Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2112412
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1417980

Ik geef strotten vaak met wat kalige eendenvleugels of een karig konijnenruggetje erbij, om het botwerk wat op te krikken. En anders alleen de strot met wat extra vlees; ik voer ze niet vaak, dus dan vergaat de wereld niet als je zo'n strot wat creatief combineert met iets anders. De ontlasting van mijn honden lijdt er ook niet echt onder; een beetje dunner is die wel wanneer ze strot + vlees krijgen, maar soit. De volgende dag krijgen ze dan weer een fatsoenlijk stuk bot en dan is er niets aan de hand!
Gebruikersavatar
Door nova
#2112479
Jeanine1984 schreef: Ik ben me, tegen eigen verwachting in, toch aan het orienteren voor barfproducten, en nu viel mij op dat op de website http://www.hartvoorjehond.nl runderstrot onder spiervlees valt, en op http://www.versvoer.nl valt dit product onder vleesbot. Wat is het nou?
Hier op BP rekent men strot als orgaan.
Ik geef er zelf wel vleesbot bij, want strot schuift nogal in de darmen an een hond ::)
#2112632
nova schreef: Hier op BP rekent men strot als orgaan.
Ik geef er zelf wel vleesbot bij, want strot schuift nogal in de darmen an een hond ::)
Volgens mij klopt dat niet? De meesten neigen naar spiervlees, heb ik de indruk, omdat strot vooral kraakbeen is. Met orgaan heeft dat niets te maken.
#2112652
Ik had alles voor 1 week 's avonds barfen ('s ochtends nog even kvv) al ingekocht en met inkopen de runderstrot als spiervlees gerekend. Wat ik nu gedaan heb is het vlees van de strot zelf afgesneden en de strot weggegooid dus ze krijgt nu:

lamsrib als vleesbot
lamshartjes als orgaanvlees
runderstrot als spiervlees (zonder de strot zelf, dus echt alleen het vlees)
rauwe gepureerde groente
#2112685
Een droogmachine heb ik niet en ik heb het denk ik wel wat te impulsief weggegooid maar goed, volgende keer beter.
Vanavond krijgt ze voor het eerst de barfmaaltijd en ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
#2112727
Inderdaad, niet meer weggooien hoor, zo'n strot! Het is heerlijk, veilig knaagwerk voor een hond; die van mij zijn er echt lang mee bezig, ondanks het feit dat het zacht spul is (en mijn reuen knakken ook een reenek in een paar minuten weg). Runderstrotten zijn lekker glibberig en raar van vorm, daar kunnen ze lekker lang over doen, om die naar binnen te werken!

En maak je geen zorgen dat je menu "uit balans" zou zijn als je de strot alleen, of met ander bot, of met wat vlees geeft. Zo snel is een menu niet uit balans, als je een keertje een strot voert.

Succes vanavond met de eerste maaltijd! De lamsribjes zijn toch wel lekker zacht, hoop ik? Dat is eigenlijk geen beginnersbot, namelijk. Of krijgt je hond al een tijdlang kvv?
#2112837
De lamsribben zijn niet zo hard en kan ik ook nog even plathameren. Kyra krijgt nu zo'n 3 maanden kvv.
Ik weet dat lamsrib geen beginnersbot is, maar bijv. kippennekken o.i.d. kan ik haar niet geven omdat ze allergisch voor gevogelte is, vandaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door