Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2116338
Hallo lezers,

Wie heeft ervaring met het kvv DARF?
Ik heb er een aantal opmerkingen over.

Van af het begin af aan ben ik er heel erg tevreden over geweest.
Super vers, fris en zo aantrekkelijk dat je het zo zelf zou eten.

Maar op een gegeven moment was het moeilijk leverbaar en dat ervaar ik nog steeds.
Maar nog veel vervelender wat ik tegenwoordig merk is dat de kwaliteit niet meer is wat het geweest is.
De geur is onaangenaam, om maar het gewoon te noemen een aantal malen zit er een doos of lading tussen die gewoonweg stikt wanneer je het ontdooit is.

Ik ben benieuwd wat hier op dit forum de ervaringen over zijn.

Groetjes,
Linda
Door Migudu
#2116444
En je hebt niet toevallig de wild-versie? Die schijnt anders te ruiken.
En heb je al gesproken met de leverancier?
Ik heb tot nu toe geen klachten over Darf, ben er zelfs zeer over te spreken.
Voor mij één van de betere kvv's.

Groetjes,
Gerda
Door Parelridder
#2116584
Ik gebruik nu al meer dan een jaar DARF en ben sinds heel kort ook verkooppuntje daarvan. Zelf herken ik (gelukkig) jouw ervaringen niet. Noch het slecht leverbaar zijn, noch wijzigingen in samenstelling, noch wijzigingen in kwaliteit/versheid. Alles wat geleverd wordt is vers en staat dus niet al een maand of langer klaar. De samenstelling is volgens de producent ongewijzigd en die indruk wekt het bij mij ook.

De wild variant ruikt idd wel anders dan de reguliere, maar zeker niet minder lekker, wat mij betreft. De huidge wild versie heeft een wat zoete lucht, zonder wee-ig te zijn, om bij te gaan watertanden..

Heb je contact gehad hier over met je leverancier?
En heb je een thermometer waarmee je voor de zekerheid de temperatuur in je vriezer kunt controleren?
Door Migudu
#2116728
[quote="ollybeausteffy"]
Hier ook geen problemen met Darf (honden worden er alleen wat sneller dik van)
[/quote]

Is dat zo? Is het vetter?

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2116749
[quote="Migudu"]
Is dat zo? Is het vetter?

Groetjes,
Gerda
[/quote]

Dan...?

Het zal vetter zijn dan sommige mixen, maar het is niet extra vet:

18% eiwit
15% vet
64% vocht
1.6% ruwe celstof
0.52% calcium
0.29% fosfor
Door Migudu
#2116811
Vetter dan alle andere kvv's. :biggrin2:
Dat bedoelde ik eigenlijk.

Groetjes,
Gerda
Door Martine-Tom
#2116812
Tevreden ben ik niet, maar dat heeft niks met de geur te maken, ik vind het niet stinken.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 23 sep 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#2116887
Een reu van mij zit tijdelijk op Darf en Bandit, over de leverbaarheid heb ik geen klachten, maar ik ben bepaald niet kinderachtig  het stinkt vreselijk.
Ik heb tot nu toe niet iets geroken qua vlees wat zo meurt.
Dus ja die ervaring heb ik ook, en dat schijnt dus niet zo te horen!!!

Bandit Lam en geit ruikt fris.
Door Monoxxide
#2116926
Toch vreemd dat er zoveel mensen zijn die vinden dat het stinkt. Voer nu bijna een half jaar darf als hoofdmoot en nu en dan een andere kvv (bandit, HB, energique) plus paar barfdagen per week. Heb nog nooit het gedacht gehad van dit stinkt. Heb wel het gevoel dat de laatste levering veel vettiger was dan in het begin. De plakjes zagen er ook bleker uit, in het begin waren ze mooi donker rood en dat was niet de wild versie. Mijn darf kom wel van dogshape en weet niet of zij dat laten maken door darf volgens hun wensen.
Door Deesje
#2116971
ik vind het ook niet echt stinken..

ik heb wel een vreemde partij darf beloningsworstjes gehad en de vraag eerst bij de leverancier neer gelegd.. ze waren 'bruiner' dan voorheen, en zijn sneller niet goed meer.. normaal kon ik ze wel even in de koelkast bewaren maar nu zijn ze met een dag of 3 echt slap en stinken.. terwijl dat nooit was.. misschien een 'produktie'dingetje ofzo... vooralsnog geen onoverkomelijk probleem maar het valt wel op...
Door ollybeausteffy
#2117053
[quote="Migudu"]
Is dat zo? Is het vetter?

Groetjes,
Gerda
[/quote]

Ik weet niet of het vetter is, maar sinds ik darf voer zijn ze dikker geworden terwijl er verder niks in hun voedingspatroon verandert is.
Hiervoor heb ik Tinlo Carnivoer en Carnibest gevoerd.
Door Parelridder
#2117075
[quote="Deesje"]
ik vind het ook niet echt stinken..

ik heb wel een vreemde partij darf beloningsworstjes gehad en de vraag eerst bij de leverancier neer gelegd.. ze waren 'bruiner' dan voorheen, en zijn sneller niet goed meer.. normaal kon ik ze wel even in de koelkast bewaren maar nu zijn ze met een dag of 3 echt slap en stinken.. terwijl dat nooit was.. misschien een 'produktie'dingetje ofzo... vooralsnog geen onoverkomelijk probleem maar het valt wel op...
[/quote]Joh, maar een dag of 3 houdbaar? Heb je al gehoord hoe dat kan?
Door Janie2
#2117245
Hier ruikt de geprobeerde darf lekker.

Jammer dat Darf dus wat vetter is, ben benieuwd hoe die van mij erop doet.
Ik vind het wel 1 van de beste eko-kvv's in theorie, want welke kvv levert verder een goeie bio-mix zonder granen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door