Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2114331
Vrijdag komt onze herplaatser Storm (een weimaraner reu van 2 jaar). Storm is nog een br*kkenhond, maar gaat hier dus lekker barfen.

Wat is wijsheid; eerst KVV en na verloop van tijd over op kipnekken/karkassen of direct beginnen met kipnekken/karkassen?

Kipnekken heb ik nog niet in huis...heb nog wel kipkarkas en parelhoenkarkas liggen ...

Ik neig erg naar het cold-turkey overzetten en kijken hoe het gaat en dan niet teveel karkas van kip of parelhoen ineens ( 1 karkas per keer) en daar wat eierschaalpoeder bij te geven als extra calcium indien nodig...

Iemand een goede tip of ervaring met overzetten van brok naar barf...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2114334
cold turkey overzetten zou mn voorkeur zijn ;)
wb de eierschalen , zou het alleen in situaties gebruiken als het echt niet anders kan ....
heb ff op gezocht voor je hoe/wat als je het toch wilt gebruiken :

Gemalen eierschaalpoeder: kan gebruikt worden als Calcium bron. Je kunt deze gebruiken wanneer je maaltijden geeft zonder bot (bot blijft echter de favoriete Calcium bron) Een theelepel gemalen eierschaal poeder is voldoende om aan 500 gram vlees voldoende calcium toe te voegen. Eierschaalpoeder is gemakkelijk te maken: neem eierschalen van rauwe eieren. Was deze voorzichtig met koud water en laat ze goed drogen. Het beste gaat het malen met een ouderwets koffiemolen!
Door Lizzy
#2114352
jara schreef: Vrijdag komt onze herplaatser Storm (een weimaraner reu van 2 jaar). Storm is nog een br*kkenhond, maar gaat hier dus lekker barfen.

Wat is wijsheid; eerst KVV en na verloop van tijd over op kipnekken/karkassen of direct beginnen met kipnekken/karkassen?

Kipnekken heb ik nog niet in huis...heb nog wel kipkarkas en parelhoenkarkas liggen ...

Ik neig erg naar het cold-turkey overzetten en kijken hoe het gaat en dan niet teveel karkas van kip of parelhoen ineens ( 1 karkas per keer) en daar wat eierschaalpoeder bij te geven als extra calcium indien nodig...

Iemand een goede tip of ervaring met overzetten van brok naar barf...
Ik zou hem lekker cold turkey overzetten en in het begin wel alleen gemepte beginnersvleesbotjes geven.
Door pallas
#2114509
Als je aan goede bio runderpens kan komen zou ik dat zeker ruim geven. Goed voor het inpakken en verteren van de botjes en prima voor de darmflora.
Zo hebben ze het minste last van ontgifen enz. en pens willen ze meestal ook nog eens graag eten :)
Door jara
#2114529
pallas schreef: Als je aan goede bio runderpens kan komen zou ik dat zeker ruim geven. Goed voor het inpakken en verteren van de botjes en prima voor de darmflora.
Zo hebben ze het minste last van ontgifen enz. en pens willen ze meestal ook nog eens graag eten :)
Kan aan voldoende bio-pens komen dus dat gaan we zeker doen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door