Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door simonev
#2118590
Nadat ik heb gezien hoe goed mijn pup het doet op de combinatie kvv/barf zou ik ook graag mijn kat Gina (ze is 11) overzetten. Gina is nogal een muts met eten, dus het is nog maar de vraag of dit gaat lukken maar we gaan een poging wagen. Nu is mijn vraag, wat zou een mooi menu voor haar zijn? Smuldier kip vindt ze wel lekker, 1 dag.. de dag erna haalt ze haar neus er voor op. Kan een kat ook kippennekjes eten? En ei? En welke vissoorten mag ze? Ik heb haar ooit eens een stukje hart gegeven maar daar stikte ze haast in, kan ik dat malen? Nou nogal wat vragen, hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen hoe ik een beetje een knap weekmenu kan samenstellen.
Door Nathascha
#2118614
Als je hond al barft is het heel makkelijk om eens te kijken wat ze van die produkten lekker vind. Als je ziet wat er daar van goed in gaat, kan je daar eens een menu van gaan samenstellen.

Als ze kip lekker vind, gaat lama ook wel. En Parelhoen of konijn of kwartel zijn katten ook vaak gek op!

Katten hier willen ook niet 2 dagen hetzelfde. Dat vinden ze niet leuk. Ze houden van afwisseling. Een kat is moeilijker als een hond. Maar echt, ze gaan op ten duur overstag!

heb je ook al eens eendagskuiken voorgeschoteld??
#2118707
Ik zou het vlees (en hart) zoveel mogelijk in plakjes aanbieden. Groot genoeg zodat ze het niet in 1 keer kan doorslikken (en dan moet je toch zo'n 4x4 cm rekenen), maar niet te dik zodat ze er nog weg mee weet.

Eens een kapot gemepte kippennek proberen, of inderdaad een eendagskuiken. 
Rauwe eitjes vinden mijn jongste katten heerlijk, maar mijn oudere (7) vind er niets aan...

En gewoon genoeg aanbieden. Blijven volhouden.  En zachtjesaan opbouwen.  Met een kat moet je soms geduld hebben... 
De eerste keer is bijna niets goed, dus stel je daar maar al op in.  ;D
Door simonev
#2118975
Bedankt voor de reacties, ik zal eens gaan kijken wat ze wel en niet wil eten van het vlees wat ik voor de hond al in huis heb. Vanavond heeft ze in iedergeval kippenlevertjes en makreel op, dat is alvast een begin :) En zal binnenkort eens een kippennekje proberen. Eendagskuiken wil ik wel proberen maar ik vermoed dat ze geen flauw idee heeft wat ze daarmee moet haha.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door