Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#2118268
Dinka heeft gisteren haas gehad. Gistermiddag en vannacht is alles er weer uitgekomen. Wel verteerd maar het kwam er wel uit. Nu net weer een beetje maar dat was ook meer gal.
Zou dit toch nog te hard voor haar zijn?
Door Lizzy
#2118302
Nou, ik weet niet, maar ik vind de haas van tegenwoordig echt knettertje hard. Bleh. En ik sla ze tegenwoordig eerst behoorlijk plat met een vleeshamer en ik voer er standaard een flinke hoeveelheid pens/spiervlees bij want anders verteerd het hier ook slecht..... Als ik het zo voer (plat gemept + pens/spiervlees) dan gaat het goed.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2118349
sommige dingen sla ik nog plat voor haar, waaronder de haas.
Maar het valt me op dat ze niet helaam zichzelf is, beetje TE rustig voor wat ik van haar gewend ben. Nu is ze ook aan het wisselen en we zijn gisteren ook de hele dag weggeweest en hebben de honden mee gehad. Misschien allemaal net even teveel van het goede.
Ik houd haar goed in de gaten en houd de haas gewoon even achterwege
Door ulla
#2118774
Die kale karkassen kunnen inderdaad hard zijn, ik geef ze hazenvoorstuk met orgaan, die gaan goed, en zijn goed bevleesd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2118814
ulla schreef: Die kale karkassen kunnen inderdaad hard zijn, ik geef ze hazenvoorstuk met orgaan, die gaan goed, en zijn goed bevleesd.
Die van mij waren ook voorstukken. Ik heb Tannetje al even gemaild omdat de CB er ook uitkwam vanmiddag. Er schijnt iets te heersen en heb haar Okugest gegeven
Door pallas
#2118996
ulla schreef: Die kale karkassen kunnen inderdaad hard zijn, ik geef ze hazenvoorstuk met orgaan, die gaan goed, en zijn goed bevleesd.
Waar kan je die halen? Ik kan alleen maar aan karkassen komen.

@monique
Beterschap, hopenlijk is het weer snel over.
Door pallas
#2119102
ulla schreef: Ik koop ze bij Versvoer. :)

dat zit wel een eind uit de buurt. Bezorgen doen ze denk ik ook niet. Tnezij er wel een hele grote bestelling is.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2119107
pallas schreef:
dat zit wel een eind uit de buurt. Bezorgen doen ze denk ik ook niet. Tnezij er wel een hele grote bestelling is.
ze bezorgen wel hoor. Petra komt hier donderdag bezorgen namelijk. En dat is ook niet echt naast de deur. Ze hebben kwaliteits spul!
Door pallas
#2119188
*Monique schreef: ze bezorgen wel hoor. Petra komt hier donderdag bezorgen namelijk. En dat is ook niet echt naast de deur. Ze hebben kwaliteits spul!

denk toch dat ze niet 1,2,3 naar Leeuwarden rijden. ;)

Maar ik ga eens kijken of we met meer kunnen bestellen, dan lukt het misschien wel.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2119328
Ik geef haas als het even kan zo met huid en haar. dat gaat altijd goed ondanks het feit dat sommige hazen al wat ouder zijn. Het voordeel van vacht is dat het het bot inpakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door