Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#210795
Hallo,

Onze hond krijgt nu 1 kilo Bibi per dag aangevuld met wat andere dingen om aan de 1300 gram voeding per dag te komen.
Nu is het zo dat wij heel makkelijk aan kipkarkassen kunnen komen en vraag mij af of ik ipv Bibi een keer per week een dag zelf kan samenstellen met voornamelijk kipkarkassen.
Dacht zelf aan 400 gram rundvlees, 500 gram kipkarkassen, 200 gram groentemix 200 gram fruit.
Dan kom ik totaal ook op 1300 gram eten per dag maar zit hier dan alles in wat hij nodig heeft??

Groetjes,
Bep
Door Sander
#210801
Als het maar één dag in de week is maakt het niet zoveel uit als er niet alles wat hij nodig heeft inzit. Bibi is immers wel compleet.
Door tieneke
#210802
Hier krijgen ze ook 1 maaltijd kipkarkassen per week,zonder iets erbij want er zit aardig wat vlees aan.
1 dag per week zelf aanknutselen kan echt geen kwaad hoor Bep ;)
Door Lizzy
#210837
Het lijkt mij ook absoluut geen kwaad kunnen, ook al is het misschien niet compleet. Een hond hoeft helemaal niet iedere dag compleet te eten. Maar bedenk je wel (afwisselings-wise) dat er in Bibi al kip zit. En als je de natuur/bibimix geeft: ook rund.

Mocht je dus vaker willen samenstellen, dan denk ik dat je moet proberen om ook iets te geven dat niet in Bibi zit. Ik noem maar wat: 1 keer per week rauwe/hele vissen (of de koppen). Lamsvlees, als je weinig/geen Lam&rijst geeft.
Door Elizaw
#210863
Nou dat is mooi, dan ga dat lekker doen.

En Lizzy,
buiten zijn kilo Bibi krijgt hij ook iedere dag iets wat niet in Bibi zit, nl lam of fruit of groentemix, kwark eitje sardientjes ;D dit omdat hij eigenlijk volgens de berekening iets meer Bibi zou mogen maar dat vind ik zo onhandig ::)

Groetjes,
Bep
Door Jacqueline74
#211498
Zo zie je maar het gaat helemaal goed komen. Je kunt je hond zoveel leuke dingen geven die je normaal met brokken niet durft te geven.

Jacqueline
Door Elizaw
#211739
Ja dat is ook zo maar je wilt steeds meer :-\vooral als je ziet dat hij zo geniet.
ik denk dat wij voorlopig nog niet over kunnen gaan op alle dagen barf omdat de aparte dingen nog niet gemakkelijk(of te duur) te verkrijgen zijn.
Maar ben al erg blij met zoals wij het nu doen ;D
Ik kan niet wachten totdat die kennis van ons eens met spullen van de Islamitische slachterij komt ::)
Deze week gaan we naar de RAI dus kunnen weer niet achter een visje aan :-\maar volgende week gaan we echt naar de visboer voor verse sardientjes en evt visafval :D

Groetjes,
Bep
Door Jacqueline74
#211745
Ja wij vinden het ook heel erg leuk om zelf samen te stellen alleen vinden wij dat wij er nog te weinig van af weten daarom doen we af en toe een dagje en voor de rest Bibi. Voor ons ook wel zo makkelijk en het is compleet dus ik hoef ook niet bang te zijn dat hij iets niet binnen krijgt.

Jacqueline
Door Elizaw
#211760
Dan werken wij dus een beetje het zelfde ;D wij geven ook 's ochtends en 's avonds Bibi(verschillende smaken 1 kg per dag) maar dit is omdat Jairo nog in de groei is net ff iets te weinig. Dus mogen wij iedere dag zo'n 300 gram extra dingetjes geven en wisselen dit af met kip, lamsvlees, groentemix, kwark/fruit, kippemaagjes, lamshart, blikvis dat soort dingen ;D :D en dat is toch zo leuk. Vind de Bibi alleen geven nu al weer saai ;) ;)terwijl dit op zich natuurlijk al veel beter is dan die vieze brokken :P :P
Wij hebben nog 20 kilo brokken staan en mijn man en ik weten eigenlijk niet wat we er mee aan moeten, eerst dachten we, dan lassen we 1 keer per week een brokkendag in om het op te maken...nou sinds wij zijn begonnen met Bibi heeft hij echt nog geen brok gehad..hahaha.

Groetjes,
Bep
Door tieneke
#211786
Gewoon weggeven of weggooien ;)
Heb ik ook gedaan met 4 grote dichte zakken Farmfood.
Ik was er toen al heel erg van overtuigd dat het de grootste rotzooi was die ik jammergenoeg 7 jaar aan onze vorige Leonberger Kobus heb gevoerd :-[
De Farmfood gaf ik net een paar weken,hiervoor Royal Canin etc..... :-X
Door Lupa
#211845
dierenasiel in de buurt!
Laatst gewijzigd door Lupa op do 25 nov 2004, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door