Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#2112742
Lang geleden dat ik hier geweest ben. Aan de ene kant jammer, het is/was altijd gezellig. Aan de andere kant goed, want dat betekend dat het super goed gaat met mijn hondjes.
Alleen onze Jane is inmiddels 12 jaar oud, en loopt af en toe mank met d'r rechter achterpoot. Ze heeft dan zo'n "jack russel" hupje tijdens het lopen.
En verder als ze veel gezwommen heeft dan, is ze de 2 dagen erna zo stijf als een plank.
Nu zat ik te denken om haar glucosamine te gaan geven, en Breezer ook maar gelijk. Die is nu 9 en is soms wat stijfjes als hij net wakker is.
Alleen welke is goed? Die van de Kruidvat, of van de dierenarts? En als ik bv. van de Kruidvat haal hoeveel moet ik dan geven.
Breezer en Jane zijn engelse staffords, en wegen ongeveer 14 kilo.

Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar kwam alleen maar oude topics tegen van 3 jaar oud enzo.
Dus hopelijk kunnen jullie mij up to date adviseren.
Door Breezer
#2113269
Niemand???

Wilde het morgen gaan kopen/bestellen. Anders toch maar even alle oude topics doorlopen dan.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2113314
Ik zou zelf wel willen weten waar het manken vandaan komt.
Ben je al bij de da ermee geweest?

Wat glucosamine betreft heb ik zelf goede ervaring met Phytonics joint comp.
Door tt-tjes
#2113318
Ik heb de gluco gehad van de groene os maar Fjurdy ging daar ongelofelijk van aan de diarree. Nu krijgt hij eigen merk Kruitvat met MSM en die bevalt goed.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2113324
Mijn oudste (13 jaar) krijgt Synoquin en dat bevalt erg goed!
De jongste (bijna 3) krijgt Cetyl M.
Daarbij krijgen ze visolie afgewisseld met Doils joint.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2113552
Mijn ervaring is met name in de paarden, maar als ze kreupel lopen geven wij altijd een supplement met MSM.
Dat is een natuurlijke pijnstiller, en je ziet toch vaak dat als ze het pijnlijke been (in jou geval poot) weer gaan gebruiken, het pas weer goed soepel wordt.
MSM kan je ook los bijgeven, maar het is gewoon het makkelijkste als die al in het supplement zit, dan heb je namelijk de beste verhoudingen.
Door Lizzy
#2114238
Breezer schreef: Lang geleden dat ik hier geweest ben. Aan de ene kant jammer, het is/was altijd gezellig. Aan de andere kant goed, want dat betekend dat het super goed gaat met mijn hondjes.
Alleen onze Jane is inmiddels 12 jaar oud, en loopt af en toe mank met d'r rechter achterpoot. Ze heeft dan zo'n "jack russel" hupje tijdens het lopen.
En verder als ze veel gezwommen heeft dan, is ze de 2 dagen erna zo stijf als een plank.
Nu zat ik te denken om haar glucosamine te gaan geven, en Breezer ook maar gelijk. Die is nu 9 en is soms wat stijfjes als hij net wakker is.
Alleen welke is goed? Die van de Kruidvat, of van de dierenarts? En als ik bv. van de Kruidvat haal hoeveel moet ik dan geven.
Breezer en Jane zijn engelse staffords, en wegen ongeveer 14 kilo.

Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar kwam alleen maar oude topics tegen van 3 jaar oud enzo.
Dus hopelijk kunnen jullie mij up to date adviseren.
Ik vind die van de Kruidvat echt nul helpen. Ik geef Linga die van Phytonics maar gek genoeg is dat alleen niet genoeg en geef ik er ook nog de extra sterke van de Tuinen bij, en dan gaat het super. Ik geef deze van de Tuinen: http://www.detuinen.nl/de-tuinen-glucos ... erk-1.html. En ik geef 1 tablet per dag.
Door aatje 28
#2126247
Lizzy schreef: Ik vind die van de Kruidvat echt nul helpen. Ik geef Linga die van Phytonics maar gek genoeg is dat alleen niet genoeg en geef ik er ook nog de extra sterke van de Tuinen bij, en dan gaat het super. Ik geef deze van de Tuinen: http://www.detuinen.nl/de-tuinen-glucos ... erk-1.html. En ik geef 1 tablet per dag.
Mijn hond weegt 10 kilo, hoeveel moet ik geven van de tabletten van de tuinen? Ik gebruikt hiervoor cosequin DS maar dat bevalt niet goed.

GRoet,
Anita
Door Lizzy
#2126453
Volwassen mensen moeten 2 tabletten per dag. Ik zou beginnen met 1/2 tablet per dag.
Door Esther11
#2128606
Ik geef glucosamine van de aldi 1 ablet per dag en mijn meisje van 6  rent weer vrolijk rond zonder pijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door