Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Migudu
#2112427
Hoe bewaren jullie DARF?
Gewoon in die zak, of maken jullie porties?

Groetjes,
Gerda
Door mysmoothcollies
#2112430
Gewoon in de zak in de vriezer, maar ik heb maar een klein vriezertje met 3 lades, dus........anders zou ik het denk ik in de doos dus de originele verpakking laten zitten.
Door Monoxxide
#2112460
Ik steek ze per 4 schijven in een diepvrieszakje, krijg dan 3 dozen in 1 lade. Als ik ze met doos erin steek gaat er maar 1 per lade. Haal elke dag een pakje uit en het zakje steek ik dadelijk terug in vriezer, deze gebruik ik meestal dan nog eens om kippenekjes in plat te meppen voor de kleine of voor de volgende levering darf.
Door Parelridder
#2112535
Ik heb inmiddels een grote vrieskist waar de doosjes perfect in passen, dus laat het nu in de oorspronkelijke verpakking: 5 kg. blokjes a 250 gram, in een zak, in een doosje. Toen ik nog vrieskastjes met lades gebruikte voor de DARF, verpakte ik het per dagportie in zakjes. Daardoor kon ik de ruimte in de lades optimaal benutten (lees: vol proppen).
Op vakantie heb ik een klein vrieskastje ter beschikking. Daar leg ik de zakken in en vul die vervolgens bij tot het vriesvak vol zit, om de zak daarna dicht te vouwen. Zo kan ik zo veel mogelijk kwijt in dat vriezertje. 'k Pak er dan gewoon dagelijks de blokjes uit die ik voor de volgende dag nodig heb en vouw de zak daarna weer dicht.
Door Irish
#2112774
Ik pleur het gewoon zo in de vrieslade, zonder doos of plastic.
Netjes opgestapeld. Komt ietsie ijsvorming op, maar daar gaan de honden niet dood van denk ik :)
Ik heb geprobeerd of er geen ijsvorming op kwam als ik het in een niet geopende orginele doos bewaar, maar dan krijg je ook ietsie ijsvorming.
Door Ike
#2115170
[quote="Irish"]
Ik pleur het gewoon zo in de vrieslade, zonder doos of plastic.
Netjes opgestapeld
. Komt ietsie ijsvorming op, maar daar gaan de honden niet dood van denk ik :)
Ik heb geprobeerd of er geen ijsvorming op kwam als ik het in een niet geopende orginele doos bewaar, maar dan krijg je ook ietsie ijsvorming.
[/quote]

Maar dat lijkt me als verkoop punt van Darf zijnde toch onhandig?  ???
Dan moet je alles gaan wegen en verpakken als een klant 10 kilo of zo bij je komt kopen? Is toch veel extra werk?
Door Janie2
#2115497
Vandaag binnengekomen, ideaal die 250 gram (nouja er zaten er ook 3 bij die geloof ik 500 gram zijn) schijven!
Hele vriezer vol kunnen stouwen.
Nu 10 kilo, deels ook rollen haaksbarf dus dat neemt zichtbaar meer ruimte in, maar ik denk dat wanneer ik alleen darf erin prop er zeker 15 tot 20 kilo in kan.
Top!

Halen jullie die papiertjes er vanaf als de schijven ontdooit zijn?
Of wordt dat dan pap?
Door Parelridder
#2115501
Ik haal de papiertjes er af meteen na de plakjes uit de vriezer gepakt te hebben, dus vóór ontdooien. Het kan ook wel goed daarna, maar dan blijft er een pietsie DARF op het papiertje achter (wat ik er dan toch af wil schrapen, dus een vies mesje..). Terwijl als je het er af haalt als de plak nog bevroren is, dit ook moeiteloos gaat en zonder dat er iets op achter blijft ;)
Door smulpaap
#2115540
[quote="Parelridder"]
Ik haal de papiertjes er af meteen na de plakjes uit de vriezer gepakt te hebben, dus vóór ontdooien. Het kan ook wel goed daarna, maar dan blijft er een pietsie DARF op het papiertje achter (wat ik er dan toch af wil schrapen, dus een vies mesje..). Terwijl als je het er af haalt als de plak nog bevroren is, dit ook moeiteloos gaat en zonder dat er iets op achter blijft ;)
[/quote]

Zo deed ik het ook toen ik Darf voerde
Door mysmoothcollies
#2115556
In het originele plastic, stop ik er zo nog 5 kg bij in 1 lade. Ik ga ze niet opnieuw in porties verdelen want dat vind ik dan weer zonde voor het milieu........... ::) Ik haal de papiertjes eraf wanneer ik er een portie uithaal uit de vriezer, dus ook voor het ontdooien....gaat toch beter is mijn ervaring.
Door Irish
#2116605
[quote="Ike"]
Maar dat lijkt me als verkoop punt van Darf zijnde toch onhandig?  ???
Dan moet je alles gaan wegen en verpakken als een klant 10 kilo of zo bij je komt kopen? Is toch veel extra werk?


[/quote]

Nee hoor, valt best mee..
Door Migudu
#2116727
Briljant idee om die papiertjes er af te halen voordat het ontdooid is!
Dat ik daar nooit opgekomen ben. :biggrin2: :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door Ike
#2116900
[quote="Migudu"]
Briljant idee om die papiertjes er af te halen voordat het ontdooid is!
Dat ik daar nooit opgekomen ben. :biggrin2: :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
[/quote]
Doe ik ook altijd, zo leer je nog wat op bp  :biggrin2:
Door Migudu
#2117147
[quote="Irish"]
Je moet dan niet te snel trekken Gerda, anders scheurtie.
( ;D ;D ;D)
[/quote]

Ok, ik zal rustig aan doen. Niet mijn sterkste kant..hihi. :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door