Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#211731
Hitam schreef: Zweepwormen ofwel kennelwormen zijn er erg goed in, maar volgens mij kunnen spoelwormen ook wel eens dit soort klachten geven.

Liefst ontlasting van drie dagen. Dat is volgens mij voornamelijk voor de spoelwormen. Die leggen niet alle dagen eitjes.
OK, dank je! Nog twee vraagjes:

Komen zweepwormen alleen niet heeeeeeel weinig voor in Nederland?

Stel je bewaard de ontlasting van de eerste dag dat je het in een potje hebt gestopt op een warme plek en je doet de 2de ontlasting erbij, die bewaar je weer op een warme plek: komen de derde dag er dan al geen wormen vrij? Ik bedoel: zie je dan niet van alles en nog wat bewegen?
Door gonny
#211953
Boris poepte een tijd geleden ook niet zo mooi....
omdat ie de vorige ontworming dus heel wat wormen had heb ik em toen nog maar 1x ontwormd..er kwamen er toen weer uit....nu is zijn ontlasting dus eindelijk stevig..... 8)
#211985
Hitam schreef: Liefst ontlasting van drie dagen. Dat is volgens mij voornamelijk voor de spoelwormen. Die leggen niet alle dagen eitjes.
Bedoel je dan van elke dag wat ontlasting of alle ontlasting van drie dagen? En hoe moet je dit dan bewaren buiten in een potje?
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 26 nov 2004, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#212043
JaDi74 schreef: Bedoel je dan van elke dag wat ontlasting of alle ontlasting van drie dagen? En hoe moet je dit dan bewaren buiten in een potje?
Bij mijn weten (Tannetje heeft hier al eerder over geschreven) kun je gewoon drie dagen ontlasting verzamelen in 1 potje en dit op normale (kamer) temperatuur bewaren. Na drie dagen kun je het dan bij je dierenarts afleveren.
#212051
gonny schreef: Boris poepte een tijd geleden ook niet zo mooi....
omdat ie de vorige ontworming dus heel wat wormen had heb ik em toen nog maar 1x ontwormd..er kwamen er toen weer uit....nu is zijn ontlasting dus eindelijk stevig..... 8)
Als je ziet dat er wormen bij de ontlasting zitten ná een wormkuur, moet je 2 weken later je hond nog een keer ontwormen. Want een ontwormingsmiddel dood alleen de wormen, niet de eitjes. Als je dan na 2 weken nog een keer ontwormt hebben de uitgekomen wormen nog geen eitjes kunnen leggen en ben je de wormen echt kwijt. Tenminste, zo heb ik dat geleerd, en ik vond het wel logisch klinken.
Door gonny
#212080
ja klopt hoor! ik bedoelde ook dat Boris zijn ontlasting dus drassig was omdat ie dus wormen had. en nu is hij dus eindelijk wormvrij en is zijn ontlasting dus mooi stevig...
op het moment niet want hij heeft een pak speculaaskoeken van het aanrecht gejat!! >:(
#212164
Dat zijn een heleboel vragen tegelijk.

Die eitjes worden geen wormen maar larven en ik heb geen idee hoe groot die zijn. Ik bedoel, ik weet niet of je die met het blote oog kunt zien.
Ik kom ze trouwens nooit tegen in de ontlasting, dus ik vermoed dat ze pas na opname (opgegeten worden) uitkomen.

Het is de bedoeling dat je van alle dagen een beetje ontlasting meeneemt. Je mag het buiten de koelkast bewaren maar het stinkt minder als je het in de koelkast bewaart.
#212169
Hitam schreef: Ik kom ze trouwens nooit tegen in de ontlasting, dus ik vermoed dat ze pas na opname (opgegeten worden) uitkomen.
Ik vrees dat ik niet begrijp wat je hier mee bedoelt... :-[.

Overigens lijkt het erop dat Brutus geen wormen heeft want sinds de afgelopen dagen is zijn ontlasting weer helemaal normaal. Geen roze slijmbolletjes, geen dunne, gewoon weer helemaal picobello in orde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door