Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2099877
dis wat Tannetje zegt:

Oveigens vind ik katten titeren niet zo heel functioneel. Voor kattenziekte is het wel betrouwbaar maar mijn ervaring is dat alle katten die ooit geënt zijn allemaal beschermd zijn voor levenslang.
En voor niesziekte geldt dat de hoeveelheid antilichamen niet goed overeenkomt met de bescherming.

Er bestaat voor zover ik weet geen aparte kattenziektenting meer. Ik denk dat ik de enige was die hem bestelde

~~

Je zou bij de kat  een titerbepaling kunnen doen om te kijken of hij voldoende antilichamen tegen kattenziekte heeft.
De titerbepaling is niet zo betrouwbaar wat betreft niesziekte, dus dat heeft niet zoveel zin.
Er is een grote kans dat de enting keurig is aangeslagen, deze enting hoeft niet geboosterd te worden,
dat wil zeggen, dat denk ik, want de meeste entingen bevatten levende entstof en die hoeven niet geboosterd te worden. er bestaan voor katten ook nog dode entstoffen en die zouden wel geboosterd moeten worden,
#2099931
Ok, dankje Flin ..  ;)

Punt is dat ik mijn katten niet laat titeren en dus niet kan weten hoe het zit met stoffen.
Ik wil weten of het beter is je kat eens in de 3 jaar te laten enten hiertegen of ieder jaar.
#2100073
Ik weet dat de nobivac enting op jaarlijks niesziekte staat en eens in de 3 jaar de kattenziekte. Dus 1 keer nies en katten ziekten, 2 keer alleen niesziekte.
Ik laat momenteel alleen mijn fok en show katten volgens schema enten, dit in tegenstrijd met mijn dierenartsen.
Mijn 2 oudere katers sla ik over, mede daar 1 hiervan momenteel nogal aan het tobben is.

Groetjes Annette
#2100247
*Yvje* schreef: Ok, dankje Flin ..  ;)

Punt is dat ik mijn katten niet laat titeren en dus niet kan weten hoe het zit met stoffen.
Ik wil weten of het beter is je kat eens in de 3 jaar te laten enten hiertegen of ieder jaar.

'k krijg de indruk dat je 't niet helemaal begriept  ;)

lees n's wat met de zoekfunctie bovenin, en oa deze link,

http://www.holisticat.com/vaccinations.html
Door job
#2117754
tuurlijk niet, ze kunnen het gewoon voor je bestellen hoor.
Dat deden ze voor mijn katten ook.
Tests hebben laten zien dat een kat minstens 7 jaar beschermd is
na vaccinatie tegen kattenziekte.
Sommige dierenartsen hanteren het schema van 1 x per 3 jaar vaccineren tegen kattenziekte
omdat dit geadviseerd is door de fabrikant.
Het is niet zo dat alleen niesziekte enten goedkoper is hoor,
maar als een vaccin niet nodig is zou ik  dit niet onnodig enten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door