Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Welke ingredienten behoren bij wat?

Welke ingredienten behoren bij wat?
1
33%
Welke ingredienten behoren bij wat?
2
67%
Door Rogier
#2119647
Hallo allemaal,

Ik ga mijn hond van 8 maanden nadat zijn Lotgering op is Barf voeren. Hij is nu zo'n kilo of 18 en wordt denk ik zo'n 7 a 10 kilo zwaarder. Nu zijn er veel topics over wat iedereen voert etc. Maar ik heb er nog weinig verstand van, dus ik zou graag van iemand willen weten welke dingen er onder vallen:

1) Rauw vleesbot
2) Orgaanvlees
3) Spiervlees
4) Rauwe/gepureerde groentes

Ik kan zelf wel wat bedenken, maar ik zou graag alle opties per onderdeel willen weten zodat ik het Barf dieet zo gevarieerd mogelijk kan maken, en zo nu en dan eens afwisselen. Ik wil ook veel leren, dus vind het wel fijn als het allemaal is opgesomd. Ook vind ik het wel leuk om tips over groente en fruitmixen te krijgen naast de tips over het vlees...

Alvast bedankt!!!
#2119725
1) alles met bot; van kop tot poten. Vb; zalmkop, eendennek, lamsrib, kippenpoot
2) lever, nier, hart, pens (=belangrijkst; die 4) maag, tong, testen, oog, hersenen
3) alles wat het skelet bij elkaar houdt. Van biefstuk tot snippers. Kipfilet, geitensnippers, kopvlees, visfilet
4)Zowat alles; let op met de nachtschade familie (aubergine, tomaat, paprika enz hier kan een hond allergisch op reageren) Maar ui en prei niet, knoflook evt, maar in beperkte mate. Combi fruit, uitzondering appel, en vlees kán zorgen voor gisten(stinkscheten  ;) ) Handig om boven en onder de grond groeiende groentes ongeveer 50/50 te voeren.

Alle opties per onderdeel wordt een beetje lange lijst  ;)
Vb eend;
kop, nek, karkas, poten; vleesbot
vlees van eend; spiervlees
maag, lever, hart, nier; orgaanvlees (hersentjes en oog in de kop schaar ik in dit geval bij vleesbot)

Uitzondering varken; niet voeren.
Voor de rest;
kip, eend, rund, konijn, paard, kalkoen, parelhoen, lam, geit, zalm(vette vis bij voorkeur), kwartel, haas, lama, springbok enzenzenz
#2122932
Ik vind de site van gelukkigdier makkelijk. Je kunt dan een berekening maken wat je moet voeren. Als je dit doet krijg je daarvan een mail. Als je dan klikt op vleesbot, dan zie je voorbeelden van vleesbot. Dit heeft mij goed geholpen om overzicht te krijgen en de termen te gaan begrijpen.

Enne handige manier om je percentages en hoeveelheden te berekenen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door