Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#21180
Hallo,

Deze keer geen vraag over de pensinhoud, maar wel over pens zelf. Veel honden vinden dit superlekker, maar hoe gezond is het eigenlijk? Wat is de voedingswaarde? Geven jullie het omdat het lekker is of omdat het gezond is of allebei?
Waarop moet ik letten als ik pens wil kopen? Ja, hij moet vuil zijn (en stinken!), maar verder nog iets? Bestaat er trouwens zoiets als biologische pens?
Ik heb begrepen dat pens goed is voor iets dikkere honden. Klopt dit? En wil dat zeggen dat er weinig energie uit gehaald kan worden? Kan een magere, actieve hond er ook iets mee?
Hopelijk kan iemand al mijn vragen beantwoorden... ;D

Groetjes,

Anna.
Door roger
#21219
<< Veel honden vinden dit superlekker, maar hoe gezond is het eigenlijk? Wat is de voedingswaarde? Geven jullie het omdat het lekker is of omdat het gezond is of allebei?<<

vuile pens Kcal 140: 137 min/max
eiwit 14.3 gr
koolhyd 0.4 gr
vet 7.1 gr
calcium 110 mg
fosfor 140 mg

<<Waarop moet ik letten als ik pens wil kopen? Ja, hij moet vuil zijn (en stinken!), maar verder nog iets? <<

dat ie niet geschraapt of gebleekt is dus geen blanke pens, echt stinken doet dat volgens mij niet, zelfs niet na twee weken in de grond te hebben gezeten.

<< zoiets als biologische pens?<<

Ja van een biologische koe dus of schaap ! denk ik !

Ik denk dat er al generaties honden op gevoed zijn.

Lams of schapepens is in Antwerpen overal te verkrijgen, in de Crie, bij de Marokkaanse slagers in de handelsstraat en bij slachthuis Salembier.

Als ge zelf eens wil proeven kan ik je binnenkort wel een
paar kilo echte Schotse haggis bezorgen!


Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op vr 07 nov 2003, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#21226
Als ge zelf eens wil proeven kan ik je binnenkort wel een
paar kilo echte Schotse haggis bezorgen!
:-X :-X :-X :-X
Door Anna
#21265
Nog een klein vraagje: als ik pens toevoeg aan kant-en-klaar (sorry, ik zit in de verkeerde categorie), haalt dit dan alles uit balans? Kwestie van verhoudingen enzo?

Groetjes,

Anna.

PS: Roger, bedankt voor het aanbod, maar zelf proeven zit er echt niet in! Al heb ik nog zo veel honger. ;D
Door roger
#21276
<<Nog een klein vraagje: als ik pens toevoeg aan kant-en-klaar (sorry, ik zit in de verkeerde categorie), haalt dit dan alles uit balans? Kwestie van verhoudingen enzo?<<


Volgens mij niet Anna.

Ik denk dat wij met zijn allen te bezorgd zijn en eerder de neiging hebben onze honden te overvoeren.

Als ik zie wat ze vroeger kregen (gegarandeerd veel kariger dan nu) en wat nu de mogelijkheden zijn zou ik me totaal geen zorgen maken als je een of zelfs twee keer per week er pens tussen draait.

Maar das mijn idee !


Gr.
Roger;
Laatst gewijzigd door roger op vr 07 nov 2003, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#23119
Anna schreef: Nog een klein vraagje: als ik pens toevoeg aan kant-en-klaar (sorry, ik zit in de verkeerde categorie), haalt dit dan alles uit balans? Kwestie van verhoudingen enzo?

Groetjes,

Anna.

PS: Roger, bedankt voor het aanbod, maar zelf proeven zit er echt niet in! Al heb ik nog zo veel honger. ;D
Anna, je kunt toch ook 1 of 2 keer per week pens geven ipv kompleet? ;)
Door Nelly
#23128
Doe ik ook, en soms geef ik er nog wat kippenvleugeltjes of karkasjes achteraan. Da's echt een smulfeest voor ze!
Door oebaya
#23133
roger schreef:
dat ie niet geschraapt of gebleekt is dus geen blanke pens, echt stinken doet dat volgens mij niet, zelfs niet na twee weken in de grond te hebben gezeten.

Als ge zelf eens wil proeven kan ik je binnenkort wel een
paar kilo echte Schotse haggis bezorgen!


Gr.
Roger

Pens niet stinken ??? Ben je chronisch verkouden?
En haggis, jakkie. Alles waar pens in zit, krijg ik niet door mijn keel. Er gaat bij mij psychisch dan iets mis. Zie meteen die groene, stinkende troep voor me, die honden zo lekker vinden.
Maar dat er generaties honden op pens zijn gehouden, dat klopt zonder meer. Alleen ging er dan meestal wel brood bij.
gr.
Nicolette




 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door