Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cis
#2119020
Hoihoi,

Orlagh is al een paar dagen aan de diarree  :'( de ene keer is het wat vaster dan de andere maar het zijn vlaaien, geen keutels. Nu gaat ze er ook nog bij overgeven... geef ik haar nu eerst Okugest? En gekookte kip? Ze is wat tammer dan normaal dus als ze in de loop van vanmorgen niet opknapt, neem ik toch even contact op met de dierenarts. Ze is nu 15 weken trouwens (nou ja, morgen dan..)

Francisca en Orlagh
Door Lizzy
#2119022
Diarree en overgeven bij jonge honden is linke soep. Ze zijn heel snel uitgedroogd. Het feit dat ze ook sloom is, vind ik niet fijn..... :-\. Is ze pas gevaccineerd? Okugest is prima maar gekookte kip heeft totaal geen zin. Alsmaar voer veranderen zet vaak alleen maar verder aan tot diarree. Wat eet ze normaal gesproken?
Door Cis
#2119023
Normaal krijgt ze smuldier compleet vlees 50% en 50% carnibest/bibi. Die laatste was op dus ze heeft nu 2 dagen alleen smuldier gegeten. Ze heeft 2 weken terug de laatste vaccinaties gekregen. Ze at ook een beetje met lange tanden vanmorgen, terwijl ze het normaal echt naar binnen schrokt... ik ga straks even bellen met de DA denk ik...
Door Lizzy
#2119026
Heeft ze koorts?

Het zou goed van de enting kunnen komen (ja, zelfs 2 weken erna. Sterker nog, tot 3 maanden na de enting zien we nog reacties). Maar goed, daar ben je op zich niet mee geholpen natuurlijk.... Er is nog steeds diarree en overgeven? Heb je al Okugest gegeven?

Ik zou gewoon haar normale voer blijven geven, wel wat extra probiotica erdoorheen doen en naar de DA gaan. Echter, laat je alleen AB voorschrijven als er ook echt sprake is van een bacteriele infectie want AB is natuurlijk ook zooi voor de darmflora.

Wat voor diarree heeft ze, als je dit leest? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html
Door Cis
#2119038
Ze is inmiddels wat levendiger, pikt weer spullen en bijt in je benen. Ik ga wel Okugest en probiotica geven. Als ze weer inkakt, bel ik de DA...
Hihi, inmiddels is ze haar kleed aan het verscheuren  ::)

Ik ga je link ff bestuderen, dankjewel voor je snelle antwoorden!
Door Cis
#2119124
[quote="martine-tom"]
smuldier zit toch hoog in het orgaan? zou dat het niet gewoon kunnen zijn?

[/quote]
Ja, dat speelt zeker mee! Vanuit het nest kreeg ze smuldier compleet gemengd met smuldier pens, nou, dat werd meteen een bende! En een pensstaafje als ze 's avonds in de bench gaat, dat ga ik ook vervangen door een kippennekje denk ik... Niet nu al, ik geef haar wat ze gewend is te eten. Het kan nog van de inentingen zijn. Ze is inmiddels weer lekker stout  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door