Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2113567
Straks ff met Suzi naar de DA. Een week of 3 geleden heb ik een teek van haar bil verwijderd. Hij was al groot, dus ik deed het, ff snel met m'n vingers. Helaas bleef er een stukje teek achter. Nou ja, dat was niet de eerste keer dus geen paniek.

Maar nu 3 weken later is het een flinke bult geworden. Je ziet nog steeds wat zwart (stukje teek?) zitten. Suzi heeft er geen last van, ze likt er ook niet aan. De bult is hard en "zit vast". Ik vertrouw het niet helemaal dus toch maar even naar laten kijken.
#2113647
BubbaBling schreef: PRECIES het zelfde verhaal als mijn Bubba laatst.
Ik ben naar de DA gegaan en zij heeft het er uit gehaald en een antibiotica kuur gekregen.
Het was toen binnen een paar dagen helemaal verdwenen.
Ik hoop dat het zonder AB kan. Er is volgens mij geen sprake van ontsteking o.i.d. Eerst zo maar eens proberen, ben geen voorstander van anti biotica.
#2113778
Ellen Els en Nina schreef: Ik hoop dat het zonder AB kan. Er is volgens mij geen sprake van ontsteking o.i.d. Eerst zo maar eens proberen, ben geen voorstander van anti biotica.
Begin van de zomer is er uit een fistel op Moyra's poot een hele teek gekomen.  :-X  Er werd wel AB aangeboden maar ze weten inmiddels dat ik niet zo van de 'doe maar een prikje voor de zekerheid' ben.  ;) 
Ik heb toen afgesproken dat ik het goed in de gaten zou houden, 2x per dag schoonmaken en meteen terug zou komen als het niet snel genas. Is gelukt!  :)



Succes bij de Da!  :)
#2113855
't Viel mee. Was inderdaad nog iets zwarts wat er in zat. DA heeft dat er met een naald uit gehaald. We konden allebei niet onderscheiden wat het was....stukje teek, doorntje, korstje?
De bult was volgens DA een reactie, beetje opgehoopt littekenweefsel. In elk geval leek het niet ontstoken (ja, dat had ik met mijn amateurblik ook al bedacht, het was schoon, niet rood en niet pijnlijk..)
Afijn, ik moet het regelmatig meten om te zien of het niet groter wordt. Behoudens dat Suzi beetje bang was heeft ze verder geen kik gegeven en liet ze zich eenvoudig prikken (ach, zielig  ;))

DA vond AB ook niet nodig (haha, hij weet dat ik daar geen voorstander van ben, hij kent me al aardig). Gewoon in de gaten houden en alleen terugkomen als het groter wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door