Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2119417
Loris (leonberger)heeft deze tijd van het jaar regelmatig een hotspot.  Voor het derde jaar achtereen in september. Vorige week is het weer begonnen.
Het begint met ondraaglijke jeuk, bijten op de rug, de poten, gevolg een hotspot. Met betadine altijd onder controle weten te houden, met een klein weekje genezen.
Tot vandaag. Vanmorgen een hotspot met een diameter van zo,n 15 cm.  op zn rug.
Schrok me kapot. Heel zn huid kapot, rood en etterig.
Vanmiddag naar de DA, een spuit tegen de jeuk, pillen en een AB kuur. En een stuk uit zn jas op zn achterste.
Volgens haar heeft ie een zeer gevoelige huid.
Die week ervoor had ie ook al een keer ineens heel erge jeuk, toen ben ik wezen zwemmen met hem en heb hem gewassen met Tea Trhee shampo, jeuk weg. Daarom heb ik het idee dat het van buiten af komt.
Zodra hij jeuk krijgt geef ik Drainage Comp. van Groene Os, dat hielp altijd heel goed.
Wat zou ik  kunnen geven om zn huid wat minder gevoelig voor invloeden van buiten af te maken?
Hij krijgt ook al iedere dag een visoliecapsule.
Ik wil dit zo graag voorkomen en pas ervoor om iedere 3 weken zo.n spuit in zn lijf te jassen.
Lianne
#2119423
als het iets van buitenaf is, dus door de verandering van seizoenen, waar zijn huid op reageert en niet dat hij jeuk krijgt door iets in zijn lijf, dan zijn er shampoos die als het ware een beschermend laagje over de huid leggen. ik geloof dat de Allermyl shampoo dat ook doet,  maar weet het niet zeker.
#2119463
Ik denk dat het iets van buiten is ja.
Misschien een landbouwgif, of zoiets. We lopen iedere dag over een afgemaaid korenveld.Pas zag ik dat het gras dat daar intussen was gaan groeien van de een op de andere dag geel geworden was. Dat komt niet vanzelf lijkt mij. Maar daar liggen de honden dus wel iedere dag te rollebollen. Nu maar even niet meer.
Pas las ik over de Ambrosia plant, die schijnt in september heel  erge allergische reacties te weeg te brengen bij mensen.  Misschien bij dieren ook?
Die groeit hier ook op de wandelroute, lopen ze ook lekker door heen te struinen.
Muggen zijn hier met hele volksstammen. Iedere avond voor het slapen sla ik de meeste te pletter. (hoop ik).
Voorlopig hou ik hem maar aan de lijn.
Vlooien of teken zijn het niet, mijt ook niet. Mn andere hond heeft trouwens nergens last van, dus iets heel erg besmettelijks is het ook niet.
#2119471
Ja, daar heb ik ook al van gehoord.  Loop nu zoveel mogelijk op de weg en zeker niet meer door het hoge gras.
Heb er al aan gedacht om hem voor iedere wandeling in te spuiten met verdunde teatree olie.
Ruikt ie in ieder geval lekker  ;D ;D en misschien blijven de muggen ook op afstand.
Door fransbulletje
#2119496
Allermyl shampoo legt inderdaad een laagje over de huid waardoor je minder snel last hebt van allergische reactie's. Onze Pierre heb ik er deze zomer ook preventief mee gewassen en nergens last van gehad. Had andere zomers ook regelmatig last van kale plekken in liezen en buik en dierenarts kon er niets bijzonders aan ontdekken, geen schimmels of bacterieën.
#2119603
Een mengsel met Neem olie er in helpt ook goed bij grasmijt. Ik heb een keer Zecken- und Flohschutz schaum van Beaphar gekocht, niet voor de teken maar voor de grasmijt. Hier zit lavendel-olie en Margosa-extrakt (NEEM) in. Ik heb het toen gebruikt bij Balou omdat die ook altijd van die jeukende pootjes had en het leek te werken. Ik meen dat ik het toen bij ZOOplus gekocht heb.

Grasmijten zitten overigens niet alleen in hoog gras, maar ook in het afgemaaide gras wat ze laten liggen. Meestal zijn het niet de grasmijten maar de larven waar de honden zo'n last van kunnen hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door