Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2115043
afgelopen zaterdag zijn we met de auto uit Denemarken terug gekomen. Teun is geen grote fan van auto rijden. hij is niet ziek o.i.d, niet onrustig piept niet maar is juist net een standbeeld. Hij zit en kijkt uit het raam. Hij legt zijn hoofd geen minuut neer, sluit zijn ogen geen seconde, hij hijgt wel veel maar dat doet hij sowieso snel.

Omdat ik dacht dat dit toch wel een vorm van stress was heb ik hem een paar keer bach rescue gegeven. Ik weet nu niet of het daarna begonnen is, maar Teun is gaan stinken. Het leek uit zijn bek te komen, een beetje vissie lucht maar nu ruikt hij helemaal... niet naar vis maar sterk naar hond.

Weten jullie of een hond door stress kan gaan stinken... en natuurlijk wat ik er aan kan doen? Overigens ging het met de bach rescue niet beter.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 26 sep 2011, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2115091
Sommige honden zweten ook wel wat via de huid volgens mij. Ik kan me zo voorstellen dat hij onder dee omstandigheden heeft zitten zweten en dat je dat gaat ruiken. Misschien een keertje onder de douche?
Door Laura2004
#2115100
Ik herken dit wel, Kai gaat heel hard stinken bij stress, als de dierenarts iets engs moet doen of toen we een teek uit zijn balzak moesten halen  :P En toen Kai super hysterisch en gestresst was toen Ziggy loops was stonk hij ook heel erg. En hij stinkt normaal nooit.

Ik vind dat beiden honden sowieso van een lange autoreis minder fris gingen ruiken, maar dit is idd snel verholpen door onder de douche te gaan, tenminste wel in het geval van mijn honden.
Door M@rina
#2115106
ja een badje zat sowieso al in de planning na al die weken zwemmen, regen drogen en weer nat worden.... Maar die vissige lucht uit zijn bek? kan dat ook stress zijn? Daarmee begon het.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2115273
hier stinken ze ook als ze lang in de auto hebben gezeten....
en 2 stinken als ze stressverschijnselen vertonen...maar dat trekt daarna best snel weer weg..
Door nienk
#2115390
ze had het niet op de heen weg ook?

want ik kan me zo indenken, dat ze nu ze weer thuis is, alle opgebouwde stress (iedere hond zal een beetje 'stress' ondervinden van op vakantie zijn, ander omgeving e.d. al is het maar positieve 'stress', van ooooh wat is het hier leuk en allemaal nieuwe luchtjes) van de vakantie er uit komt en dat dat zorgt dat de hond gaat ontgiften zegmaar. fysieke reactie van het lijf op de 'opluchting' dat ze weer thuis in haar normale wereldje is. snap je wat ik bedoel? misschien dat een ontgift/reinigings kuur dan uitkomst biedt?
Door M@rina
#2115833
Op de heenweg ook die vislucht uit zijn giecheltje maar verder stonk hij niet. Hij is tijdens de vakantie ook nog in bad geweest omdat hij iets doods gerold had, maar dat was wel 1,5 week na de heenreis. M

Nu ruik ik heb in huis en dat is normaal nooit het geval.
Door M@rina
#2116793
Chlorella... Zag ik in andere topics ook al langskomen...waar kan ik dat krijgen, winkel/internet en hoe ga ik het toedienen?
Door Lizzy
#2116864
In de winkel kun je Chlorella van Bloem kopen. Via Internet kun je het hier kopen: http://www.chlorella-alg.com/. Ik zou uitkijken met wat voor Chlorella je in de winkel koopt. Die van de Tuinen bijv. is niet zuiver genoeg.

Je kunt beginnen met 2 keer per dag 2 tabletten. En dit langzaam opbouwen naar bijv. 2 x 6 a 10 tabletten per dag, dit tijdelijk (zeg 2 weken) blijven geven (in deze dosering dus) en daarna kun je afbouwen naar een onderhoudsdosis van bijv. 2 keer 2 a 3 tabletten per dag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2117468
M@rina schreef: Chlorella van bloem gehaald, maar eeeh mag ik die pilletjes ook een stukje vlees geven o.i.d?
Dat mag, maar de meeste honden vinden ze wel lekker en eten ze zo uit de hand. :)
Door M@rina
#2117479
Teun dus niet, dat had ik al geprobeerd.

Nu zat ik net de bijsluiter te lezen en daarin staat dat kleine huisdieren 3 tabletten per dag volstaan.... Teun is 40 cm en weegt 12 kg, valt dat onder de kleine huisdieren of kan ik gewoon de aanbeveling van Lizzy aanhouden?
Door Lizzy
#2118219
M@rina schreef: Teun dus niet, dat had ik al geprobeerd.

Nu zat ik net de bijsluiter te lezen en daarin staat dat kleine huisdieren 3 tabletten per dag volstaan.... Teun is 40 cm en weegt 12 kg, valt dat onder de kleine huisdieren of kan ik gewoon de aanbeveling van Lizzy aanhouden?
Ja, die dosering van henzelf moet je niet naar kijken. Chlorella is ook geen medicijn. Je moet wel langzaam opbouwen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door