Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2117271
Hallo,

Bij mijn hondje is dit jaar een te traag werkende schildklier geconstateerd. Het is echter alleen gedaan aan de hand van T4 en T3 + TSH onderzoek. Zijn TSH was echter laag net als T4 en T3. Bij een duidelijke diagnose moet het TSH hoog zijn maar dat is dus bij hem niet het geval geweest. Wat overigens nog niet wil zeggen dat hij geen hypothyroïdisme heeft. Dat maakt het allemaal zo lastig. Hij had wel bloedarmoede en een  lage T4 van 9.

Hij zit sinds mei aan Forthyron, en doet het goed. Maar ik ben er nog niet gerust op, want ik ben bang dat er toch iets anders speelt en dat ik in dat geval zijn schildklier voor niks laat behandelen. Men weet nog steeds niet of er bij hem sprake is van primaire of secudaire hypothyroïdisme. Nu wil ik stoppen met medicijnen geven (in overleg met de endocrinoloog uiteraard), en zijn bloed naar Amerika versturen. Daarvoor moet hij dus van zijn medicijnen af. Jean Dodds schijnt de beste op dit gebied te zijn.
(Overigens haar boek "The Canine Thyroid Epidemic: Answers You Need for Your Dog" vind ik een echte aanrader voor iedereen met een hond die schildklier problemen heeft. )

Is er iemand die ervaring heeft met het versturen van bloed naar Amerika, of nog beter met Jean Dodds zelf? Hoe is dat uitgepakt?
Laatst gewijzigd door Flips op za 24 sep 2011, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#2117377
Ik heb bloed van Fjurdy opgestuurd naar Dr. Jean Dodds. Fjurdy heb ik daarvoor niet van de medicijnen afgehaald. Je moet wel bloed laten afnemen ongeveer 4 tot 6 uur na het ingeven van de medicijnen.
Je kunt het formulier invullen op hun website. Daar kun je dan ook invullen welke medicijnen je hond krijgt en hoeveel, en op welk tijdstip dat je het bloed af hebt laten nemen.
Anders moet je gewoon eerst even een mail naar haar toesturen met je verhaal. Je krijgt echt heel snel antwoord van haar en bij mij deed ze er meteen alle formulieren bij die ik nodig had.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 24 sep 2011, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2117631
Ik heb het gedaan met bloed grote beer. Er kwam geen duidelijke uitslag uit. Ze krijgt desondanks wel 1 tabletje per dag en grote ted is weer de oude. En eindelijk heb ik een bruine beer met een mooie barfvacht. Alleen haar broek is nog niet oke, maar haar rug is helemaal mooi behaard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door