Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ib010
#2114873
Hoi, heb een kruising Appenzeller/herder, Willem, die sinds een paar maanden een rare, ribbelige afwijking heeft aan een kant van z'n lip.
Hij is 3 weken wezen logeren op een boerderij in de zomer en toen hij terugkwam kwam die afwijking opzetten en tegelijkertijd stinkt hij ook echt enorm (hoewel dat meer z'n lichaam lijkt dan die lip).
Dierenarts heeft er geen verklaring voor, zowel voor die stank als die lip, hoewel het alleen maar erger wordt.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???
Probeer foto's te plaatsen maar snap weer eens niet hoe dat werkt...

Groet, Ingrid
Door ib010
#2114892
Dank voor de moeite alvast!
Volgens de da was het een soort schrale plek...ja lekker makkelijk.
Moest er Calendula op smeren maar helpt niets.
Die stank komt trouwens echt van z'n lichaam en heeft misschien niets met die lip t maken maar wel toevallig tegelijkertijd begonnen.
Op die boerderij is hij 3 weken met een paar andere honden samen geweest en met 2 paarden.
Volgens de da kon de stank van het eten van paardenpoep kunnen komen maar dat duurt dan wel erg lang voordat het over is...wordt ook echt niet minder...
Laatst gewijzigd door ib010 op wo 21 sep 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2114902
Vreemd. Wat hebben ze hem te eten gegeven daar?

Ik zou hier zelf een goeie ontgiftingskuur tegenaan gooien. Eerst beginnen met Drainage Compositum van de Groene Os. Dan Chlorella (helpt ook tegen de stank).

Zitten er open plekjes, tussen die ribbels, in de lippen? Of is het overal dicht en droog?
Door ib010
#2115027
Andere kant is heel normaal en glad, zit totaal niks.
Weet ook echt niet wat ik er mee aan moet...
Bijkomend probleem, hoewel ik niet weet of het er mee te maken heeft, is die stank wat tegelijkertijd is begonnen maar dus van z'n hele lichaam afkomt.
Door IraPablo
#2115253
Hoi,
de foto doet mij denken aan mijn husky die ik destijds met 7,5 week mee naar huis kreeg. 2 strepen en een ribbel er tussen.
Terwijl ie die 3 dagen daarvoor (ik was er toen op bezoek) nog niet had.
Ook bij de dierenarts na laten kijken; afkrabsel gaf geen mijten aan. Plotselinge ingeving van mijn DA; liepen er ook katten?
Ja dus. Samen met broertjes, zusjes, paps en mams waren er nog 3 katten waarvan 2 kittens die net een paar dagen daar in huis waren.
Volgens mijn DA ging het niet om de ribbels op de hondenbek, maar de strepen. Dat waren kattennagels geweest. Schijnt vaak voor te komen dat als ze diep krabben het tussenliggende gedeelte gaat opzetten/ontsteken. DA had het erover dat de follikels (haarzakjes) dan gedraaid kunnen gaan zitten. Bij mijn hond kun je nu na bijna 3 jaar nog steeds 1 streep zien. Haren staan inderdaad wat gedraaid naar buiten.

Jouw hond zat op een boerderij, dus katten zat???
En die stank zou inderdaad best van paardenpoep kunnen komen. Of van de brokken van ??? Hij zat er met meerdere honden, dus misschien ook brokkenhonden? Of ander voedsel van andere boerderijdieren? Of misschien een meer algemene boerderijlucht? De een vindt dat vies, de ander niet. Ik niet in ieder geval, maar toch rook mijn hond ook anders na 2 weken logeren. Terwijl hij keurig zijn Barf eten had gehad en geen brokken. Het lieve mens had zelfs een diepvries van haar ouders geleend om mijn hondeneten fatsoenlijk op te slaan.
Wij hebben na het logeren om dat lichte luchtje eruit te halen onze hond laten zwemmen. In de Maas. Na 2 dagen was het helemaal weg.
Door ib010
#2115275
Dank voor je reactie...er waren op die boerderij geen katten maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij van een andere hond een knauw heeft gekregen...
Maar dan zou het toch uiteindelijk minder moeten worden en niet elke week erger...?

Wat betreft die stank, die gaat helaas niet weg met zwemmen of wassen. Alles al geprobeerd.
En al heeft hij 8 weken geleden wat brokken of paardenpoep gegeten...dan zou die stank toch ook minder moeten worden of in ieder geval niet erger?

Blijft een vreemd probleem...maar bedankt voor het meedenken!
Door tt-tjes
#2115282
Ziet er idd vreemd uit. Ik smeer, als ik het idee heb dat ze iets van lipplooi eczeem aan het ontwikkelen zijn altijd sudocreme (voor babybilletjes), dat werkt altijd heel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door