. Verder, als die kotst of aan de race gaat, weet je waar het van is.  ::)


Wat een smiecht zeg...hopelijk heeft hij zijn tandjes geen zeer gedaan :)
Door Lil
#2120813
Goed dat je het zegt Angelique. Net even gecontroleerd, maar ik zie geen bloed meer in zijn mond. Gelukkig!
Ooo Theo als dat voor Pixie normaal is dan is het idd niet veel voor een belg. Heb ik wel geluk, want ik voer 1.3 kg per dag aan 2 honden en 2 katten. Lekker goedkope beesies (nou ja, op medicatie en da kosten dan na....)
Door TMG1961
#2120822
wel fijn dat ie geen problemen heeft met tandjes of tandvlees. En de extra hap komt wel goed, morgen balans dagje voor hem  :biggrin2:
Door Lil
#2120843
Mwah nu valt het alweer reuze mee. Meneer heeft de helft van zijn maaginhoud beetje slecht verstopt in het gras (de schrokkop was nog duidelijk herkenbaar als kvv). Deze ex inhoud is van maag verwisseld. Ofwel... Cayley vond het lekker hahaha
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2120872
ooooh wat zijn het toch vieze beesten  ;D

Oscar eet ook een kilo voer per dag en ik verbaas me ook elke keer weer dat je dan niets aan zijn buik ziet. Laatst hadden we wat onhandig gedaan met ontdooien en had hij bijna 1,5 kilo gekregen en toen zag ik wel een vol buikje. En dan nog bij het minste of geringste weer terugvallen naar gratenpakhuis, ongelooflijk.

Wel lief van Boris dat Cay ook mocht delen in de buit, voorverteerd en al!  :D
Door Lil
#2121082
Nou, Cay net een portie avondeten gegeven en om ruzie te voorkomen Boris 15 of 20 gram in de bak gedaan. Die blik  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Het is hem niet gelukt, maar anders had ik die blik dus echt niet overleefd, hij was kwaaaaaaaaddddd!!!!  :o ::) 8)

en nu was het mijn beurt om te lachen  :P :biggrin2:
Door nienk
#2121088
oooh wat een dondersteen! het mag natuurlijk niet, het is hartstikke foei, maar ik vind dat soort dingen ook altijd wel geinig... als er niets mis is gegaan, natuurlijk. Reus mag ook niet op mijn bed, en het is hoog springen, maar ik vind het toch wel schattig als het hem wel gelukt is en ik mijn pyjama ofzo (die onder mn kussen ligt) helemaal opgewarmd door een hondenlijfje terug vind op de bank.

en ik denk dat een hond daar best tegen kan hoor! honden magen zijn gemaakt om te rekken, dat zijn mensenmagen niet en toch kunnen wij ook best in 1 keer veel meer eten dan we normaal doen zonder noemenswaardige gevolgen, behalve het 'ooooooh dat was geen goed idee'-gevoel. ik zou hem dus niet noemenswaardig minder gaan voeren. dikke kans dat hij juist meer honger heeft de komende dagen, geen idee hoe snel zijn buikie weer terug rekt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door