Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#210917
Sinds 1 week heeft Brutus niet zulke perfecte ontlasting als dat ik van hem gewend ben. Het is wat dunnig, er zit wat roze slijm soms bij, hij laat behoorlijk veel windjes (die behoooorlijk stinken).

Natuurlijk probiotica en probiotica in capsules doen de truc deze keer niet.

Hij heeft vier dagen groene klei gekregen: perfecte ontlasting. Ben er mee gestopt: direct weer wat dun (aan het eind zeg maar) met wat kloddertjes roze slijm erbij.

Enig idee? Mestonderzoekje aan te bevelen?

Hij gedraagd zich verder trouwens helemaal normaal.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 28 nov 2004, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#210927
Roze slijm? :-\ Dat heb ik nog nooit gezien bij een hond, dus ik heb geen idee wat dat zou kunnen betekenen.
Misschien de groene leem wat langer proberen? Een kuurtje van 3 weken?
Maar als je het zelf niet vertrouwd zou ik idd een mestonderzoek laten doen.
Heeft Brutus iets anders dan normaal gegeten (meer dan een week geleden dan natuurlijk).
Maw ik weet het eigenlijk ook niet. Hopelijk herkent iemand anders het.
#210933
ehm...Lizzy....wat doe jij toch met je honden?

De ene kotst een half gebit uit en nu weer roze slijm??????

(sorry hoor, ik kon 't niet laten) ;D ;D
Maar het zegt me niets, nog nooit van gehoord. Er heerst wel weer van alles hoor, dus als Bruut verder levendig is zou ik me niet te sappel maken.
Door Ordell
#210974
Lizzy schreef: Sinds 1 week heeft Brutus niet zulke perfecte ontlasting als dat ik van hem gewend ben. Het is wat dunnig, er zit wat roze slijm soms bij, hij laat behoorlijk veel windjes (die behoooorlijk stinken).

Natuurlijk probiotica en probiotica in capsules doen de truc deze keer niet.

Hij heeft vier dagen groene klei gekregen: perfecte ontlasting. Ben er mee gestopt: direct weer wat dun (aan het eind zeg maar) met wat kloddertjes roze slijm erbij.

Enig idee? Mestonderzoekje aan te bevelen?

Hij gedraagd zich verder trouwens helemaal normaal.
Waarschijnlijk een hele lichte (einde)darmontsteking. Normaal gesproken is dit met een 7-10 dagen weer beter. Om hem te helpen zou ik hem en dag of 3 een kuurtje geven van Vitamine C.. ;)
#210988
Einde darmontsteking...? Hoe komt tie daar nou toch weer aan? Maar ik ben wel blij te lezen dat het vanzelf beter moet gaan! Nou gaat hij van vitamine C nogal erg aan de slinger.... (gaat hij altijd). Toch maar geven?

Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Enne Peet: ik weet het ook niet hoor, het zijn een stelletje vreemde tandeneters hier ::) :-\
Door Ordell
#210993
Lizzy schreef: Einde darmontsteking...? Hoe komt tie daar nou toch weer aan? Maar ik ben wel blij te lezen dat het vanzelf beter moet gaan! Nou gaat hij van vitamine C nogal erg aan de slinger.... (gaat hij altijd). Toch maar geven?

Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Enne Peet: ik weet het ook niet hoor, het zijn een stelletje vreemde tandeneters hier ::) :-\
Dat kan ie krijgen wanneer ie iets gegeten heeft wat hem niet helemaal lekker is gevallen, dat overkomt ons en de honden allemaal wel eens. Dat het aan het eind van de darm is laat de slijm zien en het feit dat ie er niet ziek van is. Je zou hem niet perse vitamine C hoeven te geven, maar dat versnelt de genezing iets, desnoods geef je een dag of 3 wat minder Vitamine C zodat ie ook niet aan de race gaat... ;)
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 24 nov 2004, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#211288
Hitam schreef: Ontworm je ze wel eens? Wormen zouden ook dit soort klachten kunnen geven. Anders ontlasting laten nakijken op wormeitjes.
Nee, ik ontworm ze nooit. Mmmm, nou als het zo blijft dan ga ik de ontlasting maar even wegbrengen!
#211292
Hitam schreef: Ontworm je ze wel eens? Wormen zouden ook dit soort klachten kunnen geven. Anders ontlasting laten nakijken op wormeitjes.
Zijn het alle wormen die deze klachten kunnen veroorzaken of specifieke wormen?
#211693
Zweepwormen ofwel kennelwormen zijn er erg goed in, maar volgens mij kunnen spoelwormen ook wel eens dit soort klachten geven.

Liefst ontlasting van drie dagen. Dat is volgens mij voornamelijk voor de spoelwormen. Die leggen niet alle dagen eitjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door