Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Karma
#2112904
Mijn hond heeft wat jeuk dus na het nodige gedaan te hebben om vlooien uit te sluiten bedacht ik mij ineens misschien krijgt ze te eiwitrijk voer.
Ze kreeg 2-3x in de week smuldier compleet glutenvrij of pens/vlees. 2x lotgering totaalmix, 1-2x in de week bevleesd bot (eend of kipkarkas) en dan of 1x in de week orgaan/spier (paard, kip, wat ik net in de vriezer had liggen) en 2-3x in de maand brokkendag forza10.
Dus als het aan het voer ligt dan is het of smuldier waar ze niet tegen kan, of de nieuwe brokken want van lotgering had ze nooit last.

Ook is ze nu net klaar met haar vachtwissel en begint deze aan te laten groeien.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2112909
warom zal het aan de smuldier liggen, je voert best gevarieerd dus dan is het lastig om 1 produkt aan te wijzen..
dan zou je haar een poosje op 1 en dezelfde kvv moeten zetten...
daarbij kunnen ze ook behoorlijk jeuk hebben tijdens het verharen..
je schrijft ze kreeg....wat geef je haar nu dan?
Door Karma
#2112915
ik ben nu de smuldier eruit aan het laten, vrijdag kippenkarkas, zaterdag eend karkas, gisteren en vandaag brokken morgen moet ik even de vriezer induiken, volgens mij had ik nog paardenspier liggen en rundorgaan (ben ook langzaam aan het overzetten op BARF/NRV maar de vriezer moet eerst leeg.
Als ik merk dat het minder word zou het weer aan meerdere factoren kunnen liggen.  Waar kon ik ook alweer vinden hoeveel procent eiwit een hond binnen mag krijgen?
Door Karma
#2112935
dat had ik al begrepen van het orgaan, daarom is het meestal spier of bevleesd bot wat ik geef. Als ik orgaan geef is het maar 200 gram in de week extra.

Ik hoop dat Lizzy zich snel meld  :biggrin2:  ik ben wat dat betreft nog zo groen in de barf-sectie. Ach ik ga eens rondkijken zodra de vriezer leeg is wat haalbaar is hier in de buurt samen met bestellen en dan eens een menu samenstellen. Maar alle info die ik nu al verzamel is meegenomen
Door nienk
#2112945
over dat met die eiwitten durf ik niks te zeggen, maar als er sprake is van jeuk is mijn eerste reactie altijd : die brokken, doneer die maar aan het asiel.

graan is jeuk veroorzaker nummer1 bij honden, brok = graan.
Door Lizzy
#2112950
Vlees en orgaanvlees bevat gemiddeld zo'n 16% a 22% eiwit. Links of rechtsom. Dus daar zit nooit teveel eiwit in. Dus daar kan het niet van zijn. Je hond kan echter wel overgevoelig zijn voor iets in de voeding. Of zelfs voor iets dat niks met voeding te maken heeft. Zoals stress of een nieuw wasmiddel/schoonmaakmiddel dat je bent gaan gebruiken.
Door Karma
#2112971
[quote="nienk"]
over dat met die eiwitten durf ik niks te zeggen, maar als er sprake is van jeuk is mijn eerste reactie altijd : die brokken, doneer die maar aan het asiel.

graan is jeuk veroorzaker nummer1 bij honden, brok = graan.
[/quote]
nee ze heeft geen granenallergie, of die moet ze spontaan in 1 maand hebben gecreëerd. Sowieso krijgt ze al een mais-versie
Door Karma
#2112974
[quote="Lizzy"]
Vlees en orgaanvlees bevat gemiddeld zo'n 16% a 22% eiwit. Links of rechtsom. Dus daar zit nooit teveel eiwit in. Dus daar kan het niet van zijn. Je hond kan echter wel overgevoelig zijn voor iets in de voeding. Of zelfs voor iets dat niks met voeding te maken heeft. Zoals stress of een nieuw wasmiddel/schoonmaakmiddel dat je bent gaan gebruiken.
[/quote]
wat ik nog steeds vermoed is dat er iets in het slib zit hier. Ze zijn bezig  met uitbaggeren van de sloten en ophogen/verbouwen van het park. Dit samen met wisselen van vacht, zou dat het zijn?

Links of rechtsom? kun je daar iets meer over zeggen
Door nienk
#2112975
[quote="Karma"]
nee ze heeft geen granenallergie, of die moet ze spontaan in 1 maand hebben gecreëerd. Sowieso krijgt ze al een mais-versie
[/quote]

ok.

is er iets veranderd vanaf het moment dat de jeuk begon? inderdaad zoals Lizzy zegt, dingen die stress op kunnen leveren, was/schoonmaakmiddel, ergens nieuw gaan wandelen? nieuwe plantjes in de tuin? nieuw tuig? etc.

dat slib zou ook kunnen. maar even niet meer daar bij in de buurt laten en kijken of het verbeterd.
Door Parelridder
#2112990
[quote="Karma"]
nee ze heeft geen granenallergie, of die moet ze spontaan in 1 maand hebben gecreëerd.[/quote]
Dat kan. Je kunt plotseling allergisch gaan reageren op iets waar je erder nooit enige klacht van had.
Door nienk
#2113037
[quote="Parelridder"]
Dat kan. Je kunt plotseling allergisch gaan reageren op iets waar je erder nooit enige klacht van had.
[/quote]

ook dat is waar. (Reus kreeg ook pas jeuk van de brokjes toen hij bijna 2 was. en ik ben zelf op mijn 20e in hele korte tijd heel erg allergisch geworden voor paprika)
Door Karma
#2113188
ik zoek in ieder geval het probleem (nog) niet bij de brokken omdat ze dit al zeer weinig krijgt en het een maisbron heeft waar veel honden niet zo snel een allergie op vertonen. Ik heb 2jr een hond met een glutenallergie/granenallergie gehad en dat zag er veel ernstiger uit met ook verteringsproblemen, ontstoken oren enz
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door