Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door franca
#2116313
De labrador van mijn vriendin is na het overgaan op kvv volledig uit vacht gegaan, zijn bovenvacht komt prima terug, maar zijn ondervacht laat op zich wachten.

Enig idee wat ze hem extra zou kunnen geven zodat de ondervacht terug komt?
Door nienk
#2116317
ik zou het gewoon nog even afwachten. misschien kan een goede visolie wat helpen. heeft hij verder geen klachten?
Door toscak
#2116339
[quote="franca"]
De labrador van mijn vriendin is na het overgaan op kvv volledig uit vacht gegaan, zijn bovenvacht komt prima terug, maar zijn ondervacht laat op zich wachten.

Enig idee wat ze hem extra zou kunnen geven zodat de ondervacht terug komt?

[/quote]

Misschien niet meer kammen/borstelen? Ik weet niet of ze dat doet. Ik kam de beide jongens NOOIT, omdat ik gewoon merk dat je alle ondervacht weghaald.
Door franca
#2116367
[quote="nienk"]
ik zou het gewoon nog even afwachten. misschien kan een goede visolie wat helpen. heeft hij verder geen klachten?
[/quote]Hij krijgt sinds mei/juni pas kvv, ze geeft hem wel extra omega 3, misschien idd nog even afwachten.
Door franca
#2116372
[quote="toscak"]
Misschien niet meer kammen/borstelen? Ik weet niet of ze dat doet. Ik kam de beide jongens NOOIT, omdat ik gewoon merk dat je alle ondervacht weghaald.
[/quote]nee, kammen doet ze niet, toen hij helemaal uit vacht ging pakte ze de losse plukken met de hand, dank voor de moeite
Door nienk
#2116413
heb hier wel vaker gelezen dat er 1 of 2 hele rui periode's over heen gaan voordat de 'brokkenvacht' helemaal is ingewisseld voor een 'versvacht'. het fijne weet ik er niet van maar,  volgens mij kun je beter een goede olie geven (Doils bijvoorbeeld) dan Omega3. er zit dan ook iets anders in. weet het niet precies hoor!
Door franca
#2116434
[quote="nienk"]
heb hier wel vaker gelezen dat er 1 of 2 hele rui periode's over heen gaan voordat de 'brokkenvacht' helemaal is ingewisseld voor een 'versvacht'. het fijne weet ik er niet van maar,  volgens mij kun je beter een goede olie geven (Doils bijvoorbeeld) dan Omega3. er zit dan ook iets anders in. weet het niet precies hoor!
[/quote]Aha, dus zo lang kan het duren dat zal ze niet fijn vinden.
Ik had gewoon nog hoop dat er naast omega 3 nog een andere truc was.
Door BlissSpirit
#2116478
[quote="nienk"]
heb hier wel vaker gelezen dat er 1 of 2 hele rui periode's over heen gaan voordat de 'brokkenvacht' helemaal is ingewisseld voor een 'versvacht'.
[/quote]

Klopt, bij de jongste had er niet zo'n last van, maar bij de oudste heeft het twee keer ruien gekost en toen had ze weer een lekkere dikke jas.
Mooier glimmen deden ze wel allebei heel snel  :)
Door franca
#2116512
[quote="BlissSpirit"]
Klopt, bij de jongste had er niet zo'n last van, maar bij de oudste heeft het twee keer ruien gekost en toen had ze weer een lekkere dikke jas.
Mooier glimmen deden ze wel allebei heel snel  :)
[/quote]De hond van mijn vriendin glimt wel al als een tierelier.
Door BlissSpirit
#2116537
[quote="franca"]
De hond van mijn vriendin glimt wel al als een tierelier.
[/quote]

Kijk, het begin is er al  ;)
Komt goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door