Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2117517
Zoals sommigen nu wel weten wil ook ik graag zelf gaan malen voor de katten hier.
Nou is het een beetje lastig .. ik heb een koelkast vriezer, niet groot dus
en ik heb voor een maand voor de katten ( kan alleen in kilo verpakkingen )
zo'n 18 kilo nodig ... ik vraag me af of dit wel ooit in zo'n vriezer past !!
Iemand die ook een kleine vriezer heeft ? Hoeveel hebben jullie erin kunnen passen ?
Ik wil eerst natuurlijk wel zeker weten dat het gaat passen voordat ik een molen
en andere producten ga kopen ...
#2117535
De 4 katsels hier eten zo´n 12 kg per mnd weg, heb hier ook een tafelmodel vrieskastje (100 ltr) en daar kan zeker voor 2-3 mnd in mits ik goed proportioneer. Heb dan wel ook nog wel 2 lades in de koel/vries-combi in de keuken waar ook nog zo´n 15 kg in kan.

Overweeg evt een kistje...past echt meer in. Ik weet al wat ik met het kerstgeld van mn ouders ga doen ::)
#2117537
Ja, zou wel mooi zijn, heb d'r alleen geen ruimte voor helaas, woon maar in een klein huisje en er is
geen plaats meer voor een kistje..  :( Heb nog even weer gekeken en heb het wat geminderd, zit nu op 16 kilo per maand..
Als ik het meteen vermaal en in van die hersluitbare zakjes doe die je een beetje plat kunt maken moet het wel willen lijkt me.
Normaal gesproken moet er ook nog 12 voor de hond bij in maar dat koop ik hier wel in de buurt per 6 kg, dat kan wel
in mijn eigen vriezer denk ik ..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op za 24 sep 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2117552
Handig verpakken kan zeker veel schelen. En op tijd de vriezer ontdooien ook  :D

Ik heb zelf een kistje van 100 liter en de kleinste lade uit de koelvriescombi voor het kattenvoer. Als nood heb ik ook nog de lade van mezelf (die eet ik altijd ver leeg voordat ik ga bestellen). Ik heb een leuke hoeveelheid ruimte voor 2 katten. Het gebeurt hier zelden dat de boel echt propvol zit en ik het overzicht kwijt ben. Ik hou overigens ook op de puter een lijstje bij van het kattenvoer dat in voorraad (dus nog niet geportioneerd) is. Zo bestel ik geen dingen dubbel en blijft er niets te lang liggen.

Er zijn ook kleine opzetvriezertjes verkrijgbaar. Daar kan je het hondenvoer indoen. Die vriezer hoeft natuurlijk niet in de keuken te staan. In de meterkast of in de gang (plank timmeren en daar bovenop zetten) kan net zo goed ook. Mijn vriezer en koelkast wonen ook in de woonkamer.
#2117556
Hahaha.. ja, dat ijs altijd !! Ben ook nooit zo super met ontdooien !  :P

Mijn koelkast staat ook gedeeltelijk in de woonkamer !  ;)

Idd gewoon meteen alles vermalen scheelt een boel denk ik !
Wat zal ik spierpijn hebben en 's nachts goed slapen na 16 kilo te hebben vermalen !!  ;D
Als m'n arm maar op z'n plek blijft zitten !  ::)
#2117592
Ik heb bij elkaar maar 1 werkende arm. Hij heeft er 2 en mag daarom dus de molen bedienen.
Hij zit altijd op een stoel dan voor de tafel en draait dan met 1 handje. Hij vindt het zelfs leuk om dat samen te doen (alleen niet). Ik bepaal de inhoud en portioneer deze waar nodig en stop er tijdens het draaien de boel in de molen. Via deze methode is 3 kilo voer malen nog geen kwartiertje.
#2128388
Wij hebben deze vriezer http://www.internetshop.nl/nl/witgoed/vriezers/exquisit/gs115-2-a-vrieskast/p40426
En dan nog 2 diepe lades onder de gewone koel/vries combi.

Nu heb ik dit besteld:

Kippennekken (per kg)
2x Sardientjes (per kg)
Runderknars (per kg)
Lams/schaapshart (per kg)
Runderhart (per kg)
Konijnenniertjes met vet (per kg)
2x Geitenvlees zonder bot (per kg)
2x Eendenspiervlees (TAM) (per kg)
2xHert/Ree vlees fijn gesneden (per kg)
Kipmix, huismerk, voorheen Botmix 1 (per kg)
2x Paardenvlees zonder bot, mager (per kg)
Fazantenmix (karkas en ingewanden) kg
Konijnenmix (karkas/hart/long)
Zalm Barfdiner, gemalen 1000 gram
kippenhartjes (per kg)
kippenmaagjes (per kg)


(alles een kilo, op de aangegeven dingen na)

Gaat dit passen denken jullie???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door