Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minhie
#2120435
Een tijd geleden had kaiyou last van coccidiose.
Ik heb destijds, (ik denk ook wel in zijn ergste periode)  serieus een lapje kipfilet dus echt SPIERvlees in zijn ontlasting gevonden. Nou was ik nogal verbaasd om dit terug te vinden aangezien ik altijd dacht dat spiervlees makkelijk te verteren is. Vanochtend twijfelde ik over zijn ontlasting en meende een heel miniklein stukje te hebben gezien..

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? en waarom het niet gewoon verteerd?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2120697
klopt, eentje van mij heeft dat ook een tijd gehad...
chronische gastritis wat door was gegaan naar zijn darmen, entiritis...
zag in zijn ontlasting precies wat ie gegeten had....
zou als ik jou was een goede probiotica gaan geven..
Door Minhie
#2120707
vanaalst schreef: klopt, eentje van mij heeft dat ook een tijd gehad...
chronische gastritis wat door was gegaan naar zijn darmen, entiritis...
zag in zijn ontlasting precies wat ie gegeten had....
zou als ik jou was een goede probiotica gaan geven..
Hij krijgt een goede probiotica.  :) vanwege de antibiotica na die operatie.
Door Nathascha
#2120727
hmm dus je doet eigelijk al wat je kan voor zijn darmen.
Dan zou ik, als dit langer gaat duren toch naar een hol.DA gaan. Je hebt nl meer dingen die het sprijsverteringstelsel ondersteunen en beter maken, als alleen probiotica.
Ik hoop dat je een oorzaak kunt vinden. Scheelt weer kopzorgen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2120931
Minhie schreef: Hij krijgt een goede probiotica.  :) vanwege de antibiotica na die operatie.
Als hij antibiotica gehad heeft is het misschien wel logisch dat zijn darmen van slag zijn. Antibiotica doodt ook de (goede) darmbacteriën voor zover ik weet.
Een beetje joghurt schijnt ook goed voor de darmen te zijn na een antibioticum kuur.
Beterschap!
Door SjaakBF
#2121741
Op zich snap ik dit wel na zo'n flinke ingreep die je hond heeft gehad. Dit was toch ook de hond waarbij bot uit de darm was verwijderd?
Wat nou wel door me heen gaat is of hij structureel misschien niet goed verteert - dus of er geen samenhang is tussen het onverteerde bot en het onverteerde vlees?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door